- Hirdetés -

Gen Z és az új reklámozás – interjú Fränk Barbarával

|

Folyamatosan kutatunk, integráljuk az eredményeket és a sorozatainkkal kapcsolatban is állandó párbeszédben vagyunk a korosztály tagjaival – mondja Fränk Barbara. A Compact TV vezető producere szerint a Z generáció az igényes és őszinte reklámokat szereti.

- Online sorozatokat gyártotok a Compact TV-vel. Milyen a piac? Sorozatgyártásban a tévék is nagyon rákapcsoltak.

- A Compact TV elsődleges célcsoportja a Z generáció. A televíziók folyamatosan veszítik el a nézőiket a fiatalabb nemzedékekből. Mi olyan sorozatokat készítünk, amik közel állnak az érdeklődésükhöz: az ő hangjukon beszélnek, aktuális kérdésekről. A saját tartalmaink mellett a márkáknak is dolgozunk. Tavaly például a Samsung számára fejlesztettünk sorozatokat az új, Jövőálló Akadémia nevű platformra. Tartalomgyártó műhelyünk elsősorban non-scripted tévéműsorszerű formátumokkal foglalkozik, amiket mi magunk fejlesztünk, gyártunk, és már a castingot is házon belül csináljuk, hogy minél autentikusabb legyen a Z generáció számára.

 

(Jelenet a Samsungnak készült Disputa című műsorból.)

 

(Jelenet a Jövőálló Akadémia Platformra készült műsorból.)

- Volt egy kutatásotok tavaly a Z nemzedék médiafogyasztásáról. Mi derült ki ebből és mennyire vagytok jó úton?

- A médiafogyasztásuk sokkal tudatosabb és szegmentáltabb, mint a korábbi generációké. Úgy nőnek/nőttek fel, hogy nincsenek nyelvi vagy földrajzi határok előttük: bárhol és bármikor hozzáférhetnek a számukra releváns tartalmakhoz. Ezzel szemben az idősebb generációk sokkal kötöttebb, lineáris médiafogyasztási környezetben szocializálódtak. A Z nemzedék él a médiafogyasztás szabadságával, tudatosan választva, hogy mit és mikor fogyaszt. Ebben az új dinamikában nincsenek fix stratégiák vagy örökérvényű megoldások. Folyamatosan figyelnünk kell a tartalomfogyasztási igényeiket, ha valóban el akarjuk érni őket. Mi úgy próbáljuk jól csinálni, hogy rendszeresen kutatunk, integráljuk az eredményeket, emellett a sorozatainkkal kapcsolatban is állandó párbeszédben vagyunk a korosztály tagjaival.

 

 

(Jelenet a Hídfő című műsorból.)

- Most éppen a reklámfogyasztásukat vizsgáljátok. Hol és milyen hirdetésekkel lehet őket elérni? Nem az van, hogy egyre nehezebb lesz őket reklámokkal megcélozni?

- A Z generációnak nem magával a reklámokkal van problémája, hanem annak az agresszív megjelenési formáival. A hirdetők a reklámjaikkal a minél nagyobb elérésre hajtanak, és ennek érdekében minden rendelkezésre álló eszközt bevetnek, gyakran figyelmen kívül hagyva a célcsoport igényeit, illetve azt, hogy egy ilyen, túlságosan intenzív reklámkommunikáció milyen negatív képet festhet egy adott márkáról. Ez a nemzedék pedig, ahogy a tartalmaknál, úgy a hirdetéseknél is az igényes és őszinte megoldásokat szereti. Számukra egy reklámnak többnek kell lennie öncélú kommunikációnál – valamilyen értéket kell közvetítenie, legyen az tudás, információ vagy szórakoztatás. De hogy spoilerezzünk a márciusban kijövő kutatási anyagunkból: különösen zavarónak találják a videónézést megszakító reklámokat, a weboldalakon megjelenő mozgó bannereket és azokat, amelyek „a csapból is ez folyjon” hirdetési logika alapján futnak. Ezekkel szemben elfogadhatónak tartják a tartalomba ágyazott reklámokat, a termékelhelyezéseket, illetve a videók elején vagy végén megjelenő támogatói szpotokat, ezeket ugyanis elegáns hirdetési megoldásnak tartják.

 

(Jelenet a KéZikönyv című műsorból.)

- Mennyi műsort, sorozatot csináltatok eddig? Mire vagy a legbüszkébb?

- A korábbi évek a kísérletezéssel teltek, hogy megtaláljuk az utunkat és azt, amiben igazán jók vagyunk. Már 2021-ben és 2022-ben is a Compact TV lett az év videós műhelye az OVA-n. Ebből az időszakból is vannak sorozataink, amiket a szívembe zártam, például az első szériánk egy együttműködés volt a Katona József Színházzal, ahol a színészek influenszerszövegeket adtak elő és bújtattak új köntösbe. Az idén nyolc sorozatot készítettünk, és ezek közül a kedvencem a Samsungnak készült Z generációs vitaműsor, a Disputa, mert rengeteget lehet belőle tanulni a nemzedékek értékeiről és világlátásáról. A másik nagy favoritom egy egészen más stílus, a Mivanaveled show: Turai Barna és Pajor Kristóf antitalkshow-ja, amiben nagyon furcsa dolgok történnek ismert emberekkel.

 

(Jelenet a Mivanaveled című műsorból.)

- Mi a terv a jövőre nézve? Milyen utat látsz a Compact TV előtt?

- Nagyon örülök annak, hogy egyre több nagyvállalat látja fontosnak, hogy megszólítsa a fiatalokat, és hogy ezt úgy tegye, hogy az számukra is komfortos legyen, így a direkt reklámok mellett helyet kaphatnak a brandértéknövelő sorozatok, amiknek mondanivalójuk van a világról. A Compact TV útja az, hogy a saját sorozataink mellett a márkákkal együttműködésben olyan sorozatokat fejlesszünk és gyártsunk, amelyek organikusan elérik a nézőket, amelyekre a saját ízlésem szerint is büszke lehetek és szívesen ajánlom a 21 éves unokaöcsémnek.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...