A nyári hónapokban a klímaberendezések és a televíziók, szeptember közeledtével pedig az iskolaszerek a legkelendőbbek – derül ki az eMAG.hu beszámolójából. A cég a forgalmi értéket tekintve idén június és július folyamán átlagon felüli növekedést regisztrált.
Az eMAG tavaly június-júliusi időszakhoz képest jelentős, több mint 70 százalékos forgalomnövekedéséhez a nyári időjárás, a hazai sportesemények és a kereskedelmi akciók is hozzájárultak. Augusztusban pedig kiemelt figyelmet kapnak az iskolaszerek, tanszerek és a laptopok is. Ezt támasztja alá, hogy az eMAG adatai szerint a szülők egy része már július közepétől érdeklődik a tanévkezdéshez szükséges termékek iránt.
Ha nyár, akkor klíma!
Hagyományosan a nyár slágertermékei közé tartoznak a légkondicionáló berendezések. Ezen termékek iránti kereslet az eMAG.hu által regisztrált adatok szerint májustól folyamatosan növekedett és június-júliusra tetőzött. 2016 hasonló időszakához képest júniusban 80 százalékkal nőtt a klímaértékesítés az emag.hu-n. Júliusban a tavalyihoz képest még ennél is nagyobb arányban, 150 százalékot meghaladóan emelkedett a klímamegrendelések értéke, amit a vásárlói akciók is elősegítettek. Az eladott darabszám tekintetében a légkondicionáló eszközök a nyári hónapokban felkerültek a TOP 10-es listára. A megrendelésekből látszik, hogy a legnépszerűbb klímaberendezések az A+ és A++ energiahatékonysági osztályba tartozó 3,5 kW teljesítményű, kisebb lakások (36 m² alapterületig) hűtésére alkalmas készülékek. A legújabb modellek már WiFi-vezérlést is kínálnak, így a felhasználók mobilalkalmazáson keresztül akkor is testre szabhatják a készülék beállításait, nyomon követhetik az energiafogyasztást és korcsoport alapján szabályozhatják az alváshoz szükséges optimális légkörnyezetet, ha épp nem tartózkodnak otthon. A megrendelt termékek alapján, a magyarok a magasabb árkategóriájú légkondicionálókat is keresik, és főként a Samsung, az LG és a Whirlpool márkák egy-egy prémium készülékéért akár közel félmillió forintot is kifizetnek. Azonban, a vásárlók az eMAG kínálatában már 80 és 90 ezer forint között is találnak klímaberendezést.
Töretlenül az élbolyban a televízió
Bár a televízió az év más időszakaiban is népszerű terméknek számít, az eMAG –a sporteseményeknek is köszönhetően – júniusról júliusra, forgalmi értéket tekintve 10 százalékos növekedést tapasztalt a kategóriában. Keresettek voltak a nagy képátlóval rendelkező, Full HD felbontású, okos, LED televíziók. Az elmúlt időszakban értékesített legdrágább televízió pedig egy több mint kétmillió forint értékű, 164 cm képátlójú, 4K Ultra HD felbontást kínáló LG OLED Smart készülék volt. A sikeres értékesítési eredményekhez hozzájárult az is, hogy az internetes áruház online felületén a vásárlók az eMAG és Marketplace partnereinek köszönhetően széles választékkal találkozhatnak, amellyel így az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő televíziók közül választhatnak.
Iskolakezdésre fel!
Ami a tanévkezdést illeti, a nyár közepén a tíz legtöbbet keresett kifejezés között már szerepel a tolltartó és az az iskolatáska, illetve a korábbi hónapokhoz képest júliusban már a laptopokra is többen keresnek rá. Ebben az időszakban az érdeklődők jellemzően inkább felmérik a webáruház kínálatát, az iskolaszerek, tanszerek tényleges megrendelése augusztusra marad.
Hunyady László, az eMAG marketing igazgatója elmondta: „A nyári időszak slágertermékei esetében is célunk, hogy a vásárlók a lehető legszélesebb termékkínálattal találkozzanak, az elérhetőbb árú készülékektől egészen a prémium kategóriát képviselő modellekig, amelyek esetében, 300 ezer forint értékhatár felett 4 év garanciát is biztosítunk. Emellett törekszünk arra, hogy a megrendelt termékek minél hamarabb megérkezzenek a fogyasztókhoz a forróság ideje alatt is.”