- Hirdetés -

Ezek a városok voltak a magyarok téli kedvencei

|

A Szallas.hu foglalási darabszámait összesítve a főváros vonzotta a legtöbb utazót a téli időszakban. Budapestet Eger és Pécs követte a dobogón, vendégéjszakákból viszont Pécs helyett Gyula lett a bronzérmes. A téli kikapcsolódások során a többség hotelt választott. Az 1-2 éjszakás tartózkodás volt a leggyakoribb. A téli időszakból egyértelműen a tavalyi év végi ünnep időszak hozta a legtöbbet a konyhára, a vendégéjszakaszám több mint fele decemberben valósult meg. Az összesített bruttó szobaár bevétel alapján az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 14 546 forint volt, ami közel 9 százalékos növekedés előző évhez képest.

A Szallas.hu összesítette a 2023 decemberétől 2024. februárig tartó időszak eredményeit. Az ebbe a dátumtartományba eső távozási napokkal megtett foglalások darabszáma alapján Budapest, Eger és Pécs vezették a belföldi toplistát. „A vendégéjszakák számát összesítve is hasonló a dobogósok rangsora, viszont Pécs helyett Gyula lett a bronzérmes” – ismertette a részleteket Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője, aki azt is hozzátette, hogy szinte azonosak a top település listák, ha csak a januári és februári eredményeket vizsgáljuk a tavaly december nélkül.

A top turisztikai régiók közül a Szallas.hu foglalási számai alapján télen Észak-Magyarország, Budapest és vonzáskörzete, valamint Nyugat-Dunántúl voltak a legnépszerűbbek a magyarok körében. Ugyanakkor a legtöbb vendégéjszakát Észak-Magyarország és a Nyugat-Dunántúl után a Balatonon töltötték a magyar vendégek a téli összesítés szerint.

A szezon foglalásainak 41 százaléka hotelbe, negyede apartmanba, 16 százaléka vendégházba, 15 százaléka panzióba és 3 százaléka egyéb szállástípusba szólt. „Az 1-5 csillagos hoteleket választó vendégek 58 százaléka 4, 37 százaléka 3 csillagos szállást foglalt” – tette hozzá a sajtószóvivő. Gonda Orsolya, a Szallas.hu értékesítési csapatának vezetője elmondta, hogy a hotel partnerek visszajelzései szerint alapvetően a nagy, 4 csillagos házak azok, akiknek a decemberi ünnepek után is kedvezett a tél. A január és február leginkább a wellness-szállásoknak jelent kimagasló forgalmat, pláne ahol még termálvíz is van. Szabó Zsolt, a Szallas.hu Programok és Attrakciók Üzletág vezetője megerősítette, hogy az attrakciók közül is a népszerű fürdőket emelné ki az örök klasszikus egri vár mellett. Így például a Harkányi Gyógy- és Strandfürdő, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő és a hajdúszoboszlói Gyógyfürdő is keresettek voltak.

Az összesített bruttó szobaárbevétel alapján az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 14 546 forint volt a télen, ami nem egészen 9 százalék növekedés az előző évhez képest. Az átlagos foglalási hossz 4,72 éjszaka volt. „A foglalásaink 43 százaléka 1, 38 százaléka 2, 13 százaléka 3, 3 százaléka 2, kevesebb mint 2 százaléka pedig 5 vagy annál több éjszakára szólt" – mondta Kelemen Lili.

A Szallas.hu összesítéséből az is kiderült, hogy a december hozta a legtöbbet a konyhára: a téli vendégéjszakaszám 52 százaléka decemberben valósult meg, és a foglalások 46 százaléka decemberre szólt. Január 7-ei vagy későbbi távozási dátummal is voltak hosszabb foglalások. Ugyanakkor Gonda Orsolya elmondta, hogy a legtöbb hotel partnernél a téli időszakban a 2 éjszakás tartózkodás volt az átlag, amik főleg a hétvégékre összpontosultak, de a hétköznapokban érkező vendégek sem maradtak tovább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...