Tavaly az előző évhez képest 50 százalékkal nőtt a legnagyobb hazai rádiós kereskedőház, a Radio Sales House Kft. (RSH) kereskedelmi reklámbevétele, és elérte a 4,5 milliárd forintot. Az RSH becslése szerint 2017-ben kismértékben bővült a reklámtorta is. A sales house portfóliója 2017-ben a 15 évnél idősebb rádiót hallgató lakosok több mint 70 százalékát elérte.
A vállalat szerint a 2016-ban megszűnt országos rádió, a Class FM 2,5-3 milliárd forintra becsült kereskedelmi bevételének nagyobb része tavaly a piacon maradt, melyből az RSH portfóliója közel 2 milliárd forint bevételt realizált.
„Sikeresen zártuk az évet, hiszen árbevételünk emelkedésének jelentős része a kereskedelmi szektor aktivitásának köszönhető. A hirdetők számára cégünk portfóliója nyújtja a legnagyobb lefedettséget és egyedül kínálunk országos frekvenciákat. Cégünk piaci belépése kellett ahhoz, hogy a hirdetők számára a széttagolt rádiós piac tavaly is vonzó lehetőség legyen, és emiatt a 2016-os rádiós költések döntő része a rádióknál maradhatott. Becslésünk szerint tavaly a hirdetők az országos kampányok 60 százalékánál a mi portfóliónkat választották” – nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezetője.
A rádiós reklámpiacon 2017-ben a gyógyszeripari és a gépjármű-kereskedelmi országos kampányok részaránya nőtt a leginkább. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között pedig az előző évhez képest a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése erősödött – írja közleményében a társaság.
A naponta rádiót hallgatók száma 2014-től emelkedik, és ez a tendencia kedvez a rádiós reklámpiacnak is, amely 2018-ban bővülhet a cég közlése szerint.
A Radio Sales House értékesíti az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó), továbbá a fővárosi vételkörzetű Sláger FM-nek valamint 53 regionális rádiónak a reklámidejét, ami azt jelenti, hogy a rádiót hallgató 15 év feletti lakosok több mint 70 százalékát az RSH portfólióján keresztül érhetik el a hirdetők.