Reklámpiaci trendek a BrandManiában

A múlt évben 216 milliárd forintos volt a hazai reklámpiac, a válság óta nem volt arra példa, hogy ennyit költöttek volna hirdetésre Magyarországon. A BrandMania stábja utánajárt, hogy milyen trendek határozzák meg most ezt a szegmenst, és hogyan befolyásolja a piacot az, hogy az állam reklámköltése hatalmasat nőtt.

 

Pozitív fejlemény a hazai reklámpiacon, hogy a múlt évben 2015-höz képest 11 százalékos növekedést tudott produkálni, azonban a szakértők arra is felhívják a figyelmet, hogy érdemes a számok mögé nézni, mert a piaci és állami költések részaránya nagyban változott az elmúlt évekhez képest. A Kantar Media adatai szerint 80 százalékos növekedést produkált az állami szektor tavaly, tehát a növekedés nagy részét az állam adta. Az elmúlt években az állam a legnagyobb reklámköltő lett – ez derül ki a tévék 10 évre visszamenőleg kiadott adataiból. 2016-ban 142 százalékkal fordítottak többet tévés hirdetésekre, mint 2015-ben.

 

A BrandMania legújabb adásában a hazai reklámpiacot meghatározó trendeknek járt utána. A műsorban megszólal Bognár Tamás, a PanMedia igazgatója, Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, Hivatal Péter kommunikációs tanácsadó, Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője, Szabó Edina az OMD Hungary ügyvezetője és Dudás Gergely, az R-Time vezetője.

 

A műsorból többek között kiderül, hogy milyen változások vannak a reklámköltés mérésében, mely iparágak a legnagyobb hirdetők, és természetesen szó lesz arról is, hogy milyen hatása lehet a reklámadó emelésének.

 

BrandMania ma éjjel 0:10-kor az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.