Ma már sokkal jelentősebb a verseny a nagy filmstúdiók csomagjaiért, mint néhány évvel ezelőtt – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy a műsorokra fordítható büdzséjük a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja, hogy piacvezetők maradjanak.
– Az RTL Magyarország idei saját gyártású műsorai közül nézettség terén melyiktől vársz igazán jó eredményt?
– Alapvetően mindegyiktől jó nézettséget várok, és ez egyelőre be is jött, hiszen az új műsorok sorában A mi kis falunk az első, ami nagyon jól teljesít. A tavaszi műsorok közül jó nézettséget várok a Konyhafőnöktől, amiben most celebek versenyeznek majd. A nemzetközi tapasztalatok alapján nagyon bízom a Házasság első látásra című produkcióban, az újrainduló Gyertek átban, a Playback párbajban és az 1 perc és nyerszben is, illetve azt várom, hogy a Hagyjál főzni! megismételje tavalyi sikerét az RTL II-n. Az őszi műsorok közül még nem jelentettük be mindet, de amiről már beszélhetek, azok közül nagyon ígéretes a Survivor, az X-Faktortól pedig továbbra is azt várom, hogy a legnézettebb hétvégi show legyen a kereskedelmi célcsoportban.
– Miért az X-Faktorból lesz egy újabb szezon, és miért nem a Hungary’s Got Talent tér vissza a képernyőre?
– A tavalyi X-Faktor sikeréből kiindulva úgy gondoltuk, hogy az idén sem pihentetnénk. A Got Talent típusú műsoroknál nem baj, ha két évad között van egy kis szünet, a tapasztalatok alapján ugyanis az éneklés kategóriában jelentkeznek a legtöbben. Márpedig a Got Talent akkor érdekes, ha az énekesek mellett sok más szereplő is van. Biztos vagyok abban, hogy ez a műsor a következő években még visszatér a képernyőre.
– A korábbi évekhez képest a TV2 Csoport láthatóan nagyobb büdzsét tud műsorgyártásra fordítani. Erre válaszul ti is tudjátok növelni a programokra fordítható keretet?
– A műsorokra fordítható büdzsénk a válság alatti években sem csökkent jelentős mértékben, és most is eléri azt a szintet, ami biztosítja azt, hogy az RTL Magyarország piacvezető maradjon. Azt hozzátenném, hogy a pénz tényleg nagyon fontos, de nem csak ettől függ egy televízió sikere.
– Az elmúlt időszakban nyitottatok a fikciós tartalmak felé, amelynek a legújabb példája A mi kis falunk című saját gyártású sorozat. Ez nemzetközi trend, vagy inkább helyi próbálkozás?
– Egyértelműen ez a nemzetközi trend, főleg Európában, ezen belül pedig a régiónkban is. Ennek az egyik oka, hogy az amerikai fikciós tartalmak ma már a nagy csatornák esetén nem képesek olyan nézettségre, mint régebben. Az utolsó olyan sorozat, amely valóban igazán nagy csatornához méltó nézettséget tudott, az a Dr. Csont volt, és ennek is hamarosan vége lesz.
– A nagy stúdiók filmcsomagjaiért mekkora harc van manapság?
– Nagyon jelentős lett a verseny.
– A TV2 Csoport terjeszkedése miatt?
– Igen, ez az egyik fő ok, amely komoly változást hozott ezen a téren. Amíg néhány éve Magyarország tekintetében egyértelműen kínálati piacról beszéltünk a filmcsomagok esetében, addig mostanra ez átfordult keresletivé.
– Új saját gyártású tartalmak az RTL Klub mellett továbbra is csak az RTL II-n várhatók?
– Ez a két csatornánk az, ahol a saját gyártású tartalmak kapják a legnagyobb szerepet. Illetve sok saját produkció látható a Muzsika Tv-n is, és nem új tartalmakkal, de az RTL+-on ugyancsak sok régi, sikeres RTL-es műsor látható.
– Az RTL II esetén mennyire sikerült enyhíteni a csatorna nézettségének Való világ-függését?
– Az elmúlt másfél év nézettségi adatait visszanézve egyértelmű, hogy az RTL II ma már messze nem csak a Való világról szól. Nagyon sok műsort említhetnék, ami miatt ez így van. Kezdve a Gyanú árnyékábantól a Konyhafőnök Junioron és a Showder Klubon át a Hagyjál főzniig. Gyakorlatilag egy félórás blokkot leszámítva, kora délutántól késő estig saját gyártású tartalmat adunk az RTL II-n még akkor is, amikor nincs Való világ. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tér vissza a napi valóságshow az RTL II-re.
– A konkurenciánál volt arra példa, hogy alapvetően jól teljesítő műsormárkákat tettek át a főcsatornáról a kábelcsatornára, aminek így fel tudták húzni a nézettségét. Ilyen megoldásban az RTL II esetén nem látnál fantáziát?
– Az RTL II köszöni szépen, jól van, tehát nincs szükség a nézettsége felhúzására. Azon az áron amúgy sincs értelme emelni az RTL II nézettségét, hogy közben az RTL Klubnak ártunk. Ilyen esetben ugyanis mindig van nézővesztés, még akkor is, ha jól csináljuk. Azt gondolom, hogy az csak káoszt okoz, ha vannak olyan sikeres műsorok, amelyek ide-oda vándorolnak a csatornák között.
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert