Régóta nem látott ütemű növekedés jöhet a globális reklámpiacon a Warc előrejelzése szerint, a tavalyi 3 százalék után idén 4,7 százalékos lehet a bővülés. Az elemzés szerint egyébként a múlt évben Közép-Kelet-Európa igen jó eredményt produkált, 14 százalék fölött fejlődést ért el.
A Warc prognózisa alapján a nagy sportesemények, mint a hamarosan kezdődő téli olimpia Dél-Koreában, valamint az oroszországi labdarúgó világbajnokság pörgetik majd fel idén a reklámköltéseket. A tanácsadó és tartalomszolgáltató cég várakozásai szerint a 2018-ban 572 milliárd dolláros lehet a globális hirdetési piac. A 4,7 százalékos bővülés egyébként szokatlanul magas, hasonló ütemű növekedésre 2011 óta nem volt példa ezen a területen.
A Warc elemzése szerint tavaly világszerte 546 milliárd dollárt költöttek reklámokra, ami 3 százalékos növekedést jelentett 2016-al összevetve. Akkor egyébként még 3,3 százalékos bővülést mértek. A lassulás hátterében az amerikai piac gyengélkedése áll. A tanulmány szerint a globális reklámköltés 34 százalékát adó Egyesült Államokban tavaly mindössze 3,3 százalékos volt az előrelépés, míg 2016 egy kiugróan jó év volt, 8,5 százalékos fejlődéssel. Persze, hozzá kell tenni, hogy abban az évben az amerikai elnökválasztási kampány kulcsszerepet játszott az eredményekben.
A globális reklámpiac ötödét adó Nyugat-Európában lényegében stagnált tavaly a költés. Nem úgy Közép-Kelet-Európában, ahol meglepően magas, 14,5 százalékos bővülést mértek tavaly a hirdetési piacon. Az idei évben mind az Egyesült Államokban, mind Nyugat-Európában gyorsabb fejlődést várnak a szakemberek, és bár a tavalyitól elmaradhat, azért idén is 8 százalék fölötti lehet a közép-kelet-európai régióban a reklámköltések bővülése.