- Hirdetés -

Összefogás a nők támogatásáért

|

A Budapesti Értéktőzsde Nyrt. (BÉT), a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Institute of Directors (IoD) aláírta az Egyetértési Nyilatkozatot (ENY), mellyel a sokszínűséget támogatják a hazai vállalatok döntéshozó testületeiben. A kezdeményezés iránt támogatását fejezte ki és aláíróként csatlakozott több szervezet is: a Holland-Magyar Kereskedelmi Kamara, a Joint Venture Szövetség, a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara, a Menedzserek Országos Szövetsége és a Women in Energy egyesület.

Az Egyetértési Nyilatkozat az Európai Parlament 2022. évi direktíváját hivatott előmozdítani Magyarországon, mely szerint 2026 júliusára a tőzsdén jegyzett uniós nagyvállalatoknak több, mint 40 százalékát a döntéshozó testületekben (az összes igazgatói pozíció tekintetében) az alulreprezentált nemnek kell betöltenie.

Az ENY legfőbb célja, hogy a hazai üzleti szférát támogató szervezetek részvételével széleskörű összefogást építsen. A kezdeményezők támogatják további szervezetek csatlakozását az ENY-hoz, mely végső soron a hazai vállalatok döntéshozó testületeinek hatékonyságát hivatott még magasabb szintre emelni, valamint elkötelezik magukat az esélyegyenlőség, sokszínűség mellett és programokat indítanak a célok megvalósításáért. A HBLF X Mentor Executive programja felkészíti az igazgatói szerepre készülőket, mentorálást és szakmai workshopokat nyújt a résztvevőknek. A BÉT 2024-től tőzsdei jelenlét témában közreműködik a programban. A kezdeményezéshez csatlakozó szervezetek is számos olyan programot támogatnak, amelyek a vállalati működésben előmozdítják az egyenlőséget: ilyen többek között a Holland-Magyar Kereskedelmi Kamara sokszínűségi és esélyegyenlőségi eseménysorozata, a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara Vezetők Tűsarkúban c. rendezvénysorozata, a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara Nemek közötti egyenlőség a munkahelyen c. eseménye, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Women@DUIHK női hálózata, a Menedzserszövetség Női Vezetők a Társadalomért! kampánya a Women in Energy mentorprogramja és a regionális Gender Diversity jelentései, vagy a JVSZ törekvése az 50-50%-os női és férfi arányra az elnökségi és vezetőségi összetételben

„A sokszínűség elősegítése a döntéshozó testületekben hozzájárul a jobb üzleti teljesítményhez és a növekedéshez. Munkatársaink, vásárlóink, partnereink és a piacok sokfélék, ezért eredményesebbek leszünk, ha többféle perspektívát veszünk figyelembe az üzleti döntéseinkben.

A ma aláírt szándéknyilatkozat alátámasztja a magyar üzleti szféra elkötelezettségét. Az aláírók által képviselt szervezetek meghatározó szerepet töltenek be a magyar gazdaságban, mind munkaadóként, mind a hazai GDP-hez való hozzájárulásban.

A változás előmozdításához elengedhetetlen a konkrét cselekvés, ezért a HBLF, az Európai Sokszínűségi Karta képviselőjeként proaktívan több programot is kezdeményezett. Ezek közé a tartozik a közel 20 éve működő HBLF Nőfórum, a HBLF díjnyertes, nemzetközi X Mentor elindítása 2017-ben, amelyet tavaly bővítettünk az Executive verzióval.” – mondta Istenesné Solti Andrea, a HBLF Elnöke.

„Kiemelten fontosnak tartjuk a sokszínűség és az esélyegyenlőség kérdését, ezért a Budapesti Értéktőzsde örömmel csatlakozott az együttműködéshez. Különböző programjainkkal hozzájárulunk ahhoz, hogy mind a tőzsdén lévő kibocsátók, mind a befektetők, valamint a magyar vállalatok körében a sokszínűség megjelenjen és kiemelt figyelmet kapjon. A vállalatokat segítjük abban, hogy a témában megfelelő és naprakész információkkal rendelkezzenek.” – tette hozzá Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója.

„Az Institute of Directors Hungary platformot biztosít a felelős vállalatirányítás iránt elkötelezett szakértőknek, nemtől függetlenül. Az IOD Magyarország továbbá nagy hangsúlyt fektet a nők vezetői fejlesztésére ‘Women on Boards’ igazgatói tudásának mélyítésére. Céljai között szerepel, hogy elősegítse a magasabb női részvételt vezetői pozíciókban továbbá lehetőséget biztosítson a jövő vezetői számára. Azt gondoljuk, hogy board szinten is a megfelelő tudás és diverzitás komoly gazdasági, társadalmi értéket teremt.” – nyilatkozta Daradics Kinga, az IOD elnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...