- Hirdetés -

Mindjárt itt a félmilliárd dolláros este

|

A múlt évben összesen 534 millió dollárt költöttek el a hirdetők reklámokra az profi amerikai futball bajnokság, az NFL döntője, a Super Bowl alatt. Egy 30 másodperces reklámszpot a mérkőzés alatt már 2017-ben is valamivel több mint 5 millió dollárba került, és nem lesz ez másként idén sem. Magyar idő szerint hétfő hajnalban jön a Super Bowl LII, érdemes tehát megnézni, hogy mekkora bizniszt jelent ez az esemény.

Borítékolható, hogy nagyon jól jár az a tévécsatorna, amely elnyeri a Super Bowl közvetítési jogait, tavaly a Fox volt a szerencsés és a Kantar Media összesítése alapján a mérkőzés során 419 millió, előtte és közvetlenül utána pedig 115 millió dollárnyi reklámbevétele volt az eseményből, vagyis összesen 534 millió dollár. Ez egyébként látványos ugrást jelentett az egy évvel korábbihoz képest, hiszen akkor majdnem 90 millió dollárral kevesebb, 445 millió dollár volt a teljes tévés hirdetési bevétel.

A Kantar elemzése szerint tavaly 5,05 millió dollár volt az átlagos díja egy 30 másodperces reklámszpotnak. A Sports Illustrated tudósítója, Richard Deitsch szerint idén is hasonló lehet a végösszeg, beszámolója alapján az eseményt ebben az évben közvetítő NBC Sports vezetői legalábbis azzal számolnak, hogy ötmillió dollár felett lesz az átlagos tévészpot ára.

Egy évtized alatt egyébként 87 százalékkal nőtt a 30 másodperces reklámok átlagos értéke a Super Bowl alatt, és egészen meglepő, hogy mennyivel kerülnek többe, mint más jelentős eseményeknél. A Super Bowl egyik előszobája, az NFC főcsoportdöntő esetében például 2,5 millió dollár volt tavaly az átlagos ár, míg az Oscar Gálán 1,9 millió dollár.

A Kantar összesítése azt is jól mutatja, hogy mekkora üzletté vált a Super Bowl. Azt már említettük, hogy a múlt évben a teljes tévés reklámbevétel 534 millió dollár volt, és ez bizony jókora növekedést jelentett 2016-hoz képest. Azonban az igazán megdöbbentő adat az, hogy 10 év alatt több mint duplájára nőtt az esemény reklámbevétele. Ebben persze az is szerepet játszott, hogy ha nem is ilyen mértékben, de nőtt a teljes reklámidő. Míg 2008-ban még 43,5 perc volt, addig tavaly már 51,5 perc.

A legtöbbet az autógyártók hirdetnek a döntő alatt, igaz az utóbbi néhány évben jelentős mértékben csökkent az általuk elköltött összeg. 2014-ben még 113,4 millió dollárt, a következő évben már csak 96,8 milliót, 2016-ban 86,4 milliót, tavaly pedig 70,7 millió dollárt fordítottak az autógyártók Super Bowl hirdetésekre.

Az idei Super Bowl-ban a New England Patriots és a Philadelphia Eagles csapnak össze, a Patriots címvédőként érkezik majd a mérkőzésre. A meccset a hazai nézők is követhetik élőben, a Sport1-en, ahol vasárnap este 10-től felvezető műsorral hangolnak, majd éjféltől jön az összecsapás.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...