- Hirdetés -

Izgalmas, bizonytalan, kihívásokkal teli – 3. rész

|

A leggyakrabban hangoztatott jelzők. Nemcsak az idei évvel, de a folytatással kapcsolatban is. A Marketing&Media magazin évről-évre megkéri a szerkesztőbizottsági tagjait, hogy értékeljék a jelent, és mondják el, mit várnak a jövőtől. Ezúttal is ezt tettük. Szerkesztőbizottsági évértékelés és várakozások – 3. rész.

 

Urbán Zsolt, People Group, ügyvezető

Működik, amit megálmodtunk

Az elmúlt évek keserű tapasztalatai, illetve a minket körülvevő gazdasági bizonytalanság óvatos tervezésre késztetett minket az év elején. Hónapról hónapra egyre tisztábban láttuk az évet, és bevallom, nem számítottam arra, hogy ilyen nagyságrendű növekedést ér el a csoport. Mondhatnám, hogy olyan érzésem van, hogy a sokéves befektetett energia és munka, illetve az a koncepció, amit 2018-ban megálmodtunk, működik. Már a 2022-ben is voltak ennek jelei, de ez az év nagyon kevés negatív és rengeteg pozitív dolgot adott nekünk.

Mosoly és nevetés

Lehet, hogy közhelynek hangzik, de most nagybetűvel tudom egy szóban összefoglalni: a CSAPATRA vagyok a legbüszkébb, akik szintén megérkeztek, és csak azt látom, hogy mosoly van, nevetés és jó hangulat. Ennél többre egy vezető nem vágyhat…

Sok előrelépés

Ismét elő kell venni az óvatos mivoltunkat, és nagyon óvatosan tervezni, hogy egy év múlva, amikor esetleg ezt megkérdezi valaki ismét, akkor újra pozitív dolgokat tudjak mondani… Kihívás az lesz bőven, és amíg a gazdasági helyzet nem változik mind mikro-, mind makroszinten, addig csak abból főzhetünk, amink van. Nagy élénkülésre nem számítok. Számunkra a legizgalmasabb dolog az új stratégiapartner-hálózatunkhoz, a Direct Mediához kapcsolódik, amellyel május óta csak a háttérben dolgoztunk, de remélem, hogy a 2024-es évben már sok előrelépést jelenthetünk be.

 

Hinora Ferenc, Positive Adamsky, tulajdonos, MMSZ, elnök

Az idén is meghaladjuk

Amilyen bizonytalanul indult a mostani év, olyan jól zárult. A Positive Adamsky reklámügynökségi csoport az idén is meghaladja a 3 milliárdos árbevételt, amelyet a versenypiacról, állami ügyfelek nélkül tudtunk megszerezni. Összességében a legtöbb szektorról elmondható, hogy 2023 nem hozott akkora visszaesést, mint amekkorát egy évvel ezelőtt sokan jósoltak. A nagy kérdés, hogy a visszaesés nem 2024-re gyűrűzik-e be, mert a jövő év jelenleg ugyanolyan bizonytalanul néz ki, mint tavaly ilyenkor az idei. A gazdasági környezet gyakorlatilag nem változott kedvező irányba, és a társadalmi, környezeti problémák is ugyanazok, de mindig változnak azok a hatások, amelyek kiváltják ezeket. Lassan teljesen igaz lesz a jól ismert mondás „az egyetlen állandó a változás maga”.

Summit & Trendbook

Egy üzleti vállalkozás legfontosabb értékmérője az üzleti eredményesség, a szakmai elismertség és a társadalmi értékteremtés. Mindháromban volt szerencsénk nyomott hagyni, de nemcsak ügynökségi vezetőként, hanem a Magyar Marketing Szövetség elnökeként is roppant büszke vagyok. A szövetség folyton bővülő tagsága és nagyszabású projektjei, mint például a Marketing Summit vagy a Marketing Trendbook nagyban erősítik a marketing reputációját és a szakmai identitásunkat. Mindkét projekt megvalósításában nagyon komoly részt vállalt a Positive Adamsky, így a büszkeségem is hatványozott.

Eltökéltek vagyunk

A jövő évtől ugyanazt várom, mint az ideitől, rengeteg bizonytalanságot és sok munkát. A kihívások ugyanazok lesznek, a lehetőségeinket viszont mi alakítjuk. A Positive Adamsky a következő évtől már nem csak a marketingkommunikációs szakmában veti meg a lábát, valamint Magyarország legnagyobb egészség- és életmódplatformját fogjuk felépíteni az egyik legnagyobb kiadóvállalattal közösen. Eltökéltek vagyunk a társadalom szemléletformálásában az egészség megőrzése, a jobb életminőség elérése és a betegségek edukációja kapcsán, de az egészség-, valamint életmódszegmens piaci szereplőinek szakmai és üzleti támogatása is célunk.

