A napozószerek forgalma Magyarországon értékben egy, mennyiségben tíz százalékkal nőtt 2016. június és 2017. május között – derül ki a Nielsen nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adataiból.
Az elmúlt három évben folyamatosan nőtt a napvédők, illetve a napozás utáni termékek forgalma a nemzetközi kereskedelmi láncoknál. Darabszámot tekintve a mért üzletláncoknál több mint egymillió flakonnyit értékesítettek 2016. június és 2017. május között, négy százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A napozáskor használatos termékek piaca gyakorlatilag változatlan, ám a napozás utáni szerek jelentősen nőttek. Jelenleg kisebb, de feltörekvő szegmens az önbarnító napozószereké is.
A legnagyobb szegmens a napkrémeké, a vizsgált láncoknál a forgalom közel háromnegyede az övék. Ezen belül, állagot tekintve, favorit a napkrém, és közkedvelt még a napvédő spray is. A fényvédő faktorok preferenciát tekintve leginkább a magas fényvédelmet nyújtó, 30–50 SPF-s termékek mellett tesszük le a voksunkat, százból megvásárolt termék közel fele ilyen. Az alacsony, 6 SPF alatti termékek iránti kereslet mind mennyiségben, mind értékben jelentősen visszaesett a vizsgált időszakban.
A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy a kiszerelések között a nemzetközi kereskedelmi láncoknál népszerűek a 200 ml-es termékek. A gyermekeknek és babáknak való fényvédő termékek piaca is bővült.