- Hirdetés -

Újabb eljárás indul Balázsék miatt

|

Ismét a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése miatt indul eljárás a Rádió 1 Balázsék című műsorszámával szemben. A Médiatanács a román társhatósághoz fordul a Super TV2 egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt. A testület július 16-i ülésén több médiaszolgáltató ellen is eljárás megindításáról döntött nem megfelelő korhatár-besorolás, illetve szerződéses kötelezettség megsértése miatt.

Bejelentés alapján vizsgálta a Médiatanács a Radio Plus Kft. által üzemeltetett Rádió 1 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. június 11-én közreadott Balázsék című műsorszám egyik szegmensét. A bejelentő a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértését vélelmezte a műsor egyik szexuális vonatkozású témákat tárgyaló részében. A médiaszolgáltató a műsorszámot a III. korhatári kategóriában (12 éven aluliak számára nem ajánlott) tette közzé 6 óra 3 perces kezdettel, azonban azt a hatósági ellenőrzés szerint a IV. korhatári kategóriába (16 éven aluliak számára nem ajánlott) kellett volna sorolni és csak 21 órát követően közzétenni, figyelemmel arra, hogy az elhangzottak kedvezőtlenül befolyásolhatták a védendő korosztály személyiségfejlődését. A Médiatanács hatósági eljárás megindításáról döntött a médiaszolgáltatóval szemben.

Nem indul eljárás az RTL televíziócsatornát működtető M-RTL Zrt.-vel szemben a 2024. június 15-én 15 óra 9 perctől közzétett Európai vakáció című műsorszámmal kapcsolatban, amelynek korhatári besorolása egy bejelentő szerint nem volt megfelelő. A filmet a Nemzeti Filmiroda a III. korhatári kategóriába sorolta (12 éven aluliak számára nem ajánlott), és a médiaszolgáltató ezt a változatot tette közzé, így e minősítés a jogszabályi előírások szerint mind a Médiatanácsot, mind a médiaszolgáltatót köti. A műsorszám hatósági ellenőrzése sem tárt fel jogsértést, a médiaszolgáltató a műsorszámot a kategóriájának megfelelő időpontban is sugározta.

Az NMHH ugyancsak bejelentés alapján vizsgálta a román joghatóság alá tartozó S.C. CEE Broadcasting Co. Srl. médiaszolgáltató által üzemeltetett Super TV2 televízióadón 2024. május 19-én 18:50 és 21:00 óra között sugárzott „Beverly Hills-i zsaru 2.” című műsorszámot. A bejelentő a klasszifikációs rendelkezések megsértését valószínűsítette a műsorszámmal kapcsolatban. A médiaszolgáltató tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott jelöléssel adta le a műsorszámot, azonban az a Nemzeti Filmiroda besorolása és hatósági ellenőrzés szerint is a tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott, IV. korhatár-kategóriába tartozik, így csak 21 óra és 5 óra között lehetett volna közzétenni. Az NMHH a vizsgálatot követően 2024. június 21-én értesítette a román társhatóságot (CNA) a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte azt a szükséges intézkedések megtételére.

A testület több bejelentés nyomán hatósági eljárást indított a TV2 Zrt.-vel szemben a TV2 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. április 6-án 18 órától közzétett Tények című műsorszám, valamint a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. médiaszolgáltatóval szemben az M1 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. április 27-én és 28-án 19 óra 30 perckor sugárzott Híradó című műsorszámokkal kapcsolatban, a politikai reklámok közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezések vélelmezett megsértése miatt.

A testület hatósági ellenőrzés keretében vizsgálta a Közösségi Rádiózásért Egyesület által üzemeltetett, Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű, közösségi jellegű Spirit FM állandó megnevezésű médiaszolgáltatás 2024. május 27–június 2. közötti műsorhetét és megállapította, hogy a médiaszolgáltató a vizsgált időszakban vélelmezhetően nem tett eleget a hatósági szerződésben rögzített vállalásainak, kevesebb szöveges tartalmat, közszolgálati jellegű és hírműsorszámot tett közzé, túllépte a zenei művek arányára vonatkozó maximális vállalását, emellett nem tett eleget a közszolgálati műsorszámok arányára vonatkozó törvényi minimum követelménynek sem. A Médiatanács a médiaszolgáltatóval szemben hatósági eljárást indított.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...