Az elkövetkező 5 évben a biztosítást vásárló ügyfelek 45-50 százalékát már olyan fiatalok fogják kitenni, akik 1995 után születtek. A biztosítóknak őket is meg kell tudnia szólítani, mobil megoldásokkal és digitális innovációkkal. – hangzott el az UNIQA Terasz VIP sajtóeseményen.
A biztosítási trendek és az insuretech cégek által generált verseny állt a középpontjában az UNIQA kerekasztal beszélgetésének, amit a biztosító azért indított hagyományteremtő céllal, hogy sajtó munkatársait a biztosítási piac egészét illetően évente egy vagy két alkalommal, egyedi tartalmakkal, trendekkel támogassa.
„Az UNIQA Biztosító a 2016-os évet sikeresen zárta mind pénzügyileg, mid a társaság strukturális átszervezését illetően. 2017 a digitális átállás éve lesz az UNIQA Biztosító életében.” – vezette fel a beszélgetést Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója. Kurtisz Krisztián 2016 júliusa óta vezeti a társaságot, és a megújult menedzsmenttel közösen új alapokra helyezték a biztosító működését. „Az idei év egyik legfontosabb célja, hogy felmérjük és kialakítsuk az ügyféligények kiszolgálására legalkalmasabb digitális csatornákat és biztosítsuk azokon az aktív jelenlétet. Ennek érdekében az anyavállalatunk már a tavalyi évben mintegy 500 millió euró nagyságú digitális fejlesztési tervet fogadott el, amely olyan új és innovatív technológiai megoldások és termékek kidolgozását támogatja, amelyek megkönnyítik az ügyfelek – és itt kiemelten fontos megemlítenünk a fiatalabb generációk (Y, Z, Alpha generációk) – igényeinek kiszolgálását.” A Magyarországon már bevezetett és a fejlesztés alatt álló új digitális megoldások a Big Data típusú elemzések mellett támogatják a biztosító és az ügyfelek közötti kapcsolatfelvétel egyszerűsítését és a gyors, hatékony biztosításkötést is. Kurtisz Krisztián hozzátette, természetesen amennyiben az ügyfelek személyes tanácsadást szeretnének igénybe venni, annak sem lesz akadálya, számukra továbbra is rendelkezésre állnak majd a folyamatosan fejlesztett és felügyelt személyes csatornák.