- Hirdetés -

Ennyivel drágultak a gyerekek kedvencei

|

Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran fogyasztott termékek. A K&H által összeállított minikosárba beválogatott fogyasztási cikkek összesen több mint 42 ezer forintba kerültek idén októberben. 2021 októberére jellemző 30 ezer forintos kosárértékhez képest 40 százalékot meghaladó drágulásról beszélhetünk. A K&H ezzel a számítással azt szeretné bemutatni a fiataloknak, hogy érdemes minél előbb képben lenni a pénzügyek területén. Ehhez komoly segítséget jelent az idén már a 15. jubileumi évadát ünneplő a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett idei pénzügyi vetélkedősorozatához készült játékos oktató anyag.

Visszafogottabbá vált idén az áremelkedés a tavalyihoz képest: az éves infláció idén októberben 3,2 százalékos volt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint. Ugyanakkor néhány, fiatalok körében népszerű vagy a mindennapjaikhoz szükséges termékek árán még mindig az látszik, hogy felfelé tartanak az árak. A K&H által korábbi években összeállított fogyasztási kosárban szereplő termékek - a kakaós csiga, a gyümölcsjoghurt, a hamburger, a literes narancslé, a hátizsák és a szemüvegkeret – összesített ára 7,4 százalékkal, több mint 42 ezer forintra nőtt. Hosszabb távon, 2021 októberéhez képest sokkal jelentősebb a drágulás mértéke: hiszen abban a hónapban 30 ezer forintnál kevesebbet - egészen pontosan 29 161 forintot - kellett kifizetni ezekért a termékekért. Ehhez képest 40 százalékot meghaladó emelkedés következett be.

Belassult a kakaós csiga

A múlt év októberéhez képest a figyelt termékek közül a kakaós csiga KSH által mért ára októberben 251 forint volt, ami lényegében változatlan árat jelent az egy évvel korábbi 252 forinthoz viszonyítva, de legalább nincs szó drágulásról. Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, amely az idei év tizedik hónapját 200 forinton zárta, miközben egy éve még 217 forintnál tartott.

A többi termék ára viszont jelentősen nőtt. A narancslé az idén 988 forintba került októberben, 32 százalékkal többe, mint egy évvel korábban. A hamburgernél 11 százalékos emelkedés következett be, így már 1760 forintnál tart az átlagár. Emelkedett a hátizsák és a szemüvegkeret ára is, előbbié 9,6 százalékkal 12 510 forintra, utóbbié 5,6 százalékkal 26 450 forintra.

A két utóbbi tétel megdobja a kosár értékét, de nélkülük is áremelkedés látható éves összevetésben és 2021-hez viszonyítva is. A kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, hamburger és narancslé alkotta kvartett árának összege 1 forint híján 3200 forint volt ez év októberében, ami a tavaly októberi szintet 14 százalékkal, a 2021 azonos hónapjára jellemző 1661 forintot pedig 93 százalékkal haladja meg.

A száraz számok mellett úgy is bemutatható az infláció alakulása, hogy például havi 5 ezer forint zsebpénzből 2021-ben még kijött majdnem hat darab hamburger, tavaly októberben már csak alig több mint háromra lett elég ez a pénz. Az idén pedig már csak kettő, igaz, azért akkor marad valamiennyi apró.

 

Lényeges tényező, jubileumi segítséggel

Előfordulhat, hogy a gyerekek számára nem feltétlenül tűnik igazán izgalmasnak az infláció alakulása. Mégis kulcskérdés a számukra is azért, hogy később felelősen bánjanak a pénzükkel. Ezért is méri a gyerekek körében is népszerű termékekkel a K&H az árak alakulását. Még többet megtudhatnak a fiatalok az inflációról, valamint annak a zsebpénzre, megtakarításokra gyakorolt hatásáról a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő keretében. A felkészülést a pénzintézet játékos oktató anyaggal is segíti. A 15. jubileumi évadához érkezett vetélkedőben eddig közel 900 település több, mint 2 ezer iskolájából mintegy 90 ezer általános és középiskolás mérte össze tudását. A többfordulós versenyre 2025. január 26-ig lehet jelentkezni, a döntőre pedig majd jövő májusban kerül sor, amelyen a legjobb csapatok és az őket felkészítő pedagógusok, csapatvezetők is értékes díjakat kaphatnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A gazdasági-politikai szakértők szerint nagy a baj, a cégvezérek optimisták

Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak, ugyanakkor arra még nem volt példa, hogy egyszerre ennyi krízis állítsa kihívás elé az emberiséget egy időben, melyek ráadásul komoly hatással vannak egymásra is...

Kutatás készült az Azahriah-film kapcsán

Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken vannak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’...

A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással

Már nagyban dübörögnek a Black Friday akciók, amikből a HONOR is jelentősen kiveszi a részét. Ez nem meglepő, elvégre legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az emberek 88 százaléka – még ha nem is mindig, de...

Előretörtek a külföldiek a magyar lakáspiacon

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon. Különösen a főváros szívében és a Dunántúl egyes területein számottevő a külföldiek aktivitása. Míg a drágább...

Ezek lettek idén Magyarország legjobb munkáltatói

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország...

Ma este kiderül, kik a digitális piac nagyágyúi

Ma este, a Creator Awards díjátadó gálán mutatja be a Marketing&Media magazin a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit felvonultató TOP50-es rangsorát. Ezúttal is izgalmasan alakult a lista, az azon szereplő szakemberek mintegy negyede cserélődött,...

Világsztár érkezik vasárnap a Megasztár zsűrijébe

A Megasztár következő élő show-jában hatodik zsűritagként foglal majd helyet a világhírű dalszerző-producer, Desmond Child. A hat versenyben lévő énekes két-két dallal lép majd színpadra, amiből az egyik a sztárvendég szerzeménye lesz, aki olyan...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

Legendás magyar származásúakról készítettek filmet

Mi a közös a kozmetikai ipar ikonikus alakjában, Estée Lauderben, a híres apa-lánya színészpárosban, Tony és Jamie Lee Curtisben, a reneszánsz festészet egyik legnagyobb alakjában Albrect Dürerben, vagy a 20th Century Fox hollywoodi filmstúdió...

Hátborzongató előzetest kapott a Disney+ új sorozata

Megérkezett a trailer és a hivatalos plakát is az FX „Alien: Föld” című sorozathoz. A Disney+ várva várt, saját gyártású sci-fi horrorszériája 2025 nyarán Magyarországon kizárólag a streamingplatformon lesz elérhető.Amikor egy titokzatos űrhajó lezuhan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos ügy mellé állt a Varázslatos Magyarország

A VM csapata összefog az ország vadmentő szervezeteivel, hogy munkájukat, a sérült, beteg vagy árván maradt vadállatok gyógyítását, gondozását és visszavadítását segíteni tudja az elkötelezett állatbarátok támogatásával. A Varázslatos Magyarország tizenöt éve az ország...

A gazdasági-politikai szakértők szerint nagy a baj, a cégvezérek optimisták

Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak, ugyanakkor arra még nem volt példa, hogy egyszerre ennyi krízis állítsa kihívás elé az emberiséget egy időben, melyek ráadásul komoly hatással vannak egymásra is...

Kutatás készült az Azahriah-film kapcsán

Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken vannak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’...

A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással

Már nagyban dübörögnek a Black Friday akciók, amikből a HONOR is jelentősen kiveszi a részét. Ez nem meglepő, elvégre legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az emberek 88 százaléka – még ha nem is mindig, de...

Előretörtek a külföldiek a magyar lakáspiacon

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon. Különösen a főváros szívében és a Dunántúl egyes területein számottevő a külföldiek aktivitása. Míg a drágább...

Don't Miss

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...