- Hirdetés -

Gyártósoron a legújabb BMW

|

A Sport Line Shadow, Luxury Line Purity és M Sport Shadow névre keresztelt felszereltségi opciók minden korábbinál izgalmasabb ruhába öltöztetik a világszerte 15 millió példányban értékesített modellsorozat legújabb nemzedékét.

 

A BMW müncheni gyárában megkezdődött a bajor prémiummárka valaha készült legsikeresebb modellsorozatának új generációját színesítő exkluzív különkiadások gyártása, amellyel a sportos középkategória megteremtőjének hatodik nemzedéke hagyományőrző stílusban, minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény kíséretében írja tovább az elődei által megkezdett sikertörténetet. Mindezt a Sport Line Shadow, a Luxury Line Purity és az M Sport Shadow néven elérhető extrafelszereltségi opciók rendhagyó tételei garantálják, amelyek még inkább kihangsúlyozzák a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring sokszínű modellváltozatainak magabiztos egyéniségét, dinamikus vezetési élményét és prémium hangulatát – a legendás széria azon kivételes ismertetőjegyeit, amelyek immáron több mint negyven éve emelkednek ki a tömegből.

 

Egyedülálló adottságaival már a BMW 3-as sorozat legelső modellgenerációja is valósággal megigézte a rajongókat: a kategóriateremtő széria az 1975 nyári világpremier után mindössze hat esztendővel a bajor prémiumgyártó történetének legsikeresebb modellsorozatává érett, a legendás elődként ismert BMW 02-es sorozat értékesítési mutatóit is felülmúlva. A típus népszerűsége az újabb és újabb generációk bemutatkozásával egyre nagyobb méreteket öltött, mígnem a BMW 3-as sorozat ma már a világ elsőszámú prémium autómodelljeként és a vállalatcsoport vezető termékeként kényezteti utasait. A sikertörténet pedig újabb fejezetéhez érkezett: miközben a BMW modellsorozatainak globális értékesítési mutatói átlagosan 66 hónap piaci jelenlét után érik el az egymilliós darabszámot, a 3-as BMW aktuális nemzedéke ezt már a debütálását követő huszonkilencedik hónapban átlépte. 1975-ös színrelépése óta a BMW 3-as sorozatból világszerte több mint 15 millió példány talált gazdára.

 

 

Személyre szabott vezetési élmény már több mint negyven éve

 

Jellegzetesen agilis vezethetőségével a BMW 3-as sorozat már egészen a kezdetektől a hétköznapi mobilitás felpezsdítésére törekszik. Az első modellgeneráció 1975-ös piaci bemutatkozásakor az erőteljes motor és a sportosra hangolt futómű párosa a dinamikus menetteljesítmény és a kényelmes utazás azon optimális egyensúlyát váltotta valóra, amely mind a mai napig egyedülálló a szegmensben. Sőt mi több, a 3-as BMW világpremierjével párhuzamosan a vezető felé forduló műszerfal-elrendezés is sorozatgyártásba került, az ergonómiailag tökéletesen pozícionált vezérlő-, kezelő- és irányítóberendezéseknek köszönhetően pedig a modell minden korábbinál intenzívebb vezetési élményt kínált. Az ügyfelek összetett kívánságait prémium minőségű felszereltségi opciók elégítették ki, amelyek között nem csupán az ötsebességes manuális váltó és a háromsebességes automataváltó, de a légkondicionáló, a négyféle rádió, az oldalsó billenőablakok és a sportülések is megtalálhatók voltak.

 

 

A hathengeres benzinmotor kategóriapremierje

 

Pontosan negyven esztendővel ezelőtt egy végtelenül exkluzív, motorháztető alá szerelt technológiai innovációval a BMW 3-as sorozat a vérpezsdítő vezetési élmény tekintetében egyszer és mindenkorra bebiztosította kategóriaetalon pozícióját. Ez volt az első alkalom, hogy tömegtermelésben gyártott középkategóriájú gépkocsiba soros hathengeres motort építettek: az 1977 őszén bemutatkozó erőforrást a bajor prémiummárka kifejezetten a 3-as BMW járműkarakterisztikája szerint fejlesztette ki. A BMW 320 típusnéven elérhetővé vált modell kezdetben 90 kW / 122 lóerő, majd néhány hónappal később, a BMW 323 modellben 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményre volt képes.

 

A paletta csúcsára a BMW 323i gurulhatott fel, amely közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, intelligens motorvezérlő elektronikájával és tranzisztoros gyújtási technikájával vérbeli hétköznapi sportolóvá avanzsált. Magas fordulatszám-tartományig kalibrált, sima járáskultúrájú erőforrásával és sportautós menetteljesítményével hosszú évekig egyeduralkodónak számított a kategóriában.

 

 

Reflektorfényben a legújabb különkiadások

 

A BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásait a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring bármelyik motorváltozatához, illetve az opcionálisan elérhető extrafelszereltségi paletta mindegyik csomagjához megrendelhetik. A széria motorpalettáján négyféle benzines és hatféle dízelüzemű erőforrás sorakozik (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9-7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 102-185 gramm / km), amelyek maradéktalanul lefedik a BMW 316d modell 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a soros hathengeres benzinmotorral szerelt csúcsmodell, a BMW 340i típus 240 kW / 326 lóerő maximális teljesítménye közötti tartományt.