 

Faludi Péter, Havas Media, ügyvezető igazgató

Sokkal rosszabbra készültünk

Tavaly ilyenkor, amikor az idei évet terveztük, sokkal rosszabb szcenárióra számítottunk. A magas infláció és a makrokörnyezeti hatások miatt jóval alacsonyabb ügyfélbüdzsékkel kalkuláltunk. Azt kell, hogy mondjam, hogy meglepően pozitív lett végül az idei év ebből a szempontból. HR-fronton sokéves fejlesztéseink értek révbe az idén, gyakornoki programot indítottunk, szenior tervezői téren nagyot bővültünk, nem utolsósorban pedig a jövő kihívásaira válaszolva vezetői változások is történtek.

Ismét a fedélzeten

Egyértelműen a csapatra vagyok a legbüszkébb, ezenfelül pedig a vállalati kultúránkra, a kiemelkedő pénzügyi sikereinkre. Szintén óriási büszkeség és talán a legjobb visszajelzés, hogy kisebb-nagyobb kitérő után régi kollégákat ismét a fedélzeten üdvözölhetünk.

További növekedés

Abszolút optimistán tekintünk a jövőre, további növekedést várunk. A fent említett HR-fejlesztések mellett olyan technológiai újításokba is belekezdtünk az idén, amelyeknek az eredményeit 2024-ben fogjuk igazán élvezni, ez pedig a gördülékenyebb ügyfélkiszolgálásban, a szolgáltatásaink bővítésében látszik majd meg igazán.

 

Ritter Tamás, Marketing&Media, managing partner

Bővülő tevékenységek

Az idén nem tudok olyan gazdasági körülményt, ami segítette volna a munkánkat. Háborúk, magas infláció, emelkedő költségek, csökkenő büdzsék. Ugyanakkor túlvagyunk egy Covidon, most már tudjuk, hogy van ennél lejjebb is, amikor teljes a shutdown. Összességében elégedett vagyok, és örülök, hogy minden nehézség ellenére kipipálhatjuk ezt az évet. Elindultunk új rádióműsorunkkal, illetve annak podcastverzióival, a Business Lounge-zsal, a Top PR- és kommunikációs vezetők listájával immáron négyre bővült az iparági listáink száma. A Top 50 médiás, marketinges, PR- és digitális szakember lista összeállítása óriási felelősség, hiszen sokan várják, sok szakembernek és a piacnak is fontos visszajelzés. A többéves tapasztalat, a Marketing&Media hitelessége garancia a szakmának, nekünk meg folyamatos kihívás az ennek való megfelelés. Évről évre fejlesztjük, csiszolgatjuk a listák összeállítását, szempontrendszerét. Menet közben sok-sok para, utána hatalmas büszkeség.

2024

Az év díjnyertes buzzwordje az MI, de az idei év még egyértelműen az útkeresésről és a teóriákról szólt. Kíváncsi vagyok, hogy a 2024 hoz-e ebben egyértelmű áttörést. Lesznek-e konkrét tevékenységek, projektek, amiket már máshogy csinálunk, mint az MI előtt. Szerintem nem lesz könnyebb évünk, örülnék, ha az MI tudna nekünk a bevételnövekedésben segíteni, de ha még jövőre nem tart ott, akkor kénytelenek leszünk megoldani magunk. Új projektekkel, az eddigiek fejlesztésével készülünk. Igyekszünk még többet, még jobban kommunikálni magunkról. Látványosan alakulnak át a tevékenységi körök, ebben még nagyobb ugrást érzek: ügyfél, ügynökség, kiadó a piaci pozíció, a bevételi célok elérése érdekében lépnek újabb és újabb területekre.

 

Sopov István, IAB, elnök, Adaptive Media, ügyvezető

Jól sikerültek

A médiapiac kicsit meglepő módon kevésbé érzékenyen reagált a válságra és az inflációra, ennek örülhetünk. Szép növekedést értünk el a prémiumtermékeinkkel és jól sikerültek az új bevezetések is. Az idei jól illeszkedik az utóbbi évek sorába, amennyiben nincs két egyforma esztendő, a korábban megszokott szezonalitása a szakmánknak látszólag megszűnt, nem tudjuk, hogy mikor lesznek újra „tankönyvi” negyedévek.

Mérföldkőnek érzem

Az idén 18 értékes kiadvánnyal sikerült bővítenünk a portfóliónkat, közülük is kiemelném a Szeretlek Magyarország (szmo.hu) és az Infostart hírportált, illetve a G7.hu és a Privátbankár.hu gazdasági oldalt. Nekünk nagyon fontos, hogy minél több olyan cikkoldalon tudjuk megjeleníteni a hirdetők üzeneteit, ahol magasabb a látogatók által eltöltött idő. Az Adaptive Media és a Teads sikere is azt bizonyítja, hogy a hazai kiadók jó választ tudnak adni a márkaépítésre és az értékesítésre fókuszáló kampányokra is. Mérföldkőnek érzem azt is, hogy elindultak a CTV-kampányaink, az egész piacunk számára fontos, hogy ne maradjunk le a digitális megoldások élvonalától.

