Az OTP, a Balaton, a Magne B6 és a MagnetBank is BrandExcellence elismerést kapott idén. Már második alkalommal díjazták az elmúlt egy év legkiválóbb márkaépítési teljesítményeit.
A kiválósági díj objektív mérőszámok alapján ismeri el egy-egy brandnél a marketing hozzáadott értékét, valamint az ezzel szorosan összefüggő piaci növekedést. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy objektív és demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre és adjon át minden évben egy-egy iparági kategóriában. Idén az FMCG, OTC és pénzügyi szektor szereplői közül kerülnek ki a győztes brandek. A díjátadóra ma, a BrandFestivalon került sor.
Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG, OTC és pénzügyi szolgáltató márkát tartalmazó listából a GFK 100 fős ismertség-kedveltség mérésből a Brand Excellence kutatócsoport választotta ki a szektorok legismertebb és legkedveltebb márkáit. Az FMCG és OTC márkáknál a kutatócsoport figyelembe vesztte még az elmúlt két év penetráció, volumen- és a lojalitás változási adatokat is. A végeredménynél a listák TOP 3 márkáinak eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozta a szakmai zsűri.
A GFK minden esteben az adott iparág ágazati indexeihez viszonyítja a teljesítményt, amely így objektíven összehasonlíthatóvá válik.
A díjazotttak:
360° BrandExcellence díj:
Pénzügyi szektor: OTP
OTC: Magne B6
FMCG: Balaton
Online BrandExcellence díj:
MagnetBank