- Hirdetés -

Forradalmasítja a divatvásárlást a mesterséges intelligencia

|

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (MI) olyan területeken ért el áttörést, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az egyik ilyen terület a divatipar, ahol az új technológia forradalmasítja a divatcikkek vásárlásának gyakorlatát, például az MI algoritmusok személyre szabott ajánlatokat jelenítenek meg a felhasználóknak az egyéni ízlésnek és testalkatnak megfelelően. A Glami.hu friss felmérése arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar divatrajongók az új technológiáról.

Az MI egyik legfontosabb felhasználási területe a divatcikk kereskedelem területén, hogy segítségével a webáruházak személyre szabott ajánlatokat tudnak generálni a felhasználók számára. Az algoritmusok elemzik a felhasználók korábbi böngészési és vásárlási előzményeit, és automatizáltan megkeresik és megjelenítik azokat a termékeket, amelyek leginkább megfelelnek ezeknek. A Glami.hu tapasztalatai alapján az ajánlórendszeren keresztül történő perszonalizáció akár 20%-kal is növelheti a vásárlás esélyét. A másik kulcsfontosságú mesterséges intelligencia alapú megoldás az ár összehasonlítás, amely segít a felhasználóknak megtalálni a legjobb ajánlatot a piacon.

Innovatív MI-alapú keresési megoldások

A vizuális keresés - a fotók Shazamja - lehetővé teszi, hogy képek feltöltésével kereshessenek a felhasználók. A rendszer a mesterséges intelligencia segítségével információkat nyer ki a képekből, és ezek alapján megkeresi a leginkább hasonló elemeket. Legyen szó akár műalkotásokról, tárgyakról, vagy ruházatról, ez a technológia áthidalja a szakadékot a fizikai és a digitális világ között és fokozza a felfedezés hatékonyságát. A hangalapú keresés, vagy hangvezérelt vásárlás lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy hangutasítással keressenek az interneten, egy webhelyen vagy egy alkalmazásban. Ez lényegében kulcsszavas keresést jelent például a Google Voice Search, a Cortana, a Siri, vagy az Amazon Echo szolgáltatások igénybevételével. A divatwebáruházak egyre gyakrabban alkalmaznak mesterséges intelligencia asszisztenseket, amivel személyre szabott stílustanácsokat tudnak adni, segítve az ügyfeleket preferenciáik és testalkatuk alapján megalapozott vásárlási döntések meghozatalában. A GLAMI felmérése szerint a magyarok az MI asszisztens szolgáltatásokat tartják az egyik leghasznosabb mesterséges intelligencia alapú kényelmi funkciónak, amelyet a divat webáruházak alkalmaznak.

Ajánlások testalkat típus alapján

A mesterséges intelligencia további előnye, hogy testalkat alapján is tud ajánlatokat generálni. A divatiparban gyakran eltérnek a szabványos méretektől, és ezek a különbségek gyakran nem tükröződnek a hagyományos mérettáblázatokon. A GLAMI tavalyi felmérése szerint Magyarországon a nők 31%-a, a férfiak 17%-a érzett már bizonytalanságot a testalkata miatt amikor divatcikkeket vásárolt. A divat webáruházak olyan MI-algoritmusokkal tehermentesíthetik felhasználóikat az ilyen természetű aggodalmaiktól, amelyek segítik a felhasználókat az egyéni testalkatuknak és stílusuknak megfelelő ruhák megtalálásában.

Trendelemzés és előrejelzés

A generatív mesterséges intelligencia 2023-as megjelenése után egyre több felhasználási terület jelenik meg a divat világában is. A mesterséges intelligencia nemcsak a felhasználói preferenciák alapján tesz ajánlásokat, hanem segíti a vállalkozásokat a trendek elemzésében és előrejelzésében is. A McKinsey jelentése szerint a divatiparban dolgozó vezetők 73%-a 2024-ben meghatározó prioritásnak tekinti a generatív MI technológia alkalmazását. Mindezt alátámasztja, hogy az olyan népszerű divatmárkák, mint a Zara, a H&M, a Dior, a Macy's és a Nike, már mind alkalmazzák üzleti modelljeikben az MI-t. A mesterséges intelligencia algoritmusok elemzik a közösségi média platformjaikat, a divatbemutatókat és más forrásokat, hogy azonosítsák a jövőbeli trendeket.

Mit gondolnak a magyarok az MI-ról?

A GLAMI friss felmérése keretében a magyar felhasználók véleményét is megkérdezte az MI-megoldásokkal kapcsolatban. Az adatok szerint a magyar divatrajongók több mint 45%-a aktívan érdeklődik az iránt, hogy a technológia térhódítása milyen új megoldásokat hozhat a divat területén. A felmérésből az is kiderült, hogy a divatwebáruházak által használt MI-alapú megoldásokat a fogyasztók 27%-a észleli tudatosan, vélhetően elsősorban azok, akik nyitottabbak a technológiai újdonságokra. A felmérésben ugyancsak kiderül, hogy a magyar felhasználók körében az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia alapú keresési mód a vizuális keresés, valamint, hogy a válaszadók 42%-a használt már vizuális keresést különböző webáruházakban kapható termékek árának összehasonlítására. A tanulmány szerint a magyarok körében a divat területén a MI használatának legelfogadottabb területe a termékajánlás, a virtuális próbafülkék, az MI-asszisztensek a megfelelő darabok megtalálására és az ügyfélszolgálati chat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...