- Hirdetés -

Ezekre a trendekre érdemes figyelni a vállalkozásoknak

|

Az év vége nem csak a lecsendesedés, de a számvetés és tervezés időszaka is, ez pedig különösen igaz az üzleti életben. Amellett, hogy a vezetők ezekben a napokban kipihenhetik a fáradalmakat, egyben arra is jut idejük, hogy a teljes képet vizsgálva alkossanak stratégiákat vagy jelöljenek ki új irányokat vállalkozásuk számára. A 2024-es év is a bizonytalanságról és a gyorsan változó piaci viszonyokról fog szólni, ez ellen pedig tudatossággal, technológiai fejlesztésekkel és az üzleti kapcsolatok módszeres építésével vehetik fel a harcot a magyar kkv-k. Talán a legfontosabb szempont emellett a sikeres ügyfélkezelés lesz, minden a közösség- és értékteremtésről szól majd. A várható trendeket és legsürgetőbb tennivalókat Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő segítségével szedtük össze.

A cégek számára ma már hívószónak számít a fenntartható növekedés, amely azonban évről-évre egyre több akadályba ütközik. A válságok sorozata különösen érzékenyen érinti a kis- és középvállalkozásokat, melyek globális viszonylatban az egész üzleti szektor mintegy 90%-át képviselik, így boldogulásuk, sőt növekedésük, gazdasági kulcskérdés a világ minden táján. „Statisztikai tény, hogy a kkv-k fele nem éli túl a piacon töltött első 5 évet, ez az arány pedig mindannyiunk számára rossz hír. Jelenleg kifejezetten nagy kihívás a tartós üzleti siker elérése, így különösen fontosak a stabil alapok. Ha a vállalkozás rendelkezik rövid és hosszú távú stratégiával és felméri az esetleges kockázatokat, akkor gyorsabban és jobban tud reagálni a válsághelyzetekre is. Emellett egyre nagyobb szerep jut az üzleti mentorálásnak is, a cégek rengeteget tudnak egymásnak segíteni saját tapasztalataikkal, továbbajánlással vagy akár pusztán egy szakmai beszélgetéssel” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország és a jövőre ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Next Stage Camp: Évtervező hétvége alapítója és vezetője. Az eseményen Nyúl Sándor is megosztja tapasztalatait az alábbi témákban:

2024: fókuszban a technológia és az ügyfelek

A jövő év tehát hasonlónak ígérkezik, mint az elmúlt néhány esztendő: tele lesz kiváló üzleti lehetőségekkel, egyben óriási buktatókkal is. Tennivaló tehát lesz bőven, mindenekelőtt azonban fontos hátra is tekinteni és megvizsgálni, milyen stratégiák működtek jól 2023-ban, milyen területek szorultak háttérbe és mi az, amit a lehető leghamarabb meg kell oldani az új évben. Az analízis segítségével priorizálni tudjuk a ránk váró feladatokat, egyben a szervezeti felépítést és feladatköröket is átgondolhatjuk, hogy az minél hatékonyabban szolgálja az érdekeinket. A hosszabb távú célkitűzések mellett legyenek olyan egyértelmű vállalások, melyeket 2024 végéig teljesíteni szeretnénk: legyen szó akár a bevétel növeléséről, az ügyfélkör bővítéséről, a termékminőség javításáról vagy a belső folyamatok fejlesztéséről, ha mi és a kollégáink is kézzelfogható iránymutatás mentén haladunk, sokkal motiváltabban dolgozunk majd a közös célok megvalósításáért. Mégis melyek azok a fő területek, amiket érdemes figyelembe vennünk a tervezéskor?

