- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

Továbbra is az Apple a legértékesebb márka, Ryan Reynolds a Forma–1-ben is kipróbálná magát, a Decathlon egyik brandje pedig ott lesz a jövő évi foci-Eb-n. Az idei márkasztorikból az is kiderül, hogy hol található az év legjobb étterme, illetve hogy a Forbes szerint melyik lett a 2023-as esztendő autója.

 

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója, amely évek óta a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja. Nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtással elérhető modellje világszerte 676 845 darabos értékesítéssel őrizte meg trónját a kategóriájában, és a világ hatodik legkelendőbb gépjárműje lett.

Ezzel a Toyota az első autógyártó a világon, amelynek négy modellje is a top 10-ben végzett: a Camryn túl az abszolút első Corolla és a második RAV4 mellett a nyolcadik Hilux is befért a világ tíz legkedveltebb autója közé.

Az Apple a legértékesebb márka

Az Apple található az első helyen a világ legértékesebb márkáinak rangsorában. A Kantar BrandZ összeállítása alapján 880,4 milliárd dollárt ér a brand, bár ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A második helyre a Google került, a harmadik pedig a Microsoft lett. A 100 legértékesebb márka 6900 milliárd dollárt ér, ez 20 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a 2020-as közel 5000 milliárdos értéket jócskán meghaladja.

Az Amazon a negyedik helyre csúszott vissza, egy év alatt a brand értékének mintegy harmada tűnt el, de még így is 468,74 milliárd dollárral van a listán. Az ötödik helyen található a McDonald’s, amely jól tartotta az értékét, mindössze 3 százalékos csökkenéssel számolhatott, és 191,1 milliárd dolláros összeggel szerepel a rangsorban.

Ahogyan az elmúlt években megszokhattuk, a legértékesebb márkák listájának az élmezőnyében a technológiai cégek találhatók, a top 10-ben 5, a top 20-ban pedig 9 van ebből a szektorból. A tíz legértékesebb márka közül egyedül a 10. helyen található Coca-Cola tudott erősíteni – 8 százalékkal –, és ezzel sikerült visszakapaszkodnia az elitbe.

A Kipstát választotta az UEFA

A 2024–2025-ös szezontól három évig a Kipsta, a Decathlon futballmárkája szállítja az Európa-Liga és az Európa Konferencia Liga hivatalos meccslabdáit. A cég, amelynek a központja Lille-ben található, több éve gyárt olyan hivatalos meccslabdákat, amelyek megfelelnek a francia első és másodosztály, valamint a belga első osztály legmagasabb technikai követelményeinek.

A hőragasztott (varrásmentes) paneleinek köszönhetően a Kipsta hivatalos meccslabdái kiemelkedő gömbformát és tartósságot kínálnak. A dombornyomott megoldásnak és a texturált, szivaccsal bélelt borításának köszönhetően kiemelkedő játékélményt biztosít.

A Forma-1-ben utazna Ryan Reynolds

Az amerikai színész, aki néhány éve kanadai színésztársával, Rob McElhenney-vel az RR McReynolds Company LLC nevű cégükön keresztül megvásárolta a walesi Wrexham futballklubot, újabb sportbefektetésbe vágott. A páros megszerezte a Forma–1-es Alpine csapat 24 százaléknyi tulajdonrészét 200 millió euróért.

A tranzakció keretében a Renault-csoport autóversenyzési részlegének a 24 százalékát vette meg az Otro Capital, a RedBird Capital Partners, valamint Reynolds Maximum Effort Investments cége. Az üzletben csak az Alpine Forma–1-es csapata volt benne, az egyéb tevékenységei, részei nem kerültek a befektetői csoportok tulajdonába. A felvásárlással a befektetők nagy álma, hogy az Alpine-ből világbajnoki címre esélyes csapatot faragjanak.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...