- Hirdetés -

A hagyományos megoldások is fontosak a régióban – interjú Beke Zsuzsával

|

A skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetője. Az idei Marketing Masters-en is előadó szakember szerint a gyógyszeriparban az egyik legnagyobb kihívást a kampányok hatékonyságának mérése jelenti a marketingesek számára.

 

Számos piacon van jelen a Richter, marketing szempontból ez mekkora kihívást jelent, mennyire kell testreszabott megoldásokkal előállni az egyes piacokon?

 

Az egyes piacok még az EU-n belül is nagyon eltérőek a gyógyszeripar esetében, nem is beszélve az orosz és a FÁK piacokról, így hatalmas feladat és kihívás az hogy piaconként eltérő, testreszabott megoldásokkal, kampányokkal legyünk jelen. Ennek ellenére törekszünk azért arra, hogy meg tudjunk valósítani globális kampányokat, van is erre példa, de a hatékony marketing eszközök, a médiahasználat, a fogyasztó – mind orvos mind beteg – elvárások nagyon eltérőek.

 

Hódítanak a digitális eszközök, tapasztalataitok szerint mikor a leghatékonyabbak ezek, illetve mely országokban működnek jól?

 

Ez való igaz, de a digitális platformok elterjedése mellett a gyógyszeripari marketingben továbbra is fontos marad a személyes elérés, az orvos látogatás szerepe. Azt látjuk, hogy a skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak. A digitális eszközök közül kiemelném a különböző egészségügyi applikációkat, melyek igen elterjedtek, és számos kampánynak, vagy úgynevezett compliance programnak képezik fontos elemét.

 

Melyik marketing terület a kedvenced?

 

Ételből és zenéből van kedvencem, marketing területből nincs.:)) Szeretem azokat a marketing aktivitásokat ahol mérhető visszajelzéseket kapunk a piacról, legyen az online vagy nem online, vagy ahol ha nem is azonnal, de belátható időn belül le tudjuk mérni a hatékonyságot, mely a gyógyszeripar esetében nem olyan egyszerű, mivel nagyon komplex hatások alakítják. De az is tud lelkesíteni, ha egy újszerű, előtte még nem használt megoldást be tudunk építeni egy kampányba. Hiszek benne, hogy a gyógyszeripari marketing célja az eladások növelésén vagy a márka építésen túl, sok esetben a beteg edukáció, amivel egyértelműen segítünk is az érintetteknek.

 

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a marketingben számodra?

 

A gyógyszeriparban sokszor nem egyszerű a hatékonyság mérés, nem úgy működik mint például az FMCG szektor, számos tényező hat egyszerre, és nehéz megtalálni azt a megoldást, nem annyira az OTC mint inkább főleg a vényköteles termékek esetében, mely azonnali és hiteles visszajelzést nyújt. Az elmúlt tíz évben jelentősen csökkentek a büdzsék, minden piacon jellemző egy igen erős árerózió, miközben a verseny óriási, a generikus készítmények piacán felgyorsultak a termék bevezetések, kevesebb idő alatt kevesebb pénzből kell kompetitív eszközöket találnunk. Ennek fényében hatalmas szakmai kihívásnak élem, és éljük meg azt, hogy lehetőségünk volt az elmúlt 3 évben új, originális Richter gyógyszer bevezetésére is minden piacon. Jelenleg is folyamatban van egy nemzetközi készítmény bevezetés, ami amellett hogy sok munkát is jelent, óriási élmény, igazi kihívás, amihez fel kellett nőnünk.

 

Az elmúlt egy évből melyik marketing aktivitásotokra vagy a legbüszkébb?

 

Egy nemzetközi nőgyógyászati kampányunkra.

 

Mit tanácsolnál a többi Marketing Döntéshozó számára, hogyan kezeljék az új kihívásokat?

 

Nehéz jó tanácsot adni, vagy újat mondani a szakmailag felkészült, tapasztalt kollégáknak. A nyitottság és a folyamatos tanulni akarás nagyon fontos. Én magam például sokat tanulok a saját leányvállalatainknál dolgozó marketinges kollégáktól, vagy akár azoktól a cégektől akikkel a Richter partneri viszonyban van. A kitartás is nagyon fontos. Nyitottság, kitartás, life-long learning, számomra ezek a kulcsszavak.

 

– Véleményed szerint miért érdemes eljönni a Marketing Masters-re, illetve az Országos Marketing Konferenciára?

 

Egyrészt azért mert végre találkozhatok azokkal a kollégákkal akikkel már hónapok óta tervezzük, csak idő hiányában nem jön össze.:)) Másrészt számos érdekes és számomra hasznos esettanulmány prezentációt hallgathatok végig a szakma krémjétől.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...