1. Integrált technológiák és automatizáció

A digitalizáció minden eddiginél komolyabb lehetőségeket kínál a vállalkozások számára: a mesterséges intelligencia önállóan old meg feladatokat vagy kommunikál a munkavállalókkal és ügyfelekkel, a számítógépek elképzelhetetlen mennyiségű adatot kezelnek pontosan és hatékonyan, az online felületek pedig nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a márkaépítésben és értékesítésben. A közeljövő sikerei azon fognak múlni, hogy a kkv-k mennyire tudják integrálni ezeket a rendszereket és egy olyan cégre szabott kombinációt kialakítani belőlük, melyek a leginkább támogatják üzleti céljaikat.

2. Adatalapú döntéshozatal

Kutatások szerint a cégek 23%-a egyáltalán nem elemzi és értékeli utólag a meghozott döntések hatásait a vállalkozásra nézve, ezzel fontos információkat hagynak figyelmen kívül, ami pedig komolyan befolyásolhatja az üzleti kilátásokat. A jövőben egyre nagyobb jelentőségük lesz az adatoknak és az azok elemzésével nyert összefüggéseknek a kkv-k teljesítményében és sikerében, azonban a big data által nyújtott lehetőségek maradéktalan kiaknázásáig hosszú út vezet. Az első lépések a munkavállalók edukációjával és a kapcsolódó tevékenységek iránti elkötelezettség növelésével kezdődnek – minél hamarabb, annál jobb.

3. Külföldi piacokon

Számos hazai vállalkozás folytat üzleti tevékenységet és értékesíti termékeit, szolgáltatásait más országokban is, de ezek a törekvések gyakran nem eléggé tudatosak, inkább csak egy-egy új kapcsolatból születik együttműködés. Habár ezek a lehetőségek jó belépőt biztosíthatnak az induláshoz idegen piacokon, az exportban komolyan gondolkodó cégeknek nemzetközi üzleti stratégiára van szükségük, sőt, gyakran át kell alakítaniuk a szervezeti felépítést, belső folyamatokat, erőforrás-menedzsmentet. Emellett hasznos lehet olyan vállalkozásokkal konzultálni, melyek vagy keresztülmentek már ezeken a lépéseken vagy élő kapcsolatokkal rendelkeznek a kiszemelt területen.

4. Minden az ügyfélről szól

Természetesen távolabbról szemlélve is az ügyfélelégedettség az egyik legfőbb mutatója az üzleti sikernek, azonban ez napjainkban már többről szól. A felnövekvő generációk már elvárják, hogy minden digitális területen a maximumot nyújtsa a vállalkozás, azonnali visszajelzéseket, gyors és akadálytalan vásárlói útvonalat keresnek, ráadásul már azt is figyelembe veszik a választáskor, hogy az adott cég milyen értékeket képvisel, odafigyel-e például a fenntartható üzletmenetre. Nagyon jól kell tehát ismernünk a célcsoportunkat, visszajelzéseket kérni tőlük és azokból levonni a megfelelő következtetéseket, hogy beépíthessük a tanulságokat ügyfélkezelési gyakorlatunkba.

„2024 kulcsszavai egyértelműen a nyitottság és az együttműködés lesznek: amelyik cég nem figyel a piacán zajló változásokra, az le fog maradni a gyorsan változó viszonyok között. Érvényes ez a technológiai adaptációra, de az ügyfélkapcsolatokra is, a lényeg az, hogy cégünk ne elszigetelt egységként működjön, hanem együtt éljen és alakuljon a környezetével. Ehhez pedig elengedhetetlen a tudatos és rendszeres szakmai networking is, mely nem csupán az üzletszerzésben és tanulásban segít, de egyben inspiráló is” – mondja Avidor András. A BNI több mint 1100 hazai tagvállalkozásának nem is kell sokat várnia 2024 első kapcsolatépítő eseményére, a január 12. és 14. közötti Évtervező hétvégén a festői Prónay Kastélyban alapozhatják meg a jövő évi üzleti sikereket. A programban makrogazdasági kitekintés és a vállalkozásfejlesztéshez támpontot adó interaktív szekció is lesz, a cégátadás kihívásairól pedig Nyúl Sándor beszél majd, aki 2020-ban lépett hátra a Gránit Pólus vezetésétől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...