- Hirdetés -

Bővülést várunk – interjú Demeter Zsófiával

|

Még az emeléssel együtt is lényegesen olcsóbb ma Magyarországon tévében hirdetni, mint a környező országok piacain – mondta a Marketing&Media magazinnak Demeter Zsófia. Az RTL Magyarország hirdetésértékesítési igazgatójával a kampányok teljesüléséről, a kevesebb reklámpercről, a market indexről, az állami hirdetésekről, valamint a keresletnövekedésről is beszélgettünk.

- Várható volt, de mégiscsak egy elég komoly áremeléssel mentetek neki az idei évnek. Hogy fogadták az ügyfelek?

- A 2023-as év alapján a hirdetők többsége számított az emelésre, így nem érte meglepetésként a piacot, amikor 2024-re vonatkozóan bejelentettük a szezonális indexalapú árváltozásunkat. Az emeléssel az volt a célunk, hogy kiegyensúlyozott és stabil teljesítést biztosítsunk amellett, hogy a piaci növekedés és a tévéreklámok iránti kereslet várhatóan nem csökken 2024-ben. Ezt a hirdetők is elfogadják. Az emelés mértékével kapcsolatban több egyeztetésünk is volt a tárgyalások során, de a kiszámíthatósághoz szükséges volt megtennünk ezt a nagyobb léptékű drágítást. Az idei kampányteljesítések azonban minket igazolnak, a nálunk hirdető ügyfelek már látják a kampányeredményeikben a változásokat.

- Ezzel az emeléssel most hol van a piac, ha mondjuk a környező országok árait nézzük?

- Még az emeléssel együtt is lényegesen olcsóbb ma Magyarországon tévében hirdetni, mint a környező országok piacain.

- Fullon voltatok ti is reklámokkal tavaly az év második felében, de mi a helyzet most? Hogy indult az év?

- A megrendelt kampányokat jelenleg pontosan tudjuk teljesíteni, az RTL csatorna esetén januárban 30, februárban pedig 20 százalékkal kevesebb reklámpercet nyitottunk meg az előző év azonos időszakához képest, így az ügyfelek kisebb zajban tudtak hirdetni. Ugyanezt célozzák a rövidebb, jórészt 6 percnél nem hosszabb reklámblokkok is. Ebből nemcsak a hirdetők, de a nézők is profitálnak. Az év első négy hónapjában nem volt szükség market index érvényesítésére, arra az elemre, amely év közben a piaci mozgásokra reagálva módosítja a kiadott havi indexeket. Ennek érvényesítése nélkül is megfelelően teljesítjük a kampányokat, sőt az RTL csatorna esetén kevesebb reklámperc megnyitásával teljesítjük a beérkezett megrendeléseket. Ahogy mondtuk, az áremelés lehetőséget adhat arra is, hogy az ügyfelek számára meghatározott időszakokban a teljesítésben a minőségi paramétereken is javítsunk, ez látszik az év első hónapjaiban.

- Izgalmas lesz 2024 a reklámpiacon, sok minden jön: a politika és a sport is beleszólhat a piac alakulásába. Ti hogyan számoltok ezekkel? Kezdjük a sporttal, a labdarúgó Eb-vel és az olimpiával. Várható, hogy ezek miatt élénkül majd a kereslet?

- Igen. Annak ellenére, hogy ezek a világversenyek nem az RTL Saleshouse csatornáin lesznek láthatók, a hozzájuk kapcsolódó hirdetők biztosan megjelennek nálunk is.

- Nem nagyon szokott lenni nálatok politikai hirdetés, az idén önkormányzati és európai parlamenti választások is lesznek. Kimaradnak a politikai hirdetések, vagy van az a pénz?

- Válasszuk ketté a politikai reklámot és az állami hirdetéseket. A választási kampányban az RTL hagyományosan lehetővé teszi az induló politikai erőknek, hogy hirdessenek. Ezekből a televíziós reklámokból az előírások szerint nem származhat bevétele a médiafelületeknek. Az RTL állami hirdetéseknek is helyt ad. Az állam a reklámpiac fontos megrendelője a világ számos országában, hiszen minden kormánynak kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb állampolgárát elérje az üzeneteivel. Ugyanakkor az állami reklámköltés RTL-re eső hányada jóval kisebb, mint a csatorna piaci részesedése. Az RTL Magyarországhoz érkező állami reklámköltést minden évben transzparensen kommunikáljuk is a reklámtorta közzétételét követően.

- Összességében jobb lesz az idei év a reklámpiacot nézve, mint a tavalyi? Ez már eldőlt, vagy azért még van pár bizonytalan tényező?

- Két számjegyű bővülést várunk a televíziós hirdetési piacon erre az évre, és ezt az idei éves vállalások is alátámasztják. Mi pedig készen állunk arra, hogy kiszolgáljuk ezt a keresletnövekedést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...