- Hirdetés -

Erre spórolnak a fiatalok

|

- Hirdetés -

A fiatalok felének, 51 százalékának volt megtakarítása a múlt év végén, ez stagnálást, minimális csökkenést jelent a korábbi negyedévekhez képest - derül ki a K&H ifjúsági indexből. A fiatalok átlagosan 549 ezer forint megtakarítással rendelkeztek, a legtöbben lakásra gyűjtenek. Ugyanakkor nincsenek könnyű helyzetben: 2013-ban 54 fiatal tudta volna összedobni egy 50 négyzetméteres lakás árát, míg a múlt évben ehhez már 63-an kellettek. A lakás mellett népszerű megtakarítási cél az autóvásárlás és az utazás is.

Rövid távon lényegében stagnált, középtávon csökkent, hosszabb időtávlatban pedig nőtt a megtakarított pénzzel rendelkező 19-29 évesek aránya a K&H ifjúsági index múlt év utolsó negyedéves eredményei alapján.

Jobb és rosszabb

 

A felmérés szerint a fiatalok 51 százalékának volt valamekkora megtakarítása, szemben a harmadik negyedévben mért 54, illetve az egy évvel korábbi 59 százalékkal. A 2012 óta minden negyedévben megjelenő kutatás korábbi eredményeit nézve vegyes a kép: 2021 eleje és 2022 vége között az adott negyedévekben 57-60 százalékos volt az arányuk, ami meghaladja a friss adatot, ugyanakkor korábban, 2012 és 2018 között 29-48 százalék között mozgott ez a mutató.

 

“Összességében az látható, hogy évtizedes távlatban javult a helyzet, egyre több fiatal igyekszik spórolni, a koronavírus-járvány vagy a tavalyi bizonytalan gazdasági környezet azonban meglátszik az adatokon.” - kommentálta az adatokat Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketing vezetője. Hozzátette: “Azt is látjuk, hogy egyre több fiatal nyit a bankolás, ezen keresztül pedig banki megtakarítások felé, így a gazdasági környezet javulása bővülést eredményezhet e téren.”

Pontosan mennyi? És mire?

 

Az ifjúsági index alapján a 19-29 éves városi fiataloknak a múlt év utolsó negyedévében átlagosan 549 ezer forint megtakarításuk volt. Ez elmarad a múlt év első három negyedévében mért 575 ezer forintos átlagtól, de meghaladja a 2022 egészére vonatkozó 508 ezer forintos számtani középértéket. Ugyanakkor fontos tényező, hogy a múlt évben a magas infláció miatt csökkentek a reálbérek, azaz az inflációs hatással együtt már kevesebb terméket tudtak megvásárolni a magyarok, köztük a fiatalok is.

 

A fiatalok legnagyobb része, 47 százaléka lakásra gyűjt. Ez persze nem feltétlenül könnyű menet, főként a hosszabb távú adatok alapján. A többlakásos társasházakban található használt lakások átlagos négyzetméterára alapján 2013-ban 54 fiatalnak kellett volna összedobnia az akkori - 184 ezer forintos - átlagos megtakarításukat egy 50 négyzetméteres lakás megvásárlásához. Egy ugyanekkora ingatlan megvásárlásához a múlt év harmadik negyedévében viszont már 63 fiatal spórolt pénzére lett volna szükség.

 

Azonos arányban spórolnak a fiatalok autóra és utazásra: ezeket a célokat 41-41 százalékuk említette. Emellett 29 százalékuk általános tartalékot igyekszik felhalmozni. A nyugdíjra még kevesen gondolnak ebben a korosztályban: kevesebb, mint tizedük tesz valamennyit félre időskorára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozat érkezett az RTL+-ra

Már elérhető az RTL+ előfizetői számára a Cápák árnyékában című sorozat első és második epizódja. A Diane Kruger és Donald Sutherland főszereplésével készült széria Magyarországon kizárólag a streamingszolgáltató kínálatában tekinthető meg. Lou Simms (Kiernan Shipka)...

