A legnézettebb mérkőzés a Skócia-Magyarország összecsapás volt itthon a június 14. és július 14. között megrendezett labdarúgó EB közvetítései közül, 1,76 millióan, a tévénézők 44,6 százaléka követte élőben a meccset a képernyők előtt – derül ki a Nielsen Közönségmérés összesítéséből. A kontinenstorna eseményeinek műsorkörnyezetében összesen 22 órányi reklámot sugároztak, a legtöbb hirdetés az élelmiszerkereskedelem kategóriában jelent meg.
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint az EB időszakában a sport tematikájú műsorok a sugárzási idő 6,1 százalékát tették ki itthon, ennek 28,4 százaléka volt focimeccs és 17,4 százaléka sportmagazin. A nézők június 14. és július 14. között a tévénézésre szánt idő 12,7 százalékát fordították sportműsorokra, ez háromszor annyi, mint 2023 hasonló időszakában.
A Nielsen megvizsgálta azt is, hogy az EB 51 élő közvetítését hogyan követték a magyar szurkolók. Egy magyar meccset átlagosan 87 percig, míg a nem magyar vonatkozású összecsapásokat átlagosan 61 percig kísérték figyelemmel. A legnézettebb közvetítés a Skócia-Magyarország összecsapás volt, 1,76 millióan, a tévénézők 44,6 százaléka követte élőben a meccset a képernyők előtt. A francia-spanyol és angol-holland elődöntők ideje alatt a tévénézők 28 százaléka, míg a döntővel egy időben 38 százalékuk követte az eseményeket egy átlagos percben. Az angol-spanyol döntőt - a díjátadóval együtt - egy néző átlagosan 90 percig nézte, ami a közvetítés teljes idejének 61 százaléka.
Az EB eseményeinek (mérkőzések, felvezetők, stúdió, ismétlések, stb.) műsorkörnyezetében összesen 3 562 darab, összesen mintegy 22 órányi reklámot sugároztak, amelyek közül a top3 legtöbbet hirdető termékosztály (a reklámfilm darabszám szerint) az élelmiszerkereskedelem (384), a szerencsejáték (302) és az egyéb gyógytermékek (219) voltak. Az EB legnézettebb reklámfilmje a Lidl - az UEFA Euro hivatalos partnerének hirdetése volt a skót-magyar meccs egyik blokkjában június 23-án.
(Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés Kft., teljes népesség (4+); N=8 462 771 fő, live + as live adatok.)