- Hirdetés -

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

|

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat. A GLAMI, Európa egyik vezető divattechnológiai vállalatának friss riportja összegyűjtötte azt az 5 divattrendet, amelyek 2024-ben generációktól és szezontól függetlenül inspirálják a vásárlókat.

A Z generáció (az 1997 és 2012 között született generáció) bár kevesebbet költ divatra mint a millenniumiak, a közösségi hálózatoknak köszönhetően mégis ők uralják a trendeket, és még a nagy globális divatmárkákat is inspirálják. A márkák hozzájuk igazítják kínálatukat, értékeiket és kommunikációjukat, mert a jövőben ez a korosztály lesz a legfontosabb célközönségük. Az így megjelenő stílusokat gyakran hajlamosak vagyunk mereven elutasítani, de miután újra és újra látjuk őket, – gyakran kedvenc hírességeinken, – azt vesszük észre, hogy megszállták a ruhatárunkat, és rájövünk, hogy el sem tudjuk képzelni az életünket ezek nélkül. A GLAMI divatkereső friss jelentése alapján az alábbi 6 trend határozza meg jelenleg a Z generáció ízlésvilágát.

A nosztalgia újjáéledése

A GEN Z divatját 2024-ben a nosztalgikus újjáéledés jellemzi, mivel a mai fiatalok a múlt ikonikus stílusaiból merítenek ihletet. A 90-es évek rave-kultúrájának élénk árnyalataitól a 80-as évek grunge esztétikájáig a vintage hatások most visszatérni látszanak. Ilyenek például a foltokkal díszített, túlméretezett farmerdzsekik, a retro tornatermi viseletet idéző neon tornaruhák és a 70-es évek diszkóiból származó vaskos talpú tornacipők.

Fenntartható elegancia

A környezettudatossággal a GEN Z fashionisztái soha nem látott módon küzdenek a fenntarthatóságért. Az idei évben a környezetbarát anyagok, az etikus gyártási gyakorlatok és a körkörös divatkoncepciók kerülnek a középpontba. A használt ruházattól a biológiailag lebomló szöveteken át, a hulladékmentes dizájnig, a fenntarthatóság nem csak egy trend –, ez egy életforma a lelkiismeretes GEN Z fogyasztók számára.

Digitális fúzió

A digitális összekapcsoltság által meghatározott korszakban nem meglepő, hogy a technológia kulcsszerepet játszik a GEN Z divattrendek kialakításában. A kiterjesztett valóságú ruházat, a LED-es kiegészítők és a hangra vagy érintésre reagáló interaktív ruhadarabok csak néhány példa arra, hogy a digitális fúzió forradalmasítja öltözködésünket. Idén a divat már nem csak az, amit viselsz, hanem olyasvalami, ami elmossa a határokat a virtuális és a fizikai valóság között.

Gendersemleges divat

A hagyományos nemi normáktól megszabadulva a GEN Z divatja 2024-ben a rugalmasságot, az inkluzivitást és az önkifejezést foglalja magában. Az androgün sziluettek, a nemi szempontból semleges dizájn és az uniszex ruházat elmossa a határokat a férfiasság és a nőiesség között, lehetővé téve az egyének számára, hogy korlátok nélkül fejezzék ki valódi énjüket. Legyen szó egy testreszabott öltönyről tornacipővel, vagy egy virágos szoknya és bokacsizma párosításáról, a GEN Z divat nem ismer határokat az önkifejezés terén.

Streetwear evolúció

Idén továbbra is az utcai ruházat uralkodik, de egy friss csavarral, amely a GEN Z állandóan változó ízlését tükrözi. Az athleisure találkozik a high fashionnel, a sportos szabásokat luxus szövetek, merész grafikák és avantgárd részletek emelik ki. A túlméretezett kapucnis pulcsiktól és tréningnadrágoktól a stílusos tornacipők és logóval díszített kiegészítőkig az utcai viselet továbbra is az urban cool megtestesítője.

DIY kultúra

A közösségi média és a digitális közösségek segítségével a GEN Z divatrajongók a DIY (do it yourself) szellemiséget is újraértelmezik. Az alap ruhadarabokat egyedi alkotásokká alakítják, a személyre szabás és az önkifejezés kulcsfontosságúak. Legyen szó kézzel festett farmerdzsekikről, hímzett foltokról, vagy teljesen egyedi kísérletekről, a GEN Z magához ragadja a kezdeményezést, mint a művészi kifejezés és az egyéniség kifejezésének egy formáját.

Összefoglalva, a Z generáció legújabb divatirányzatai dinamikus szellemiséget, progresszív értékrendet és határtalan kreativitást tükröznek. A nosztalgikus kikacsintásoktól a fenntartható jövőre irányuló kezdeményezéseken át, a digitális innovációkig az ifjúsági kultúra stílusvilágot formáló erőről tanúskodik. Legyen szó vintage darabokról, fenntartható alapanyagokról vagy high-tech utcai ruhákról, a GEN Z divat világában bármi belefér, fő a hitelesség!

Gorpcore

A Gorpcore a természetből merít ihletet, magába foglalja a túrafelszerelések praktikumát, a kültéri használatra szánt edzőcipők kényelmét, a polár és technikai kabátokat, a cargo nadrágokat, az outdoor táskákat és a sapkákat. Ez a tendencia komoly visszhangra talál a nagyközönség köreiben, a GLAMI adatai szerint 2023-ban jelentős növekedés figyelhető meg ezekben a kategóriákban minden országban. A GLAMI.hu belső keresési adatai szerint a leggyorsabban növekvő kategóriák ebben a stílusban a széldzsekik (+67%), a szabadtéri tornacipők (+23%) és a férfi (+32%), illetve a női futónadrágok (+7%) voltak.

Blokette

Ez a stílus vintage sportruházatot jelent játékos és nőies variációkban. A Blockecore-on alapul, amely a sportos, fiús kultúrából merített ihletet, alapdarabjai a mezek és az Adidas sportcipők. A Blokette hozzáteszi a nőiességet, a futballmezeket szoknyákkal, szalagokkal és nyakkendőkkel párosítja. A 2024-es párizsi olimpia közeledtével ez a trend várhatóan még csak most fog kiteljesedni. A GLAMI.hu belső adatai szerint az egyik legnépszerűbb termék a stílusban a bomber dzseki, amelyre 507%-kal nőtt a keresések száma.

Bimbocore

A Bimbocore egy hipernőies stílus, jellemző viselete a rózsaszín velúr tréningruhák, és bundák, mikroszoknyák, a hosszú körmök, magas sarkú cipők és fényes kézitáskák. Gondoljunk csak Britney Spearsre, Paris Hiltonra, vagy Reese Witherspoonra a Legally Blonde-ban. A stílusnak fontos szerepe van a testpozitívitás és a sztereotípiák alóli felszabadulás témájának köztudatban való megjelenésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...