- Hirdetés -

Így készült a zökkenőmentes mobilozásra a Szigeten a Yettel

|

Szerdán elkezdődött a Sziget Fesztivál, Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális rendezvénye, amely évente több százezer látogatót vonz. Az esemény telekommunikációs partnere, a Yettel már hónapokkal előbb megkezdte az előkészületeket, melyek eredményeként egy olyan hálózat jött létre egy alig több mint 1 négyzetkilométeres területen, amely képes ellátni egy Tatabánya méretű várost, vagyis egyszerre egy időben akár 60-80 ezer embert.

Az Óbudai-sziget az év nagy részében csendes és nyugodt hely; futók, kutyasétáltatók és játszóterező családok kedvelt célpontja. A Sziget Fesztivál idején azonban néhány nap alatt teljesen átalakul: a világ minden tájáról érkező látogatók forgatagává, egy nyüzsgő mini metropolisszá változik, ahol az emberek a nap 24 órájában együtt élvezik a koncerteket és programokat, megosztva élményeiket a digitális világban is.

Ahhoz, hogy a hatalmas hálózati igényt, mobilnetforgalmat és hívásokat tudja kezelni a rendszer, a háttérben komoly tervezői munka és technikai felkészültség szükséges. A Sziget Fesztivál esetében az előkészületek már hónapokkal előbb megkezdődnek, mely során egy olyan hálózat jön létre egy alig több mint 1 négyzetkilométeres területen, amely képes ellátni egy Tatabánya méretű várost, vagyis egyszerre egy időben akár 60-80 ezer embert. A fesztivál adatforgalma ezalatt a 6 nap alatt közel 35 darab Budapesten üzemelő átlagos bázisállomás forgalmát bonyolítja, az állomások pedig összesen nagyságrendileg 25 x akkora adatforgalmat kezelnek, mint egy átlagos budapesti hétköznapon. Egy szokványos környezetben ráadásul megoszlik az állomások kapacitása a felhasználók között, de ha egy területen több tízezer ember összegyűlik, ott extra erősítésre van szükség.

A Yettel szakemberei 6 új mobil bázisállomást telepítettek a teljes fesztivál hálózati megerősítésére, a legnépszerűbb helyszíneken, így a Nagyszínpad előtti területen, az ikonikus elektronikus zenei partihelyszín, a Yettel Colosseum közelében pedig további megerősítés biztosítja a lefedettséget és idén már az 5G-élményt is. A szolgáltató nemzetközi partnereinek köszönhetően a VoLTE roaming immár 80 országban érhető el, ami a 4G-re terelt hangforgalomnak köszönhetően jelentősen megnöveli a hálózat kapacitását, azaz lényegesen több, egyidejű telefonhívást képes kezelni. A Sziget esetében a VoLTE roamingot a külföldről idelátogató vendégek élvezhetik.

A következő években a Sziget Fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere a Yettel. Az együttműködés keretében Európa egyik legkülönlegesebb elektronikus zenei helyszíne Yettel Colosseum néven újult meg, mely különleges dizájnnal, raklapokból építve a fesztivál egyik leglátványosabb építménye és legnépszerűbb találkozópontja. A mobilszolgáltató emellett több olyan megoldással és aktivitással – például mobiltöltő pontokkal és ikonikus Yettel lime testfestéssel – is készül, ami megkönnyíti és még felejthetetlenebbé teszi a fesztiválozók szórakozását.

Idén egy különleges digitális újítás teszi még egyedibbé a fesztivál-élményt; a Yettel Sziget YoMo app segítségével saját aftermovie-t készíthetnek a fesztiválozók. Az alkalmazással a Sziget hivatalos videójába kerülhetnek be, és oszthatják meg azt saját felületeiken. Az app a mesterséges intelligencia segítségével ötvözi a felhasználó saját videóit a fesztivál hivatalos aftermovie-jával, így akár minden nap egyedi, személyre szabott videó készülhet, amelyben a fesztiválozó együtt szerepelhet kedvenc előadóival. Az elkészült videókkal nyerni is lehet a Szabadság Szigetén; a Yettel új digitális előfizetésével korlátlanságot és egy új mobilt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...