Brandsztorik a nagyvilágból

Továbbra is az Apple a legértékesebb márka, Ryan Reynolds a Forma–1-ben is kipróbálná magát, a Decathlon egyik brandje pedig ott lesz a jövő évi foci-Eb-n. Az idei márkasztorikból az is kiderül, hogy hol található az év legjobb étterme, illetve hogy a Forbes szerint melyik lett a 2023-as esztendő autója.

 

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója, amely évek óta a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja. Nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtással elérhető modellje világszerte 676 845 darabos értékesítéssel őrizte meg trónját a kategóriájában, és a világ hatodik legkelendőbb gépjárműje lett.

Ezzel a Toyota az első autógyártó a világon, amelynek négy modellje is a top 10-ben végzett: a Camryn túl az abszolút első Corolla és a második RAV4 mellett a nyolcadik Hilux is befért a világ tíz legkedveltebb autója közé.

Az Apple a legértékesebb márka

Az Apple található az első helyen a világ legértékesebb márkáinak rangsorában. A Kantar BrandZ összeállítása alapján 880,4 milliárd dollárt ér a brand, bár ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A második helyre a Google került, a harmadik pedig a Microsoft lett. A 100 legértékesebb márka 6900 milliárd dollárt ér, ez 20 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a 2020-as közel 5000 milliárdos értéket jócskán meghaladja.

Az Amazon a negyedik helyre csúszott vissza, egy év alatt a brand értékének mintegy harmada tűnt el, de még így is 468,74 milliárd dollárral van a listán. Az ötödik helyen található a McDonald’s, amely jól tartotta az értékét, mindössze 3 százalékos csökkenéssel számolhatott, és 191,1 milliárd dolláros összeggel szerepel a rangsorban.

Ahogyan az elmúlt években megszokhattuk, a legértékesebb márkák listájának az élmezőnyében a technológiai cégek találhatók, a top 10-ben 5, a top 20-ban pedig 9 van ebből a szektorból. A tíz legértékesebb márka közül egyedül a 10. helyen található Coca-Cola tudott erősíteni – 8 százalékkal –, és ezzel sikerült visszakapaszkodnia az elitbe.

A Kipstát választotta az UEFA

A 2024–2025-ös szezontól három évig a Kipsta, a Decathlon futballmárkája szállítja az Európa-Liga és az Európa Konferencia Liga hivatalos meccslabdáit. A cég, amelynek a központja Lille-ben található, több éve gyárt olyan hivatalos meccslabdákat, amelyek megfelelnek a francia első és másodosztály, valamint a belga első osztály legmagasabb technikai követelményeinek.

A hőragasztott (varrásmentes) paneleinek köszönhetően a Kipsta hivatalos meccslabdái kiemelkedő gömbformát és tartósságot kínálnak. A dombornyomott megoldásnak és a texturált, szivaccsal bélelt borításának köszönhetően kiemelkedő játékélményt biztosít.

A Forma-1-ben utazna Ryan Reynolds

Az amerikai színész, aki néhány éve kanadai színésztársával, Rob McElhenney-vel az RR McReynolds Company LLC nevű cégükön keresztül megvásárolta a walesi Wrexham futballklubot, újabb sportbefektetésbe vágott. A páros megszerezte a Forma–1-es Alpine csapat 24 százaléknyi tulajdonrészét 200 millió euróért.

A tranzakció keretében a Renault-csoport autóversenyzési részlegének a 24 százalékát vette meg az Otro Capital, a RedBird Capital Partners, valamint Reynolds Maximum Effort Investments cége. Az üzletben csak az Alpine Forma–1-es csapata volt benne, az egyéb tevékenységei, részei nem kerültek a befektetői csoportok tulajdonába. A felvásárlással a befektetők nagy álma, hogy az Alpine-ből világbajnoki címre esélyes csapatot faragjanak.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.