- Hirdetés -

Átalakuló streamingvilág

|

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a szegmens, folyamatosan érkeznek az új szereplők, a Selekt októberi rajtja után jövőre jön a Canal+.

Elgondolkodtató és a streamingpiac jövője szempontjából igencsak fontos megállapításokat tartalmazott a PwC július közepén közzétett Global Entertainment & Media Outlook című kiadványa. A szórakoztatóipar és a reklámpiac meghatározó trendjeit, valamint középtávú kilátásait boncolgató elemzés készítői szerint ugyanis az előfizetésalapú streamingszolgáltatások (SVOD) ügyfeleinek száma a következő években is bővül, azonban az egy felhasználóra eső bevételük már alig emelkedik.

A PwC előrejelzése szerint a tavalyi 1,6 milliárdról 2028-ra 2,1 milliárdra nő az over-the-top (OTT) videószolgáltatások előfizetőinek száma, ami összességében biztatónak tűnik, azonban eközben a bevétel a tavalyi 65,21 dollárról 2028-ra várhatóan csak 67,66-ra kúszik fel. Jelentős változás lesz viszont a reklámokkal támogatott streamingszolgáltatások részesedésében, hogy az ezekből származó összeg a szektor teljes bevételének a 28 százalékát adja a vizsgált időszak végére, szemben a 2023-as 20-szal.

„A streamingszolgáltatók előfizetőszámának stagnálása az üzleti modelljeik átformálására és az előfizetéseken túlmenő új bevételi források keresésére készteti a piac szereplőit. Ilyen például a reklámalapú változatok (magasabb reklámtartalommal alacsonyabb előfizetési díjak) bevezetése, a jelszavak megosztásával kapcsolatos szigorú intézkedések vagy az élő sportesemények közvetítése” – mutatott rá Kerekes Antal, a PwC technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

Vonzó ajánlat

Fontos változás a streamingszegmensben az előfizetős modellről a reklámokkal támogatott konstrukcióra való átállás, amelynek szintén mutatkoznak az eredményei. A szektor meghatározó szereplői közül ugyan nem a Netflix lépett elsőként erre az útra, azonban a cégnek az idei harmadik negyedévre vonatkozó beszámolója tanulságos adatokat tartalmaz arról, hogy milyen hatása van ennek a modellnek. A második negyedévhez képest 35 százalékkal bővült a reklámokkal támogatott csomagra előfizetők száma a július–szeptemberi időszakban, és ami talán még izgalmasabb, azokon a piacokon, ahol elérhető ez az ajánlat, az új ügyfelek fele már ezt választja.

A Netflix tábora egyébként 5,1 millióval nőtt az idei harmadik negyedévben, ami jóval elmarad az első és második negyedéves fejlődéstől, de így is 14 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbit. Azt is érdemes megemlíteni, hogy bő másfél éve még mindenki arról beszélt, hogy bajban lehet a társaság, hiszen több olyan negyedév is volt, amikor csökkent az előfizetők száma. Ez a trend egyértelműen megfordult, hiszen az idén eddig több mint 22 millió új ügyfelet szereztek, így szeptember végén már 282,7 millió előfizetőjük volt.

Van még hely

A streamingpiac jövője kapcsán izgalmas felvetéseket fogalmazott meg a dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal közzétett The Year of Impact című, a következő évre várható médiatrendekről szóló elemzése is. A beazonosított tíz kulcsfontosságú iparági trend közül kettő is érinti a streaminget. A tanulmány szerint az élő tartalomba és a kifinomultabb reklámozási képességekbe való jelentős befektetések révén a streamingszolgáltatók

új lehetőségeket teremtenek a márkasztorik kiterjesztésére. Emellett a streaming és generatív mesterségesintelligencia-szolgáltatók aktívan kötik a partneri és licencszerződéseket annak érdekében, hogy közösen érjék el a magas minőségű élményekre éhes közönséget. A médiapiaci, illetve a technológiai szereplők ilyen irányú együttműködési törekvése várhatóan 2025-ben sem gyengül.

Az elemzések és előrejelzések alapján egyértelmű, hogy újrahangoláson megy át a streamingpiac, amelynek a telítettsége a jelek szerint messze nem érte el a maximumát, hiszen folyamatosan érkeznek új szereplők. Október 2-án jelentették be, hogy Európában elsőként Magyarországon indítja el a Selekt nevű streamingplatformját az AMC Networks International Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a Magyar Telekommal megvalósuló stratégiai partneri együttműködés keretén belül. A Selekt 1800 órányi tartalmat kínál az induláskor, filmeket és sorozatokat, exkluzív sportközvetítéseket, ismeretterjesztő és gasztrotartalmakat, gyermekműsorokat.

 

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...