Közös építés

Látom a jeleit, hogy a hazai kiadók display-értékajánlata megerősödik, akik eddig nem összefogásban gondolkodtak, most már azok is a piac közös építésén dolgoznak. Ezzel párhuzamosan a hirdetőkben is erősebb a nyitottság, hogy a megbízható felületeket válasszák, és a jobb elhelyezésért, illetve formátumokra fektessenek nagyobb hangsúlyt. Mindkét üzletágunk a hazai prémiumkiadókat segíti, miközben igazi minőséget tud nyújtani a hirdetőknek. Ez különösen fontos a mai világban, ahol már látszik, hogy sokszor csak az elsődleges metrikák szintjén jelennek meg a szép eredmények, de valódi brandépítésről vagy -értékesítésről nincs szó. Így az a várakozásunk, hogy a digitális piaccal együtt mi is növekedni fogunk 2024-ben.

 

Blaskó Nikolett, ACG, ügyvezető, MAKSZ, elnök

Régiós szinten

Minden korábbinál erősebben indult az év, és ez a lendület 2023 második és harmadik negyedévében is kitartott. Az idei esztendőben végre sikerült az infláció hatására megnövekedett költségeinket a korábbi, hosszú távra kötött szerződéseinkben is érvényesíteni, ezzel stabilizálni a működésünket. A meglévő ügyfeleink megtartása mellett – akiknek a többsége a tavalyi kivárás után az első fél évben jelentősen növelte a költéseit – több új, országhatáron átívelő, régiós szintű nagy, integrált megbízást nyertünk el. A piacon a folyamatos változás és az ebből adódó bizonytalanság, valamint kiszámíthatatlanság miatt a stratégiai, a márkaleadszerepünk felértékelődött, az ügyfelek megérezték, hogy megéri hosszú távon stabil, felelős, szakértő partnerrel dolgozni. A mennyiségi szemléletből egyre inkább a minőség és a megbízhatóság felé fordultak az idén a márkák.

Hatvanmilliót gyűjtöttünk

A legbüszkébb arra vagyok, hogy három év szünet után 2023 őszén a fenntarthatóság jegyében óriási sikerrel sikerült újra megszervezni jótékony célú gardróbvásárunkat az UNICEF PopUp Store and More-t. Az idén edukációval és kortárs aukcióval egybekötött kétnapos eseményen az ACG az UNICEF Magyarországgal és a Világszép Alapítvánnyal közösen 60 millió forintot gyűjtött a hátrányos helyzetű, intézetben nevelkedő gyerekek támogatására.

Óvatos tervezés

Bár az ACG jó évet zár, 10 százalék feletti várható növekedéssel 2023-ban, a negyedik negyedévben már érezhető a fékezés a hazai piacra dolgozó megbízóink költésében és márkaaktivitásában. A recesszió, a lakossági költések, a fogyasztás visszaesése az idei eredmények ellenére óvatos tervezésre int 2024-ben.

 

Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media, managing partner

2023

A maszkot lassan elfelejtettük, a szomszédban zajló háborúval és ennek következményeivel azonban továbbra is együtt kell élnünk. Számunkra a 2023-as inkább átlagos volt. Se jobb, se rosszabb. Ahhoz képest, hogy az idén lényegében stagnál a magyar gazdaság, azaz nincs növekedés, a miénk nem rossz eredmény.

Új rangsor

Büszke vagyok arra, hogy az eddigi három mellé sikerült elindítanunk egy újabb rangsorunkat, a Top 50 PR-szakembert tartalmazót. Erősen hiszünk ugyanis abban, hogy ezek a listák és rangsorok inspirálják a rajtuk szereplőket. A szektor többi szereplője számára pedig olyan példaképeket jelenthetnek, akikre érdemes figyelni, akiktől lehet tanulni. Ez is a dolgunk, hiszen hiteles és releváns listákat, rangsorokat más nem készíthet, csak egy szakmai médium.

Egyedi igények

Jó esetben azt várom, hogy a 2024-es nyugodtabb év lesz, mint az utóbbi három. Ez mindenkinek az érdeke lenne, hiszen nyugodtabb szélviszonyok közepette jobban lehet hajózni. Mi igyekszünk a sok konfekciót kínáló üzlet mellett továbbra is úri szabóság lenni. Megkeressük a legjobb szövetet, ami passzol az ügyfélhez, ha kell, háromszor mintát veszünk, felpróbáljuk rá. Ha jövőre kicsit hízik, akkor sincs gond, ráalakítjuk. Egyedi igényeket elégítünk ki lassan 15 éve.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...