Idén 59 sikeres pályamű jutott a döntőbe a nemzetközi Effie standard szerinti kétfordulós zsűrizés eredményeként. Ezek a pályaművek 25 kategóriában versenyeznek a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakért, valamint a legkiemelkedőbb Arany Effie díjazottak a Platina Effie-ért. A nyerteseket november 25-én, a Díjátadó Gálán hirdeti ki az Effie Awards Hungary.
Az Effie, mint a teljesítmény globális szimbóluma, az egyetlen szakmai verseny, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban. A versenyt a nemzetközi Effie mellett közjegyző is felügyeli.
A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében az idén 23 éves hazai Effie-re nevezni ezúttal 2022. június 1. és 2024. május 31. között Magyarországon megvalósított marketingkommunikációs aktivitással lehetett, a nemzetközi Effie standard előírásának megfelelő nevezési rendszerben. Az idei versenyben is lehetséges volt azokkal a pályaművekkel is nevezni – csakis érdemben kiegészített, módosított formában -, amelyek a tavalyi Effie2023 versenyen indultak, de nem lettek Finalist díjasok, valamint megfeleltek a 2024-es kiírás feltételeinek.
Örömteli, hogy a covid időszakot követően folyamatosan emelkedik a nevezések száma, idén már a 2020 előtti szintet is túllépte. A több mint 100 fős szakmai zsűri nem volt könnyű helyzetben a pályázatok elbírálásakor. A zsűriben hazai szaktekintélyek foglaltak helyet, az előírt arányban képviselve az ügyfél-ügynökségi oldalt, a kutatás, oktatás és a média területét. A Platina díj odaítéléséről külön zsűri dönt.
Fontos változás, hogy a zsűrizés mindkét fordulójában kötelező volt a pontszámok mellett a pályaművekre pro/kontra visszajelzést írni, amely hasznos információval szolgál a pályázók számára az eredmények megértéséhez, a jövő évi Effie-nevezéshez, vagy akár a napi munkához is. A zsűritagok írásos visszajelzéseit a díjátadó után kaphatják meg a nevezők.
Az idei versenyen a legtöbb döntős pályaművet a Cafe Communications, DDB, Human Dialog, Mito, Publicis és Wavemaker tudhatja magáénak. A legtöbb döntős pályamű a Big Marketing Idea, Pénzügyi Szolgáltatások, Társadalmi Célú Kampányok – Non-profit szervezetek kategóriában várja a Bronz, Ezüst, Arany Effie helyezéseket. Minden döntőbe jutott nevezés már biztos pontszerző a nemzetközi Effie Index hatékonysági világranglistán, az Arany Effie-t nyert pályaművek pedig indulhatnak a Global Best of the Best Effie versenyen is. A legeredményesebb hazai nevezők az Effie Indexen elért pontjaik alapján az Effie Awards Hungary Hatékonysági Ranglistáján is szerepelnek.
Az idei díjazottakat, valamint az Év Leghatékonyabb Megbízója és az Év Leghatékonyabb Ügynöksége elismeréseket november 25-én hirdeti ki az Effie Awards Hungary, a Budavári Lovardában tartandó, nagyszabású 300 fős ünnepélyes Díjátadó Gálaesten.