A fesztiválos jelenléttel nem titkolt célunk, hogy a fiatal korosztályhoz tudjunk szólni és trendi márkának tekintsenek minket – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kadlok Nelli, a Rossmann PR menedzsere. A Balaton Soundra stéggel, habparty-val és egy különleges táncshow-val készültek.
– A VOLT-on mindig van néhány nap, amikor szakad az eső, így volt ez idén is. Ti is ott voltatok a fesztiválon, jól fogyott a vízálló sminketek, amit a szinkronúszok is használnak?
– Dekorkozmetikai termékeket nem árulunk a boltban, de a beauty ponton a sminkeseknek gyakran kellett a vízálló termékeket használniuk. De egyébként az idei VOLT fesztiválon több esőkabát fogyott, mint napvédő krém.
– Miből fogyott a legtöbb a VOLT-on?
– A papírzsebkendők, a mini termékek közül a tusfürdő és a kézfertőtlenítő volt nagyon népszerű. De sajnos az esőkabátot most semmi nem tudta letaszítani a trónról.
– Mi volt idén még menő termék?
– Némiképp ellentmondásosnak tűnhet az esőkabátok kiugróan magas fogyása után, de a napszemüvegeket is sokan nálunk szerezték be. De sokan vásároltak divatékszereket és hajdíszeket is. Idén a fesztiválos kínálatunkba beletettük a sajátmárkás bioélelmiszerünket, az Enerbiót, ezekkel is megbarátkoztak a fesztiválozók.
– Hétvégén Balaton Sound, ott is kint lesz a Rossmann? Milyen megjelenéssel?
– Természetesen. Sőt, idén nagyon különleges számunkra a Balaton Sound, mivel egy stéggel is készültünk a fesztiválozók számára. Itt már 10 órától egészen hajnalig dj-k zenélnek, koktélt szürcsölve pedig napágyakon pihenhetünk meg. De nem csak stég, hanem habparty, Rossmann bolt és egy beauty pont is várja a fesztiválozókat, ahol sminkesek, fodrászok és manikűrös segít még szebbé tenni őket. A jelenlétünket egészíti ki még egy óránkénti táncshow, amit külön a Rossmann számára állítottak össze és a tömeg szájtátva figyeli az 5 perces előadást.
– A Sziget Fesztiválra készültök valamivel?
– A Szigetre idén egy üzletet állítunk fel, egész közel a bejárathoz és a fő útvonalakhoz.
– Milyen hatása van a márka megítélésére a fesztiválos jelenlétnek?
– A fesztiválos jelenléttel nem titkolt célunk, hogy a fiatal korosztályhoz tudjunk szólni és trendi márkának tekintsenek minket. Emlékezzenek arra, hogy milyen jót buliztak a habpartyban vagy milyen szép sminket kaptak a beauty ponton.
– Hogyan sikerült eddig az év a Rossmannak?
– Évek óta kétszámjegyű növekedést érünk el, és mindent megteszünk, hogy ez az ütem idén se szakadjon meg.
– Mennyire fontos a nyári időszak számotokra? A forgalom hány százaléka jön ilyenkor?
– Fontos a nyári forgalom egy drogériának, hisz rengeteg termék ilyenkor sokkal kelendőbb: napozószerek, dezodorok, speciális testápolók stb. De mint minden kereskedelmi láncnak a karácsonyi időszak a kiemelkedő, év közben pedig a magazinok kuponos hétvégéi nagyon erősek.
– Melyek a legkelendőbb termékek?
– Június végéig már 40%-kal több napvédő termék fogyott, mint tavaly ilyenkor. Az emberek egyre tudatosabbak, ha bőrük védelméről van szó: már nem az alacsonyabb faktorszámú termékeket keresik, hanem a 20-30-50 faktorszámmal rendelkezőkből fogy jóval több.
– Milyen terveitek vannak az őszre?
– Már hónapok óta tervezzük az őszi lojalitás kampányunkat. Tavaly a Hotel Rossmann nagyon jól sikerült, idén egy egyedi tervezésű és jó minőségű termékkel készülünk hűséges vásárlóinknak.
– Terveztek-e új üzleteket Magyarországon?
– Folyamatosan nyitjuk meg az új üzleteket országszerte, március végén nyílt meg a 200. üzletünk és azóta már 4 új üzletet nyitottunk vagy újítottunk fel. Júniusban pedig a legnagyobb Rossmann üzletet építettük meg a Flórián Üzletközpontban 16000-féle terméket kínáló szortimenttel, amiből 2000 játék és papír-írószer, amit itt vezettünk be először.
– Az online jelenlét egyre fontosabb az üzletláncok számára, mennyire jelent prioritást nálatok a webes értékesítés?
– Az Online Drogériánk egyre népszerűbb és sok kismama kedvence, hiszen országszerte házhoz szállítjuk az itt megrendelt termékeket. A háttérben pedig folyamatosan fejlesztjük, hogy eleget tudjunk tenni a növekvő megrendeléseknek.
– Melyik a kedvenc fesztiválod?
– Szerintem mindegyik fesztivál más miatt szerethető: a VOLT nagyon családias, a Balaton Soundnak a tó közelsége elképesztő feelinget ad, a Szigetet pedig a zenei felhozatala teszi vonzóvá. Szóval, ez egy nehéz kérdés. Mindegyikben megtalálom a kedvenc részemet.
– Milyen fesztiválokra mész még ki idén?
– A nagy zenei fesztiválok közül mindegyikre, ahol jelen lesz a Rossmann: VOLT, Balaton Sound, EFOTT, Sziget. De barátokkal tervezünk kisebb fesztiválokat is, mint például a Paloznaki Jazz Piknik.
– Melyik zenekar koncertjére mész el idén nyáron?
– Őszintén szólva, nem sok koncertet tudok végighallgatni, mert folyton a Rossmann kitelepülést figyelem, ebből adódóan a legjobb bulik számomra mindig ott vannak.
– Hol szeretsz leginkább bulizni?
– A Balaton Sound Rossmann stégje lesz idén a legjobb buli helyszín.
– Kedvenc italod?
– Aperol spritz, mert pont olyan színe van, mint a balatoni naplementének.
– Strandot, vagy inkább tengerpartot választod?
– Tengerpart, egyértelmű.
– Kedvenc nyári olvasmány?
– A sorozatot nagyon szerettem, úgyhogy amint lesz időm elolvasom Margaret Atwood A szolgálólány meséje című könyvet.