- Hirdetés -

Újított a GfK

|

A Leading Edge Consumer (LEC) csoportot azok alkotják, akik magukon viselik a jövőbeli viselkedés, fogyasztás jegyeit, véleményükkel pedig képesek a piacot is befolyásolni. Az új, jövőbe mutató módszertant alkalmazva idén első alkalommal készült Magyarországon pénzügyi témájú elemzés, a megújult GfK Financial Intelligence kutatás keretein belül. A válaszokat elemezve a pénzintézetek számára megjelenő fejlesztési prioritások közül kiemelkedik az etikus befektetési gyakorlat, és a PIN-helyettesítő ujjlenyomattal történő azonosítás széleskörűvé tétele.

 

A gyártókat és szolgáltatókat egyre nagyobb kihívások elé állítják a fogyasztók, akik mindeközben egyre változatosabb és változékonyabb igényeket támasztanak. A technológiai fejlődés nyújtotta számtalan opció segíthet a megfelelő válaszlépések megtételében, de látni kell azt is, hogy a rendelkezésre álló lehetőségek számossága és összetettsége valódi útvesztőbe viheti a döntéshozókat. Az optimális döntéshozatal érdekében érdemes a jelenlegi trendeket figyelve nem csupán a közvetlen jövőre összpontosítani, hanem a távolabbi jövőre tervezni. A GfK legújabb módszertanának kidolgozásával a hosszú távú tervezést támogatja, minek során egyre többször merül fel a kérdés: vajon milyenek lesznek a fogyasztók öt év múlva?

 

A hosszabb távú változásokat a globálisan jelen lévő hajtóerők és a személyes értékek dinamikája – erősödése és háttérbe kerülése – mozgatja, ám ezek a folyamatok piaconként is eltérő jelleget ölthetnek. A GfK 1997 óta a világ 50 országában végzett egységes trendkutatása – amelyet idén tizenegyedik alkalommal Magyarországon is megismétel – teszi lehetővé a Leading Edge Consumer-ek azonosítását, és azt, hogy következtetéseket vonjunk le a jövőben várható piaci szituációkról.

 

 

Kit nevezünk Leading Edge Consumer-nek?

 

A Leading Edge Consumer-ek (LEC) azok a fogyasztók, akik a jövőbeli fogyasztás jellemzőit már ma megmutatják – ők a vizsgált termék vonatkozásában társaik előtt járnak, és befolyásolják is a piacot. A GfK új módszertanával történő azonosításuk, és megkérdezésük által – az aktuális trendek érvényesülésének elemzésén túl – megrajzolható az is, hogy milyen irányba fejlődik a fogyasztás vagy fogyasztói viselkedés hosszabb időtávon. Őket megismerve tehát leegyszerűsödhet a fejlesztési prioritások meghatározása a vállalkozások számára, megismerhetővé válnak a jövőben várható szcenáriók.

 

 

Pénzügyek: etikus befektetési gyakorlat és biometrikus azonosítás

 

A GfK Financial Intelligence felmérése 2017-től az eddigi témákon túl azt is elemzi, hogy a 15-69 éves, reprezentatív minta válaszadói miként ítélnek meg pénzügyi helyzetekkel, termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos különböző innovatív ötleteket. Az LEC módszertan lehetőséget nyújt arra, hogy az ötletekben rejlő potenciál megismerhetővé váljon, és támogassa a döntéshozatalt. Ezen túlmenően iránymutatással szolgál a módszer a márkát, termékhasználatot, és jövőbeli terveket, valamint fogyasztói vélekedéseket illetően is.

 

Korunk felhatalmazott fogyasztói számára a legnagyobb relevanciával az etikus befektetési gyakorlat bírt a vizsgált elemek közül. Számukra tehát értéket képvisel az, ha egy pénzügyi szolgáltató transzparens módon kommunikálja etikai elveit, melyek mentén befektetéseit kezeli. A másik – már csak a LEC-ek által – magasan jegyzett innováció a mobil környezetben történő pénzügyi termékösszehasonlítás elérhetősége.

 

Az is látható, hogy a biometrikus, azaz ujjlenyomatos vagy arcazonosításon alapuló PIN-helyettesítő autentikációnak már eljött az ideje – ez az újítás már mindenki számára egyformán fontos, vagyis a LEC-ek véleménye lényegében nem tér el az átlagfogyasztóétól. A LEC-ek már kezdik felismerni a bitcoin és hasonló cryptocurrency eszközök adta befektetési lehetőségeket, a peer-to-peer, azaz bankokat mellőző pénzügyi befektetési megoldásokat, és a Facebook-on történő utalás relevanciáját. Igaz, ez utóbbit viszonylag hátra sorolták. Bár sok szó esik e lehetőségről, úgy tűnik mégis, érdemes jelenleg elsősorban másra koncentrálni.

Elemezve a GfK Financial Intelligence adatokat egyértelművé vált, hogy a LEC-ek véleménye szerint immár kötelező elem (lenne) a mobiltelefonnal történő fizetés, és nyitottságuk mellett érettek is a virtuális asszisztensek igénybevételére pénzügyek intézése során.

 

„Igen jellemző, hogy a GfK-nál tudományos módszerekkel jutunk el egy összetett gyakorlati kérdés flott megválaszolásához. A Leading Edge Consumer módszertan is beleillik e sorba: sorozatos globális mérések alapján kristályosodott ki az a képlet, melynek segítségével gyakorlatilag bármely kutatási helyzetben azt tudjuk mondani, hogy kérdezzük meg őket! A LEC-ek segítenek a lehetőségek azonosításában, de ezek a fogyasztók bevonhatók a legkülönfélébb kutatásokba is. Érdekesnek gondolom válaszaikat a márkák megítélésével kapcsolatban, és nagy potenciállal bírnak a bevonásukkal végzett koncepciótesztek és szolgáltatás-, illetve termékfejlesztések is” – kommentálja az eredményeket Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...