- Hirdetés -

Kiderült: ennyi kávét iszunk

|

Napi rendszerességgel iszik kávét a magyar felnőtt lakosság mintegy 85 százaléka, és többségük számára elképzelhetetlen, hogy a reggeli kávé rituális elfogyasztása nélkül induljon a nap. A legtöbben a kávéfőzős megoldást preferálják az otthoni kávéjuk elkészítéséhez.

 

Az Euromonitor által nemrég készített Report on Coffee felmérés szerint a meleg italok világpiaca jelenleg 137 milliárd dolláros értéket képvisel, ennek több mint fele (79 milliárd dollár) a kávéból származik. Ha a mennyiségi adatokat vizsgáljuk, világszinten nagyságrendekkel több teát fogyasztunk (321 milliárd liter) mint kávét (172 milliárd liter), viszont bevétel tekintetében az utóbbi sokkal többet hoz a forgalmazóknak. Ez fejenként 36 liter tea és 18 liter kávé elfogyasztását jelentette 2016-ban.

 

Ami a magyarokat illeti, a Lavazza kutatásában 2000 főt kérdezett meg a kávézási szokásairól. A felmérésből többek közt kiderült, hogy vásárláskor a fogyasztók több mint fele már a boltba érkezés előtt tudja, hogy milyen márkát fog választani, míg 26%-uk rendszerint az üzletben dönti el, milyen kávét szeretne. A választásban a magyarokat leginkább az ár befolyásolja (állította a kávéfogyasztók 60%-a), ezt követően az íz és a minőség a legmeghatározóbb tényező.

 

A kutatás arra is rámutatott, hogy Magyarországon a Lavazzát tartják a legjobb minőségű “autentikus olasz kávénak”. A 120 éve indult kávépörkölő vállalkozás Olaszország legismertebb és legnépszerűbb kávéfajtáit kínálja, mint például a legfinomabb, 100%-ban Arabica szemekből készült Arabica kávét, a Qualità Oro-t. Ez a könnyed, kissé gyümölcsös, aromás ízű kávé mára mondhatni az olaszok napi szükségletévé vált, de ugyanúgy elérhető a magyar piacon is szemes és őrölt formában is.

 

A magyar kávéfogyasztók átlagosan naponta 2,6 csésze kávét fogyasztanak, amit javarészt otthon készítenek el, hagyományos „kotyogós” kávéfőzővel (48%) vagy instant kávé formájában (19%).

 

A rendszeres kávéfogyasztók persze nem korlátozzák magukat az otthoni kávézásra. 68%-uk a munkahelyére érkezéskor is iszik egy csészével; legtöbben semmi pénzért sem hagynák ki a munkahelyi napindító kávét. A megkérdezettek 73%-a leginkább reggel kávézik, 52%-uk közvetlenül ebéd után is, illetve az álmos délutáni órákban (46%) szokott egy adag aromás, erősítő kávéhoz nyúlni. Az olaszokkal ellentétben Magyarországon a többség tejjel issza a kávét, tejeskávé vagy cappuccino formájában.

 

A kávé a mindennapok szerves részét képezi mind a magyarok, mind az olaszok számára. A Lavazza ezt a töretlen hagyományt és az autentikus olasz kávéélményt igyekszik az emberek mindennapjaiba átvinni úgy Olaszországban, mint a világ bármely táján. A Lavazza új nemzetközi hirdetési kampánya, a „Born Social in 1895” következő állomásaként nemrég a magyar közönséget szólította meg.

 

„Az új nemzetközi kommunikációs kampányunkban a kávé iránti szenvedélyről beszélünk, illetve arról, hogy a kávé milyen egyedülálló szociális kapcsolódásokat tud létrehozni” – mondta Carlo Colpo, a Lavazza reklám és média megjelenésekért felelős igazgatója. „A ’Born Social in 1895” kampányunkkal annak a 27 milliárd csésze kávénak a történetét szeretnénk elmondani, amelyet az elmúlt egy évben fogyasztottunk el világszerte és amelynek fantasztikus közösségi élményeket köszönhetünk: nem túlzás, ha azt állítjuk, a Lavazza az igazi világháló, ami 1895 óta összeköt minket.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...