- Hirdetés -

Így plakátolna a szakma

|

A törvényi előírások betartásának támogatása, uniós gyakorlathoz történő alkalmazkodás, minőségi és környezetvédelmi szempontok is meghatározták az MRSZ közterületi tagozata által elkészített ajánlást a közterületi kampányok indításáról. Az ajánlás szerint legkésőbb a kampány indulását megelőző 10. munkanapon a nyomdakész grafikai anyagot el kell juttatni a nyomda által megjelölt címre.

 

A Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata elkészítette szakmai ajánlását a közterületi kampányok indításának szeptember 1-től életbe lépő egységesített folyamatára. A valamennyi közterületi szereplő által támogatott folyamat optimalizálást az tette szükségessé, hogy erős piaci igény merült fel a reklám kihelyezés menetének egységesítése az EU-s gyakorlathoz való igazodás, minőség- és törvényi előírásoknak való megfelelés ellenőrzése, településkép tekintetében a minőség javítása, a folyamat optimalizálása, valamint környezetvédelmi szempontok előtérbe helyezése miatt.

 

Az MRSZ OOH Tagozatának tagjai a hirdetők által elfogadott kreatívokat tartalmi szempontból ellenőrzik az MRSZ Jogi Tagozatával és az ÖRT-vel együttműködve, hogy azok megfelelnek-e a hatályos törvényi- és jogszabályi előírásoknak, valamint a Magyar Reklámetikai Kódexben foglaltaknak. Mindezt a közterületi piaci szereplők üzletszabályzatukban (ASZF) is rögzítették. A törvényi- és jogszabályi-, valamint a reklámetikai megfelelés ellenőrzésének alapfeltétele, hogy a továbbiakban a közterületi reklámok kreatívjai időben leadásra kerüljenek, hiszen elsősorban a hirdető érdeke, hogy a törvényi megfelelés ellenőrzése megtörténjen.

 

Az OOH Tagozat figyelembe vette a már bevált európai uniós gyakorlatot, és a hazai folyamatokat ehhez igazította. A kreatívok nyomdai leadását az európai unió legtöbb országában a következő ciklus kezdete előtt 10 nappal zárják.

 

Környezeti szempontok

 

Magyarországon közel 46.000 nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található az országot teljesen behálózva a fővárostól kezdve a megyeszékhelyeken, valamennyi városon, a legtöbb főútvonalon a legkisebb településekig bezárólag. Míg ezzel szemben jelenleg valamennyi közterületi hirdetés Budapesten kerül leosztásra, tehát ezek optimális eljuttatása a helyszínre komoly logisztikát, előzetes útvonaltervezést igényel.

 

A módosított folyamat tehát környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz, mivel az utóbbi években jelentős csúszások, késések voltak tapasztalhatók, így a számos plusz utat generálva a gépkocsival közlekedő plakátragasztók számára. A pontos leadási határidők tartásával jelentősen csökkenthető a CO2 kibocsátás mértéke is. A késedelmi pótdíj alkalmazásával a piaci szereplők elsősorban azt kívánják elérni, hogy a plakátok időben érkezzenek be a raktárjaikba.

 

Így kellene plakátolni

 

2017. szeptember 1-től legkésőbb a kampány indulását megelőző 10. munkanapon a nyomdakész grafikai anyagot el kell juttatni a nyomda által megjelölt címre, kész plakát esetén legkésőbb a kampány indulását megelőző ötödik munkanapon a plakátokat hiánytalanul és kifogástalan minőségben kell leszállítani a cégek raktáraiba. Ennek elmulasztása esetén késedelmi és ragasztási pótdíjat számíthatnak fel. A késve érkezett plakátok kihelyezése a beérkezést követő 5. munkanapig történik meg. Már folyamatban van az érintett piaci szereplők direkt tájékoztatása (ügynökségek, hirdetők) is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...