
A teljes hirdetési piachoz képest 2-3-szoros növekedést mutat az Egyesült Államokban a digitális videóhirdetésekre fordított összeg – derül ki az IAB felméréséből. Az elemzés szerint a múlt évben közel ötödével bővült ez a szegmens.
Az IAB szerint az Egyesült Államokban a digitális videóhirdetésekre fordított összköltség 2024-ben 18%-kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 64 milliárd dollárt, és 2025-ben várhatóan eléri a 72 milliárd dollárt – ez a növekedés kétszer-háromszor gyorsabb, mint a teljes hirdetési piacé.
Az IAB 2025-ös digitális videóhirdetési kiadásokról és stratégiáról szóló jelentésében betekintést nyújt abba, hogy a digitális videohirdetési ökoszisztéma hogyan fejlődik a következő fázisba, a GenAI, a precíziós célzás és a teljesítményorientált KPI-k segítségével.
Ahhoz, hogy lépést tarthassanak a digitális videó- és tévépiac gyorsan növekedésével, a médiavásárlóknak és a tartalomtulajdonosoknak alkalmazkodniuk kell, és a piaci lehetőségek alapján kell pozicionálniuk és differenciálniuk stratégiáikat. Az iparág előnyös helyzetbe kerülhet és nagyobb hozamot érhet el, ha olyan innovációkat és megoldásokat keres, amelyek előreviszik.
Az IAB kutatása szerint a digitális videóhirdetéseket vásárlók 86 százaléka használja vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát ilyen hirdetések készítéséhez. A CTV (Connected TV) és a közösségi videó a legfontosabb „kötelező” csatorna a hirdetők számára 2025-ben.
Bár a tartalom minősége a legfontosabb kritérium a digitális videó vásárlás során, az eredmények elmaradása korlátozza a streaming partnerekkel kötött megállapodásokat. Ahogy az élő tartalom átkerül a streamingre, a vásárlók magasabb elvárásokat támasztanak a streaming platformokkal való partnerségekkel szemben, mint a lineáris televízió esetében.