- Hirdetés -

Rezsicsökkentő innováció

|

Forradalmasíthatja a lakásfelújítást és -fűtést a következő évtizedekben az a speciális falfesték, amelynek fejlesztésébe kezdett a Poli-Farbe Vegyipari Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyik tanszékének szakember gárdája. A fűtőfesték csökkenti az otthonok ökológiai lábnyomát, és alkalmas a lakások, házak energiatakarékos felmelegítésére. A hazai tulajdonban lévő bócsai festék- és vakolatgyár 2017-ben rekordforgalmat ért el, több szegmensben is piacvezető lett.

Egy új termékinnováció, az úgynevezett fűtőfesték prototípusának megalkotására kötött együttműködési megállapodást a Poli-Farbe Vegyipari Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Villamosmérnöki és Informatikai Karának Távközlési és Médiainformatikai Tanszéke. A speciális falfesték elektromos fogyasztónak minősül, olyan rendszer, amely áramforrásból, szabályozó rendszerből és elektromos vezetőképességgel rendelkező adalékokat tartalmazó festékből áll. A termék a tervek szerint minden háztartásban kiépíthető lesz, de azt csak erre képzett, külön engedéllyel rendelkező szakember tudja majd telepíteni. A fűtőfesték idő- és hőveszteség nélkül, közvetlenül melegíti a kijelölt területet: kerülbelül 6 m2-es felülettel egy 60-70 m2-es területű lakást fel lehet fűteni, 300-350 watt/m2 teljesítmény mellett. Legfőbb előnye, hogy jelentősen csökkenthető használatával otthonunk ökológiai lábnyoma, ráadásul sokkal költséghatékonyabb a kiépítése, mint a hagyományos fűtési rendszereknek, és az elektronika, illetve a festék nem szervesen kapcsolódnak egymáshoz, így külön-külön is cserélhetők, azaz költözéskor vagy a szoba átrendezésekor hatékonyan áttelepíthető.

„Nagy várakozással tekintünk az innováció felé, mert a fűtőfesték forradalmasítja a lakásfelújítást a következő évtizedekben. Olyan termékről van szó, amely bármely Poli-Farbe beltéri vagy kültéri falfestékkel átfesthető lesz, így nem szükséges kompromisszumokat kötni a színválasztásban sem: a legkorszerűbb technológia és a legszebb színek együtt biztosítják a vásárló elégedettségét. A projekt innovációs értéke 100 milliós nagyságrendű, a termék a lakosság számára 2020-tól lehet elérhető” – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezető igazgatója a cég budapesti sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a fejlesztői csapatban kizárólag magyar szakemberek vesznek részt, az egyetemi tanszék és a festékgyár csapata idén ősszel szeretné bemutatni a prototípust a nyilvánosság előtt.

A 30 milliárdosra becsült magyar dekor festékpiac mintegy 75 százalékán három nagy festékgyártó vállalat osztozik, ezek közül kizárólag a 26 éve alapított Poli-Farbe Vegyipari Kft. hazai tulajdonú. Folyamatosan bővíti portfólióját magyar vegyipari szakemberek segítségével, ezen felül nagy gondot fordít saját laboratóriumának és gyártógépeinek fejlesztésére is.

A bócsai vállalat 2017-ben 11,04 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, szemben a 2016-os 10,232 milliárddal. A Bács-Kiskun megyei vállalat jelenleg 271 embert foglalkoztat. A Poli-Farbe a tavalyi üzleti évben 44.555 tonna terméket gyártott a magyar és az európai piacra. A dinamikus fejlődésben tavaly is kulcsszerep jutott a diszperziós beltéri fehér falfestékeknek, amelyek értékesítése folyamatosan növekszik. A Poli-Farbe forgalmának mintegy 20%-át teszik ki a homlokzati hőszigeteléssel összefüggő termékek.

A Poli-Farbe ősszel bővítette bócsai telephelyén mintegy 926 millió forintos beruházás keretében gyártókapacitását. Az ipar 4.0 korszerű technológiáját felhasználva történt a teljes automatizálás, ám a vállalaton belüli átcsoportosításnak köszönhetően munkahelyek nem szűntek meg. Az építőipari fejlesztésnek köszönhetően immár robotok gyártják a festéket, és növekedni tudott a magyar festékek versenyképessége világszerte. Az üzemcsarnok, amelyben a robottechnológia és a gyártósor helyet kapott, szintén EU-s támogatásból valósult meg 2013 végén, több mint 208 millió forintból. A komplex beruházás összértéke így meghaladta az 1,13 milliárd forintot. A Poli-Farbe az új kapacitásokra építve kívánja növelni export tevékenységét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...