- Hirdetés -

A webáruházak is pörgetik a hirdetési piacot

|

Az idei év első kilenc hónapjában a listaáras reklámköltés duplájára nőtt az e-kereskedelmi hirdetőknél. Nemcsak lufi ez a felfutás, hanem tartósan erős hirdetőkké válhatnak. Mindebből főleg a televíziók profitálnak.
A Black Friday-akciókat az e-kereskedelmi hirdetők honosították meg nagyjából három évvel ezelőtt itthon, de mára terjed, mint a pestis, és már az autókereskedőktől kezdve a szállodákig bezárólag szinte minden hirdető eszköztárában felbukkant. S könnyen lehet, hogy ezzel még messze nincs csúcsra járatva a Black Friday köré épülő hirdetési cunami.
Mindenesetre az, hogy az e-kereskedők egy ilyen trendet el tudtak indítani, jól mutatja, hogy ezek a hirdetők mennyire erőssé váltak néhány év alatt. Azt hozzá kell tenni, hogy meglehetősen széles hirdetői körről van szó. A klasszikus webáruházak mellett ugyanis idesorolhatók az offline területről az online irányába nyitó hirdetők is. Utóbbi kapcsán elég csak a Media Marktra vagy a Tesco házhoz szállítási szolgáltatására gondolni. Továbbá olyan, a hirdetési piacon aktív szereplők is ehhez a területhez tartoznak, mint az Elittárs, a Szállás.hu vagy éppen a Trivago.
Szimpla médiafogyasztóként azt tapasztalja az ember, hogy több ekereskedelmi hirdetéssel találkozni, de kérdés, hogy ebből mit éreznek maguk a médiacégek. „Valóban egyre több ilyen cég jelenik meg a televíziós hirdetők között, ezáltal növekszik az együttes költési szintjük is” – erősíti meg a tapasztalatainkat Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója. A szakember csak példaként említ néhány olyan céget – Alza, Booking.com, Ecipő – amelyek az idén jelentek meg a televízióban hirdetőként, viszont egyből jelentős kampányaik indultak.
„Nincs azért olyan nagy boom, mint a Jófogás–Olx háború idején, inkább fokozatos növekedés látszik” – teszi hozzá Dudás Gergely, aki azzal számol, hogy egy fi xen erős hirdetői körről van szó, és semmiképp sem csak költési lufi ról. Már csak azért is, mert a lakosság egyre többet költ az e-kereskedőknél, ez pedig magával húzza ezeknek a cégeknek a reklámköltését.
Az e-kereskedelmi hirdetők a televízió mellett előszeretettel használják a digitális megoldásokat is. Ebből a költési szeletből jelentős részt kihasít magának a két digitális mogul, a Google és a Facebook, de azért a hazai szereplők is profi tálnak az e-kereskedelem növekvő költéséből. „Hatalmas elérésű, kirakatként használható óriáshirdetések, a televíziós reklámszpotokkal is működő videohirdetések, a minden kiadványon egyszerre időzíthető listing és kifi nomult, kontenttípusú eszközök” – sorolja Abonyi Bernadett, a CEMP Sales House értékesítéstámogatási vezetője, hogy milyen megoldásaikat veszik általában igénybe az ekereskedelmi hirdetők. Egyébként a CEMP-nél is azt tapasztalják, hogy a valós reklámköltés is növekvő tendenciát mutat ezeknél a hirdetőknél.
A Kantar Mediától kapott adatok alapján megnéztük, hogy milyen trendek látszódnak az e-kereskedelmi területen. Ehhez az adatbázisukban található webshopok és az úgynevezett online szolgáltatások költését vette alapul a Kantar Media. A listaáras költési adatok szerint 2016 és az idei év első kilenc hónapja között majdnem pontosan duplájára emelkedett az e-kereskedelmi hirdetők reklámköltése. Ez még úgy is meglepően nagy növekedés, hogy a televíziók magas részaránya azért torzíthatja az adatokat.
Az ekereskedelmi költésen belül a tévék még erősödtek is, hiszen amíg 2016 első kilenc hónapjában 79, addig az idén már 89 százalékot tett ki a televíziók részesedése. Egyedül a folyóiratoknál látszik némi csökkenés, a többi médiatípusnál a költések növekedését mérték. Az online terület részaránya – a nem mérhető Google és Facebook miatt – pedig a valóságban jóval magasabb lehet, mint amit a listaáras adatok mutatnak. Négy olyan hirdetői szektor van, ahol a teljes reklámköltésükön
belül látványosan magas a különféle online szolgáltatások aránya. Ez az utazás, az informatika, a kereskedelem és az öltözködés szektor. A turisztikai szegmens idei költésének 41 százalékából már valamilyen online szolgáltatást népszerűsítettek. Az informatikai szektor hirdetőinél az e-kereskedelmi részarány 24 százalékos, a kereskedelmi hirdetőknél 11, az öltözködés és kiegészítők szektornál pedig 10 százalékos.
Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...