Kiderült, mennyi idő jut politikai reklámokra

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtöki ülésén döntött az Európai Parlament (EP) magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati és RTL-es műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint...

Már két éve olvasgathatunk hirdetéseket a pizzánkra várva

Már több mint két éve hasznos szolgáltatással segíti a hirdetőket a foodora: a cégek a rendeléskövető képernyőn helyezhetnek el hirdetéseket, amelyeket addig lát a felhasználó, amíg a rendelt étele kiszállításra nem kerül. A megszokottól...

Nagy változásokkal jön idén a Magyar Mozgókép Fesztivál

Új névvel, új helyszínekkel és premierekkel érkezik idén a MOZ.GO, vagyis a Magyar Mozgókép Fesztivál. Az esemény keretében közel 100 filmet lehet majd megnézni és idén először még készülő alkotások kulisszatitkaiba is bepillanthatnak majd...

Újabb rádiós frekvenciapályázaton hirdettek győztest

Tovább sugározhat az eddig használt frekvencián a Kalocsai Rádió Bt., miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa május 7-i ülésén nyertesnek hirdette ki. A testület kommentátori megjegyzés miatt vizsgálta egy magyar bajnoki közvetítését,...

Sportos ügyféllel erősít a Best Ever

Az egész világon egyre sikeresebb olimpiai sportág hazai népszerűsítése céljából adott megbízást a Magyar Triatlon Szövetség a Best Ever ügynökségnek, amelyet az emlékezetes budapesti atlétikai vb szervezőbizottságának több tagja alapított. Több millió versenyzővel a...

TikTokon kampányol a SopronFest

Magyarország legújabb fesztiválja, a SopronFest május 11. és 19. között 75 helyszínen 300 programmal várja az érdeklődőket, a pünkösdi hosszú hétvégére pedig 60-70.000 vendéget várnak a Hűség Városába. A soproni utcák, terek, klubok, éttermek,...

Szoboszlai Dominik a McDonald’s-hoz igazolt

Hosszú távú, több évre szóló együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya, a Liverpool középpályása, Szoboszlai Dominik és a magyarországi McDonald's. A partnerség első lépéseként május 30-án, a Szoboszlai Live eseményen a szurkolók is megismerhetik...

A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be

A Rakuten Viber az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.Ez az izgalmas együttműködés az exkluzív ERT Bot elindítását jelenti a Viberen, amely a rajongóknak...

Zöld elismerést kapott a K&H

Újabb rangos elismerésben részesült a K&H Csoport a fenntarthatósági törekvéseiért. Idén a pénzintézet felkerült a HVG fenntarthatósági listájának legjobbjai közé. A díjat Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője vette át.Egyre több magánszemély és cég...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi elismerést kapott a magyar szakember

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.Az évente megrendezett International Loyalty Awards a vásárlói hűség iparágán belüli kiválóságokat...

Új sorozat érkezett az RTL+-ra

Már elérhető az RTL+ előfizetői számára a Cápák árnyékában című sorozat első és második epizódja. A Diane Kruger és Donald Sutherland főszereplésével készült széria Magyarországon kizárólag a streamingszolgáltató kínálatában tekinthető meg. Lou Simms (Kiernan Shipka)...

Kiderült, mennyi idő jut politikai reklámokra

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtöki ülésén döntött az Európai Parlament (EP) magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati és RTL-es műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint...

Már két éve olvasgathatunk hirdetéseket a pizzánkra várva

Már több mint két éve hasznos szolgáltatással segíti a hirdetőket a foodora: a cégek a rendeléskövető képernyőn helyezhetnek el hirdetéseket, amelyeket addig lát a felhasználó, amíg a rendelt étele kiszállításra nem kerül. A megszokottól...

Nagy változásokkal jön idén a Magyar Mozgókép Fesztivál

Új névvel, új helyszínekkel és premierekkel érkezik idén a MOZ.GO, vagyis a Magyar Mozgókép Fesztivál. Az esemény keretében közel 100 filmet lehet majd megnézni és idén először még készülő alkotások kulisszatitkaiba is bepillanthatnak majd...

Don't Miss

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...