Csak úgy záporoztak a díjak a Mediator és a Trend FM közös reklámipari rádióműsora és podcastja első „Önkiszolgáló Díjátadóján”, a reBrief reWardson, ahol az elmúlt 200 adásban szemlézett kampányok legjobbjait méltatták. A DIYátadóval világelső reklámverseny-innováció érkezett a reBrief műhelyéből – elsőként a hazai piacra.
Kíváncsi vagy, hogy melyik márka kommunikált a legszaftosabban? Melyik reklám zenéjét hallgatná a szerkesztőség naphosszat a film nélkül is? Vagy épp melyik kampány érdemelte ki a „legfémelmetesebb” (nem elírás!) platformkihasználás vagy a legjobb gyerekszáj díját? Volt egy kampányod, és megnéznéd, nyert-e a reBrief reWards bármely kategóriában? Nincs más dolgod, mint ellátogatni a www.rebriefrewards.hu oldalra!
Több mint 200 adása volt eddig a reBriefnek, az ország első reklámszakmai podcastjának és rádióműsorának, amelyet a december 11-i, 201. adásban a reBrief reWards díjak kihirdetésével ünnepelt a szerkesztőség. A 201. epizód alkalmából ugyanis a reBrief stábja úgy gondolta, hogy ideje végre nemcsak kibeszélni és értő módon kritizálni, hanem díjazni is kell ezeket a kampányokat és reklámfilmeket.
„A reBrief reWards egy rendhagyó reklámos díj rendhagyó kategóriákkal” – mutatja be a reklámszakmai műsor díját Dankó Bence, a reBrief alapító-műsorvezetője, a Mediator vezető stratégája. „Szeretjük a nagymúltú, hagyományos reklámversenyeket, de itt volt az idő, hogy konkrétabbak legyünk. Olyan díjat álmodtunk meg, amellyel megmutatjuk, hogy lehetséges a megszokott kategóriáktól elmozdulva is értékelni a reklámokat” – tette hozzá.
A reBrief reWards esetében sem a díjátadó, sem a díjak nem hétköznapiak. Az Önkiszolgáló Díjátadóval a nyertes kampányok gazdái és alkotói igazi DIY módon, maguk rakhatják össze a weboldalról letölthető saját díjukat – akkor és ott, amikor kedvükre való a díj átvétele! A díjon lévő QR-kód beolvasásával pedig 360-fokos díjátadó-élményben lehet részük, akár saját otthonukban vagy munkahelyükön.
„Ahogy a reBrief-fel hétről-hétre a szakemberek és az érdeklődők otthonába visszük a kommunikációs ipar legizgalmasabb termését és trendjeit, úgy a díjakat is ott vehetik át a nyertesek, ahol nekik jól esik. Most is az a célunk, hogy inspiráljunk, amellett, hogy az eddigi 200 epizód alkalmából díjakat is osztunk” – mondta Marosi Viktor, a Trend FM munkatársa, aki a kezdetek óta a reBrief állandó műsorvezetője a Mediatoros kollégák mellett.
Az elmúlt 200 adást nemcsak a reBrief reWards díjakkal ünnepli a reklámszakmai műsor: elindították a reBrief saját Facebook csatornáját, ahol még több előzetest kaphatunk a műsorról és annak tartalmairól, bejuthatunk a kulisszák mögé, és idővel élénk reklámos beszélgetésekbe csöppenhetünk.
Hogyan jutott el a reBrief 200 epizódig?
A reBrief 2019 áprilisában podcastként a Spotify-on debütált a Mediator kollégáinak szerelemprojektjeként. Már az első rész után rádióműsorrá fejlesztették a formátumot, amelyben a Trend FM lett a full-service ügynökség partnere. A gazdasági profilú, Budapesten a 94.2 frekvencián hallható rádióadón hétfő délutánonként a műsor készítői egy-egy izgalmas témát dolgoznak fel meghívott szakemberekkel, illetve folyamatosan szemlézik a reklámszakmát érintő híreket, és górcső alá veszik az aktuális hazai kommunikációs kampányokat, reklámszpotokat.
Négy évvel ezelőtt a reBrief azzal a céllal jött létre, hogy olyan tudásmegosztó, inspiratív reklámos fórum legyen, ahol a szakmában dolgozók és a reklám iránt érdeklődők szórakozva művelődhetnek, együtt gondolkodhatnak, és ahol lehetőség nyílik az érdemi kommunikációra ügynökségi- és ügyféloldal között. Az új social media csatornával ezen célok megvalósítását szeretnék tovább erősíteni.