- Hirdetés -

Magyarországot is eléri az akciós újságok digitalizációs hulláma

|

Az Offerista, a világ egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szolgáltatója, és a Publitas, a digitális kiadványok tervezésének vezető szereplője együttműködést jelentettek be a nyáron. Az együttműködés új korszakot nyit, ami felgyorsíthatja a reklámkiadványok digitalizációját Magyarországon. Míg hazánkban ez a folyamat még kezdeti szakaszban van, Nyugat-Európában már 90 százalékos a digitalizáció, amely jelentős hatékonyságnövekedést eredményez a vállalatok számára. Azonban a folyamat nem az akciós reklámújságok PDF-dokumentummá alakításából áll.

„Az Offerista és a Publitas együttműködésének köszönhetően a világelső technológiai ökoszisztéma válik elérhetővé a magyar vállalkozások számára is. Ez már jóval túlmutat a hagyományos akciós reklámújságokon – a leginnovatívabb, leghatékonyabb retail marketing megoldásokat kínálja, amelyekkel a cégek nemcsak időt és erőforrást takarítanak meg, hanem jelentős versenyelőnyre is szert tehetnek” – mondta Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő, az Offerista Group Hungary kereskedelmi igazgatója.

Az Offerista, Európa egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szakértője, partnerségre lépett a Publitas-szal, amely nemzetközi szinten nyújt digitális kiadványtervezési megoldásokat SaaS (software as a service, azaz szolgáltatásként nyújtott szoftver) alapon. A Publitas lehetővé teszi a reklámanyagok automatizált, gyors és költséghatékony elkészítését, amelyeket kifejezetten a digitális felületekre optimalizáltak. Az Offerista pedig ezeknek a digitális brosúráknak széles körű terjesztését biztosítja Európa-szerte, hogy a kiskereskedők hatékonyan és célzottan érjék el vásárlóikat.

Hogyan működik?

A szórólap továbbra is a kiskereskedelem egyik leghatékonyabb marketingeszköze 2024-ben, azonban a fogyasztók egyre inkább online tájékozódnak. Míg Magyarországon az ilyen típusú kiadványok csupán tizedét juttatják el digitálisan, Nyugat-Európában már 90 százalék felett jár ez az arány. Az ottani vállalatok és fogyasztók már felismerték a digitális reklámkiadványok hatékonyságát, amely nemcsak jelentős költségmegtakarítást és környezeti előnyöket hoz, hanem a hirdetők számára is mérhető adatokat biztosít. A digitális formátum lehetővé teszi, hogy a hirdetők pontosan nyomon kövessék, ki, mikor és hol olvasta a reklámújságot, ezáltal sokkal célzottabb és hatékonyabb kampányokat tervezhetnek.

„Minél előbb kezd bele egy márka a reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációjába, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert. Nem az a kérdés, hogy kell-e digitalizálni az akciós újságok terjesztését, hanem hogy mikor. Az Offerista és a Publitas együttműködése radikálisan leegyszerűsíti a digitálisan optimalizált kiadványok készítését és terjesztését, messze túlmutatva a hagyományos PDF-formátumon” – mondta Zsatkulák István.

A Publitas innovatív digitális kiadványkészítő szoftvere forradalmasítja a vállalatok katalógusainak, prospektusainak és szórólapjainak készítését és bemutatását, interaktív felhasználói élményt nyújtva. A felhasználók egy kattintással további információkat kaphatnak a brosúrában található termékekről, videókat nézhetnek meg, vagy akár azonnal vásárolhatnak is, zökkenőmentesen átirányítva őket a kiskereskedő webhelyére. A digitális brosúrák automatikusan alkalmazkodnak a különböző eszközökhöz és képernyőméretekhez, így optimális felhasználói élményt biztosítanak asztali számítógépeken, táblagépeken és okostelefonokon egyaránt. Emellett a tartalom keresőmotorokra is optimalizált, növelve a termékek és ajánlatok online láthatóságát. Ilyen fejlett formátum létrehozása korábban nagyon költséges és nagy szaktudást igénylő folyamat volt. Ma ez kis túlzással néhány kattintás.

A vállalatok könnyen integrálhatják szórólapjaikat, kiadványaikat saját weboldalaikba, e-mail kampányaikba, közösségi médiafelületeikre, vagy közvetlenül publikálhatják azokat olyan partnerplatformokon, mint az Offerista Shopper Network. A reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációja nagy kihívás, mert nagy a kockázata. A Publitas digitális kiadványainak az Offerista hálózatán keresztüli terjesztése garantálja, hogy a kiskereskedők és gyártók széles körben, célzottan érjék el potenciális vásárlóikat. Az együttműködés először a DACH régióban indul, és a következő hónapokban további országokra is kiterjed.

Fenntarthatósági megfontolások

A digitális kiadványok terjesztésének egyik legnagyobb előnye a környezeti fenntarthatóság. Az uniós előírások szerint a legnagyobb hazai vállalatoknak 2024-től kötelező ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) jelentést készíteniük, amely figyelembe veszi a papírfelhasználást és annak környezeti hatásait. Az akciós újságok nyomtatásához használt papír jelentős karbonlábnyomot hagy maga után, így a digitális átállás komoly előnyt jelenthet a fenntarthatósági jelentések szempontjából is.

Emellett az energiaválság hatására a papír alapanyagköltségei és a nyomdai előállítás díjai is jelentősen megemelkedtek. Magyarországon pedig a 2023. július 1-jével bevezetett hulladékkoncesszió következtében hétszeresére nőtt a papírfelhasználás után fizetendő hulladékkezelési díj. Ezek a gazdasági és társadalmi tényezők egyaránt arra ösztönzik a vállalatokat, hogy nyomtatott kiadványaikat minél gyorsabban digitalizálják – tette hozzá Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...