 

A Sport Line Shadow, Luxury Line Purity és M Sport Shadow néven elérhető különkiadások exkluzív karosszéria-kiegészítőkkel és utastéri elemekkel fokozzák a vezetés élményét. A Sport Line Shadow és az M Sport Shadow felszereltségi opciók az első fényszóró-párba és a két hátsó lámpatestbe integrált fekete betétekkel, a vese alakú hűtőrácsok fekete kereteivel és az első lökhárító vadonatúj formájú alsó légbeömlőinek fekete betétjeivel, valamint fekete króm kipufogóvégekkel és exkluzív duplaküllő-dizájnú, Jet Black mélyfekete árnyalatú, 18” méretű könnyűfém keréktárcsákkal garantálnak összetéveszthetetlen megjelenést. A BMW M sport futómű, a BMW M aerodinamikai csomag és a BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra az M Sport Shadow különkiadás kiváltsága. A Luxury Line Purity felszereltségi opció a fényes alumínium ablakkeretekről, légbeömlő-betétekről, hűtőrács-lamellákról, hűtőrács-keretekről, hátsó lökhárító-betétről, kipufogóvégekről és 17” méretű könnyűfém keréktárcsákról ismerhető fel.

 

A BMW 3-as sorozat Sport Line Shadow különkiadásának utasterében szövet-, és bőrborítású sportülések, illetve gyöngyház-fényű krómcsíkokkal díszített, szénszál-mintázatú sötét alumínium betétek teremtik meg az egyszerre kifinomult és sportos hangulatot. Az M Sport Shadow felszereltségi opció esetében mindez fekete bőrözésű, kék kontraszt-varrást viselő sportülésekkel teljesedik ki, a gyöngyház-fényű krómcsíkokkal díszített, szénszál-mintázatú sötét alumínium betéteket pedig bőrborítású BMW M sportkormány, SPORT+ vezetési üzemmóddal ellátott Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló, antracit tetőkárpit és BMW M küszöblécek egészítik ki. A Luxury Line Purity különkiadás utasterében vadonatúj, konyak árnyalatú bőrkárpit fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring történetében pedig most először ezen modellek utasterébe a gyöngyház-fényű krómcsíkokkal díszített finom fabetétek is elérhetővé válnak. A három exkluzív különkiadás mindegyike ráadásul látványos kontraszt-varrással ellátott műszerfalat és vadonatúj funkciókkal bővített központi műszeregységet is kap, a Sport Line Shadow és a Luxury Line Purity felszereltségi opciók esetében pedig a bajor prémiumgyártó ügyfele már az új kialakítású sportkormányt is megrendelheti.

 

 

LED-technológiás első fényszórók és LED-es ködlámpák már az alapfelszereltség részeként

 

Az exkluzív különkiadások piaci debütálásával párhuzamosan a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring alapfelszereltsége a LED-technológiás első fényszórópárral és a LED-es ködlámpákkal bővül. A kiváltképp erős fényszórók, valamint az első fényszórópár Sport Line Shadow és M Sport Shadow felszereltségi opciókhoz tartozó fekete betétjei a modellsorozat immáron negyven évvel ezelőtti innovációs erősségét idézik, hiszen a bajor prémiumgyártó ikonikus dupla fényszórópárja a BMW 3-as sorozat első hathengeres motorral szerelt modelljeiben mutatkozott be először.

 

Minden korábbinál intuitívabb központi kijelző és hagyományőrző Sunset Orange narancsmetál karosszéria-fényezés

 

A BMW 3-as sorozat jellegzetes, vezető felé forduló műszerfal-elrendezése több nemzedéknyi járműfejlesztés kifinomult eredménye. A műszerfalat ékesítő központi kijelző, amely valamelyest ugyancsak a vezető felé fordul, immáron élő csempeikonokkal dolgozó, minden korábbinál intuitívabb menüelrendezést kínál. Az animált ikonok a BMW Professional navigációs rendszer kiegészítő funkciójaként ráadásul érintésekkel is aktiválhatók. A digitális műszerfal-kijelző eközben a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring összes modellváltozatához elérhetővé válik: személyre szabható tartalmának köszönhetően a színes, teljes mértékben digitális TFT kijelző minden vezetési szituációban releváns információkkal szolgál, a műszerfal háttérvilágítása, tartalma és grafikája pedig a vezetési üzemmódokat aktiváló Driving Experience Control vezetési élménykapcsolóval változtatható.

 

Sőt mi több, a BMW 3-as sorozathoz elérhető karosszéria-fényezési árnyalatok újítása ugyancsak a széria több évtizedre visszatekintő tradícióját élteti: a Sunset Orange narancsmetál árnyalat az 1970-es évek rendkívül népszerű karosszéria-fényezési opciójának kortárs értelmezése, amelynek legendás elődjét kezdetben Inca Orange, majd később Phoenix Orange fantázianéven vitték fel a legelső 3-as BMW-kre.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áremelés, infláció – a cégek és a fogyasztók sem számítanak jóra

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint novemberben az üzleti szféra és a fogyasztók is valamelyest pesszimistábbak lettek. A GKI konjunktúraindexe a július-októberi időszakban apró lépésekkel csökkent, s a...

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a magyarországi okosgyár

A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő...

Áremelés, infláció – a cégek és a fogyasztók sem számítanak jóra

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint novemberben az üzleti szféra és a fogyasztók is valamelyest pesszimistábbak lettek. A GKI konjunktúraindexe a július-októberi időszakban apró lépésekkel csökkent, s a...

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...