- Hirdetés -

Beszálltak a streaminges versenybe – interjú Málnay B. Leventével

|

A Telekommal megkötött partnerség erre az új szolgáltatásra mindkét fél számára stratégiailag is előnyös volt – mondta Málnay B. Levente, az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke a Selekt nevű új streamingplatformjukról. A szakember beszélt a Bajnokok Ligája-meccsek nézettségéről, arról, hogy náluk is lesznek-e streaminges sportközvetítések, de szóba került a 4iG domináns szerepének piaci hatása is.

- Október elején elindítottátok a Selekt nevű streamingszolgáltatást a magyar piacon. Már régóta lehetett hallani, hogy tervezitek ezt. Miért vártatok ilyen sokat a piacra lépéssel?

- Átpozicionáltuk a streamingstratégiánkat, úgy véltük, szükség volt rá. Az anyacégünknél a streaming számos fajtája működik már, például az AMC+, a Shudder, a Hidive vagy az Acorn. Más globális streamingszolgáltatók általában nem a helyi sajátosságokra vagy az eltérő fogyasztói igényekre építenek. Vállalatunk, az AMCNI CNE amerikai anyacégi háttere mellett nagyon erős helyi stratégiai fókusszal működik, ezért van lehetőségünk testre szabni a szolgáltatást. Szempont volt, hogy olyan megoldással induljunk, amely amellett, hogy releváns a kelet-közép-európai fogyasztók számára, pénzügyileg is prudens.

- A Selekt a Telekom előfizetői számára érhető el. Miért ezt a „direct-to-consumer” üzleti modellt választottátok?

- Egyazon értéklánc elemeként pozicionáljuk a szolgáltatást a lineáris csatornáinkkal együtt, egy ökoszisztéma részeként tekintünk rá. Ahogy a lineáris csatornáink esetén is stratégiai jelentőségűek a disztribútor partnereink, amelyek a tartalmainkat eljuttatják a fogyasztóinkhoz, úgy a Telekommal megszületett partneri viszony erre a lekérhető termékre mindkét fél számára stratégiailag is előnyös. Mind emellett az ügyfeleink kényelmi szolgáltatásként hozzájutnak a csatornáink tartalmaihoz, legyen az gyerek-, film-, sport- vagy infotainment műsor.

- Sokszor szoktál arról beszélni, hogy Magyarországon a nyugati, de főleg az amerikai televíziózási szokásokkal kapcsolatos trendek nem feltétlenül érvényesek, mert nálunk arányaiban is sokkal olcsóbbak a tévé-előfizetések. Ezt azért nagyban köszönhetjük a Digi jó húsz évvel ezelőtti piacra lépésének. Viszont amióta felvásárolta őket a 4iG, azóta látszanak ebben változások, de eleve ez a piaci koncentráció sem az árverseny erősödése felé hat. Szerinted lecsapódhat a televíziózási szokásokban az, ha nagyon megugranak a tévé-előfizetési díjak?

- Ha duplázódnának, triplázódnának, akkor talán. Ez azonban nem valószínű, hogy bekövetkezne. Azt gondolom, a következő évek legizgalmasabb kérdése ebben az iparágban, hogy a tartalom árának emelkedése – akár a saját gyártású, akár az euróban, dollárban beszerzett nemzetközi tartalmak – és a magyar infláció, illetve a telkók áremelése milyen arányban lesznek. Ehhez hozzájön az, amikor megálljt parancsol a fogyasztók gazdasági tűrőképessége, hiszen a nap végén a fogyasztó dönt az előfizetéséről, és a tartalomfogyasztási szokásainak a saját pénztárcája szab korlátot. Viszont amíg a streamingszolgáltatók árai nagyobb ütemben növekszenek a lineáris tévézéshez képest, addig az utóbbi megtartja a pozícióit. Mindannyiunk – de elsősorban a nézők – érdeke, hogy a lineáris televíziózás sokáig sikeres maradjon.

- Amíg volt három-négy nagyobb műsorterjesztő, addig belefért, hogy egy-egy csatorna vagy akár portfólió ne legyen jelen az egyiken. Viszont megnézve a 4iG-s portfóliót, ők már megkerülhetetlen szereplővé váltak. Gyakorlatilag aki velük nem tud megállapodni, az lehúzhatja a rolót. Szerinted ez hogyan változtathatja meg a piacot?

- Nyilván a médiaszolgáltatók számára egy többszereplős piacon könnyebb az érdekérvényesítés, ez közgazdasági alapvetés, de eddig egyáltalán nem tapasztaltuk az erőfölénnyel való visszaélést. Sokkal inkább jellemző volt a tárgyalásaink során egyfajta ütköztetése az érveknek a televíziózás jövőjét illetően a telekommunikációs kínálat részeként.

- A Bajnokok Ligája kapcsán az a reklámjaitok szlogenje, hogy „Nézd úgy a foci-BL-t, ahogy eddig”. Jól érzem-e azt, hogy próbáltok előnyt kovácsolni abból, hogy az RTL lényegében csak a streamingplatformjára tartogatja ezeket a meccseket? Illetve a nézettségi adatokban mennyire látszik, hogy már nem az M4 Sporttal osztozkodtok ezeken a közvetítéseken?

- A nézettségeink az első két forduló alapján látványosan nőttek. Általunk, azaz a Sport 1 és Sport 2 révén a háztartások 90 százalékában napi négy élő közvetítést élvezhetnek a nézők. Aki ennél is többre vágyik, az pedig előfizet arra az extra szolgáltatásra, amit az RTL+ nyújt. Így van ez a világ nagyon sok országában a sportközvetítések tekintetében.

- Tervezitek-e, hogy egyes sportmérkőzések kizárólag a Selekten lesznek elérhetők? Lehetnek-e ezek között BLmeccsek is?

- Kézilabda-BL-meccsek igen, futball nem jellemzően. Az elvünk mindig az, hogy a legerősebb meccseinket a Sport 1-en és a Sport 2-n szerkesztjük adásba, hiszen a kereskedelmi sportcsatornák közötti vezető helyünk annak is köszönhető, hogy a nézőink számára értékes tartalmakat kínálunk ott. Számos értékes sportjog birtokosaként azonban az a helyzet, hogy vannak olyan mérkőzések, amelyek a bőség zavarában már nem „férnek be” a lineáris kínálatban, ezek a Selekten lesznek láthatók.

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
Sereg sorozat nézettség

Még a katonás sorozat ellenére is a TV2 nyerte a hetet

A mögöttünk álló héten minden célcsoportnál a TV2 végzett az élen, amiben mondjuk nagy segítségükre nem volt a S.e.r.e.g. című sorozat. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a teljes lakosságnál...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...