Így döntenek a fogyasztók

Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a Media Markt felmérése alapján.

 

Az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc idén márciusi kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka – főleg az idősebbek és a budapestiek – az energiahatékonyságot nevezték a legfontosabb a szempontnak vásárlási döntésüknél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1-1 százalék) a következő szempontok – idézi az MTI a Media Markt közleményét.

 

A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak.

 

A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat.