Száz fiatalból 96 számára már rendelkezésre áll ehhez valamilyen eszköz. A 15 és 29 év közötti korosztály 88 százaléka napi internethasználó, negyedük pedig szinte folyamatosan fent van a világhálón, a 11 évesek kilenctizede pedig már saját okostelefonnal rendelkezik.
Napi átlagban 112 perces internetidőből a fiatalok félórányit az iskolában töltenek a világhálón, az iskolai internetelérés terjedése más államokénál jóval jelentősebb, 5,3 százalékos volt Magyarországon az utóbbi években. Az a cél, hogy az internethasználatot ne a külső környezet befolyásolja, hanem a fiatalok tudatos döntése – közölte Rétvári Bence.
A 15 és 29 év közötti korosztály 88 százaléka napi internethasználó, negyedük pedig „lényegében folyamatosan” fent van a világhálón; egy felmérés szerint okostelefon nélkül 54, internet nélkül 51, kedvenc közösségi oldala nélkül 44 százalék nem bírná ki saját bevallása szerint egy napig sem, a 11 évesek kilenctizede pedig már saját okostelefonnal rendelkezik – írja az MTI.
A diákok kétharmada olyan munkakörben dolgozik majd, amelyik ma még nem létezik, és az annak betöltéséhez szükséges tudást is már online felületeken keresztül szerzik majd meg. A cél az, hogy a félezernél kevesebb diákot oktató intézményekben biztosítsák a másodpercenként 100 megabites, az ennél nagyobbakban az egy gigabites letöltési sebességet, és a tanárok minden tanteremben hozzáférjenek az internethez, valamint az arra pályázóknak legyen lehetőségük háromdimenziós (3D) megjelenítésre, nyomtatásra.
Rétvári célként említette, hogy az iskola a kor szórakoztatóipari technológiáihoz mérhető élményt nyújtó módon vihesse közelebb a tananyagot a fiatalokhoz.
Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos arról beszélt: most utópályázatok révén legalább hetvenezer eszközt – mintegy 46 ezer oktatói laptopot és 24 ezer tanulói táblagépet – osztanak majd ki, de jelentős összegeket fordítanak módszertani fejlesztésekre és az intézmények wifi-hálózatára is. A fejlesztések részeként említette a mintegy 50 ezer pedagógusnak tartandó továbbképzéseket is, kijelentve, „ez mindösszesen több mint 44 milliárd forintos támogatási összeg”. A fejlődés indokolja, hogy az iskola képes legyen egy digitális világban is alkalmazható tudást adni. Évek óta vizsgálják már e módszerek szerepét a tanulói eredményességben.
Egyre több intézmény vesz részt a digitális témahetek programjában, a tavalyihoz képest megduplázódott a bekapcsolódó pedagógusok száma, a magyar csapatok pedig évek óta eredményesen szerepelnek a Nemzetközi Robotolimpia (WRO) nevű informatikai tudásversenyen – olvasható az MTI beszámolójában.