Tovább nő a mobileszközök dominanciája az internethasználatban, a Zenith előrejelzése szerint jövőre már a világhálón töltött idő közel háromnegyedét uralják majd ezek a készülékek. Ez egyben azzal is jár, hogy a mobilra szánt hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a digitális reklámpiacból, részesedésük 2018-ban már 59 százalékos lehet.
A tavalyi 65 és az idei 70 százalék után jövőre már az interneten töltött idő 73 százalékában okostelefonról vagy táblagépről kapcsolódnak a világhálóhoz a felhasználók – derül ki a Zenith friss előrejelzéséből. A cég által megvizsgált 52 ország közül Spanyolországban lesz a legintenzívebb a mobileszközök használata, ott a netezésre szánt idő 81 százalékát uralják. Olaszországban 78, Kínában és az Egyesült Államokban pedig egyaránt 77 százalék lesz ez az arány.
A Zenith prognózisa alapján a mobilkészülékek jelentősége a hirdetése piacon is megmutatkozik. A társaságnál azzal számolnak, hogy jövőre a teljes internetes reklámköltés 59 százaléka már mobilra szánt hirdetés lesz. 2019-ben pedig már 62 százalék lesz a mobileszközök részesedése, ami azt jelenti, hogy 156 milliárd dollárt költenek ilyen reklámokra.
A tanulmány szerint a vizsgált 52 országban a megkérdezettek 63 százaléka rendelkezett okostelefonnal és 18,7 százalékuknak volt táblagépe. A Zenith várakozásai szerint ugyan tovább nő az okosmobil penetráció, de lassuló ütemben. A vállalat előrejelzése szerint jövőre Hollandiában, Tajvanon, Hong Kongban, Norvégiában és Írországban lépheti át a 90 százalékot az okostelefon penetráció.