Tovább csökkenti műanyaghasználatát az Auchan

Az Auchan Magyarország több éve tudatos lépéseket tesz a környezeti terhelésének csökkentéséért. A vállalat 2019 óta következetes stratégiát folytat annak érdekében, hogy csökkentse a karbonlábnyomát és a műanyagfelhasználását. 2022 áprilisában a hazai piacon elsőként végleg kivezették az egyszerhasználatos, letéphető műanyagzacskókat. Az Auchan újabb környezettudatos szolgáltatásaival és termékeivel szeretné elősegíteni a vásárlók felelős fogyasztói magatartását, amely a jövőnk szempontjából kulcsfontossággal bír.

A vállalat összetett fenntarthatósági stratégiájának kiemelt része a műanyagfelhasználás folyamatos és szisztematikus csökkentése. A műanyag jellemzően a termék teljes életciklusa során jelen van: a gyártástól, a szállításon és a csomagoláson át, egészen addig, amíg a vásárló hazaviszi, majd a termék felhasználását követően kidobja. Ezért az Auchan a körforgáson alapuló műanyaggazdálkodás hatékonyabb modelljének kialakítására törekszik, hogy ezzel is elősegítse a műanyag mennyiségének csökkentését, illetve az újrafelhasználás és az újrahasznosítás ösztönzését.

Forradalmi lépés volt 2022 áprilisában, hogy a hazai piacon elsőként vezették ki a zöldség-gyümölcshöz, illetve a pékárukhoz használt súlyosan környezetszennyező, letéphető műanyagzacskókat, az úgynevezett rollbageket. Az egyszerhasználatos műanyag csomagolóeszközök helyett környezettudatos alternatívákban vihetik haza a vásárlók a termékeket. Ennek köszönhetően az elmúlt 31 hónap alatt mintegy 441 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat, ami 844 tonna CO2e kibocsátással egyenértékű. Ez a lépés jól mutatja, hogy milyen nagy hatása van egy-egy rendszerszinten bevezetett hulladékcsökkentési megoldásnak.

Az Auchan azóta is igyekszik új aktivitásokkal felhívni a vásárlók figyelmét a környezettudatosságra. Tavaly egy, a műanyaghasználat csökkentésére irányuló dizájnpályázatot hirdettek az áruházban kapható papírtáska újratervezésére. A pályázat különlegessége volt, hogy a győztes grafika gyártásba került, és 50 ezer Auchan papírtáskán láthattuk viszont.

Az Auchan Magyarország kitűzött célja, hogy 2025-re Magyarország egyik legfenntarthatóbb módon működő kiskereskedelmi vállalata legyen. A vállalat hosszú távú terve, hogy a sajátmárkás termékkínálat jelentős része 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kerüljön a polcokra. Nemcsak a csomagolások, hanem a csomagolóeszközök: zacskók, táskák esetében is arra törekszik az áruházlánc, hogy minél fenntarthatóbban készüljenek, illetve többször is felhasználhatók legyenek. A kasszáknál található hűtőtáskákat már lecserélték 80 százalékban a saját fóliahulladékból gyártottakra. Ezenkívül két termékkör sajátmárkás termékei esetében is elindult az újrahasznosított csomagolóanyagok használata, pl. egyes szélvédőmosó folyadékok, ioncserélt vizek ezentúl 70 százalékban újrahasznosított PET palackban, egyes toalettpapírok pedig 35 százalékban újrahasznosított fóliában lesznek elérhetők a polcokon. Továbbá Budaörsön az Auchan Bisztróban már mindenki a saját poharában, vagy termoszában kérheti a kávéját. Ennek apropóján többször használatos poharakat gyártott a vállalat, ami mostantól elérhető mindenki számára.