- Hirdetés -

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

|

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány olyan tényt, amit talán még a legnagyobb rajongók sem ismernek.

A világ egyik legikonikusabb divattervezőjét, a púderezett fehér hajú, magas gallért és túlméretezett fekete napszemüveget viselő Karl Lagerfeldet ma már senkinek sem kell bemutatni. A Coco Chanel által alapított legendás francia divatház, a Chanel modern újjáélesztésének alkotójaként vált világhírűvé. Tervezett dupla patentos táskákat, tweedet, szoknyaruhákat és a ma is jól ismert, egymásba kapcsolódó dupla C logó is neki köszönhető. Karrierje pedig azután kezdett igazán felfelé ívelni, amikor megalapította saját divatházát.

Choupette-et eredetileg csak kölcsönbe kapta

Baptiste Giabiconi, francia modell, Lagerfeld egyik fő múzsája kérte meg a tervezőt, hogy 2011-ben az ünnepek alatt vigyázzon a macskájára, Choupette-re, amíg Giabiconi Marseille-ben tölti idejét. Karl azonban annyira megszerette a háziállatot, hogy Giabiconi végül nekiajándékozta. A macska egészen a divattervező haláláig hű társa lett, és számos divateseményen is megjelent Lagerfeld plusz egy főjeként.

Az együttműködésekben élte ki igazán a kreativitását

Karl volt az első nagy nevű divattervező, aki egy tömegmárkával, a H&M-el dolgozott együtt, hogy szélesebb körben is elérhetőek legyenek az egyébként borsos áru ruhadarabjai. 2004-ben egy, Karl stílusú fekete öltönyből, portré pólóból és kis fekete ruhából álló kollekcióra szerződött a fast fashion márkával. A manhattani H&M üzletben 1500-2000 darab ruhát adtak el a kollekcióból óránként, de a globális piacon is egy nap alatt elfogyott az összes termék. Ezután a Coca-Cola, Steiff, Faber Castell, tokidoki és más márkákkal is együttműködött.

Belsőépítészként is megállta a helyét

A divattervezés mellett belsőépítészettel is foglalkozott, és számos ingatlannal rendelkezett világszerte. Érdekesség, hogy az ingatlanokat más-más stílusban rendezte be. Az 1970-es években például art deco stílusban rendezte be párizsi otthonát, de tíz évvel később a merőben más jegyeket képviselő Memphis mozgalom építőkocka stílusú bútorait gyűjtötte. Saját ingatlanjain kívül világszerte dolgozott belsőépítészként, például a makaói KARL LAGERFELD Hotel berendezése is hozzá köthető.

A fotózás szerelmese volt

A tervezésen kívül fotózni szeretett talán a legjobban, a Chanel reklámfotóiért volt felelős minden szezonban és a divat legnagyobb legendáit fotózta - Naomi Campbelltől Diane Krugerig. Kifejezetten élvezte a kreatív önkifejezést a lencse mögött, főként az avant-garde stílus vonzotta és bátran kísérletezett különböző technikákkal. A pletykák szerint igencsak bőkezű volt a modelljeivel, és az első közös munkájukat követően mindegyiküknek egy-egy több százezer forintot érő Chanel táskát ajándékozott.

Egy stúdiót nevezett otthonának

A Studio 7L könyvesbolt és fotóstúdió az egyetlen hely, amit a divattervező igazán az otthonának tartott. A 7L könyvesboltot 1999-ben alapította Karl Lagerfeld a párizsi Rue de Lille-en, és a vizuális művészetek (fotográfia, építészet, design, életmód, divat és kertművészet) legújabb műveinek szentelte. 2001-ben a Chanel vásárolta meg a boltot, de az ingatlan ma is a tervező emlékét őrzi.

+1 Karl Lagerfeldnek öltözött Barbie

2015-ben az amerikai Mattel, Inc. játékgyártó Karl Lagerfeld előtt tisztelegve, olyan, limitált kiadású Barbie babát dobott piacra, aminek hátrakötött platinaszőke haja, sötétre festett körmei, erős szemöldöke és világos ajkai vannak. Fekete kabátot, fehér, magas galléros, francia mandzsettagombos férfiinget, valamint nyomott mintás fekete farmert visel. A kiegészítői között pedig természetesen ott van a fekete ujjatlan kesztyű és az óriási napszemüveg is.

A Becoming Karl Lagerfeld című sorozat június 7-től elérhető, kizárólag a Disney+-on.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...