- Hirdetés -

Élre tört a Toyota

|

A Toyota évek óta vezette az autóipari értékesítéseket, a tavalyi év végén azonban néhány hónapra minimális lemaradással a második helyre szorult. A japán gyártó ismét vezeti a világszintű eladásokat.

 

Idén január és április között a már 20 éve környezetbarát hibrid modelljeivel hódító Toyota, és luxusmárkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus együttesen eladásait 7,8%-al növelve világszerte összesen 3.526.343 új autót értékesített, amivel visszaszerezte tavaly év végén elveszített, korábban éveken át őrzött vezető pozícióját. Így a Toyota, amely évek óta az egyetlen autógyártó, amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között (az Európában nem forgalmazott Camry, a hibrid meghajtása révén idehaza is rekordokat döntögető RAV4 és az örök kedvenc, világelső Corolla), és a Hilux révén a világ legnépszerűbb pickupját is jegyzi, a várakozások szerint 10,58 milliós értékesítéssel zárhatja az évet (szemben az eredeti, 10,2 milliós céllal), ami a vállalat fennállásának legjobb eredménye lehet.

 

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony fenntartási költségeiről ismert, újabban azonban látványos, trendi dizájnjával is hódító japán autógyártó elképesztő világszintű sikerének titka kétségtelenül a húsz éve általa kifejlesztett és világhódító útjára indult hibrid technológia. Az elmúlt húsz évben a Toyota és a Lexus mintegy 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és miközben az első 1 millió hibrid modell eladásához 10 év kellett, addig az utolsó 1 millió már kevesebb, mint 1 év alatt talált gazdára, a hibrid értékesítések növekedésének üteme pedig folyamatosan növekszik. Ezt az organikus növekedést érezhetően tovább gyorsítja, hogy a magán és flottavásárlók Európa-szerte, így hazánkban is kezdenek elfordulni a dízel meghajtástól, részben a dízel-botrány, részben pedig a technológia számos európai nagyvárosból tervezett kitiltása okán. Ez ugyanis nem csupán kevéssé praktikussá teszi a dízel autók használatát, de a dízel modellek használtautóként történő értékesítésekor várható maradványérték, azaz becsült eladási ár kalkulációját is bizonytalanná teszi. Ráadásul mára egy hibrid autó ára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, miközben mellette szól az alacsonyabb fogyasztás, illetve az, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyag-ellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Ez természetesen egyértelmű hatással van arra is, hogy a Toyota és Lexus rendszeresen az első két helyen végez a legolcsóbban szervizelhető márkák listáján. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzemben tartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghajtás mellett döntő magán és flottafelhasználók számára.

 

A hibridek iránti kereslet szárnyalásának eredményeként a Toyota és Lexus várhatóan már jóval korábban elérheti az eredetileg 2020-ra kitűzött célt, miszerint a vállalat világszintű értékesítéseiből 50%-ot tegyenek ki a hibrid modellek.

 

„A Toyota világelsőségéhez nagymértékben hozzájáruló hibrid technológia sikere egyébiránt hazánkban is elképesztően látványos eredményeket hozott a Toyota és Lexus márkák számára. Köszönhetően annak, hogy az elmúlt három évben négyszeresére bővült, és továbbra hasonló ütemben növekvő magyarországi hibrid piacon a Toyota és a Lexus domináns szerepet tölt be (az idei év első negyedévében együttesen annak 86,5%-át tették ki), a magyarországi személyautó és haszongépjármű piac legdinamikusabban növekvő márkái között szerepelnek. Az idén január és május között a mindössze 15%-al bővülő hazai piacon ugyanis a Toyota 58,3%-al, míg a Lexus 126,3%-al növelte értékesítéseit. Tették mindezt úgy, hogy a Toyota eladásaiban mintegy 30%, a Lexus esetében pedig 98% volt a környezetbarát hibrid modellek aránya.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...