A BrandFestival trendLAB második alkalommal publikálja a hazai marketing- és kommunikációs szakterület trendjeivel kapcsolatos prognózisát. A piaci és technológiai trendek mellett az életminőséggel és munkakörnyezettel is foglalkozik az ügynökségi, a média és a megrendelői oldal képviselőinek bevonásával készült dokumentum. 2019 legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: a growth mindset, a fulfilled lifestyle, a cyberbullying, az employee love branding, az intuíció a vezetésben, a service design, az influencer marketing, a visual storytelling, az e-sport, a mesterséges intelligencia, a branded content, a személyre szabott ügyfélélmény, a virtual reality, a neuromarketing, a programmatic és a brand safety.
A BrandFestival trendLAB több, mint 30 szaktekintélyből álló grémiumának segítségével a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki. A BrandFestival trendLAB a 2018. október 18-19-én megrendezésre kerülő BrandFestival szakmai esemény programalkotási folyamatának is alapjául szolgál.
A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 550 márkáról szóló, 812 előadást, közel 10.000 résztvevő követte.
„Az elmúlt évi hagyományainkból kiindulva, széles megkérdezésre helyeztük a hangsúlyt, hogy valóban azokra a problémákra keressünk válaszokat, amelyek az egész szakmánkat érintik. A SuperNow és Alfa-generációt érintő kihívások közül a cyberbullying az egyik legjelentősebb. Akik a közösségi média intenzív használata nélkül szocializálódtak, azoknak talán nehéz megérteniük a cyberbullying jelentőségét, de ettől függetlenül egy rendkívül komoly problémáról van szó. Az online zaklatás, nyilvános megszégyenítés a tinik között számít igazán veszélyesnek, s mára már olyan méreteket ölt, hogy az UNICEF is készített egy kampányfilmet és egy többlépéses akciótervet, amelyek a cyberbullying kockázataira hívják fel a figyelmet.” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.
Az összesen 35 trend azonosítására és összegyűjtésére a Gartner piackutató cég Hype-ciklusát használtuk. Ez a grafikon azt az aktuális állapotot ábrázolja, hogy egy-egy új trend/technológia melyik fejlődési szakaszánál tart. A trendek pillanatnyi érettsége és további útjának ismerete igen fontos a vállalati marketing és kommunikációs stratégiák megtervezésénél. Azokra a trendekre fókuszáltunk, amelyek a legmagasabb üzleti és társadalmi értéket teremtve, a „termelékenység fennsíkján” vannak, vagy jó eséllyel oda juthatnak, azaz a rájuk irányuló figyelem és bizalom hosszú ideig egyenletes marad.
A Programalkotó grémium tagjai:
Ágoston László: DDB, digital & business transformation director
Ambruszter Géza: Gemius Hungary, ügyvezető
Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
Bene Nikolett: Spar, marketing vezető
Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
Dudás Krisztina: Provident Pénzügyi Zrt., marketing igazgató
Faludi Péter: Havas Media, Trading Director, Head of Middle Office
Farkas Dániel: Starnetwork, szakmai vezető
Farkas Zsolt: 7Digits Growth Agency, ügyvezető & social media specialista
Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
Györke Zoltán: Lapcom, marketing és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes
Heiter Anita: Ferrero, marketing igazgató
Kozarek Andrea: Sakkom Interaktív, szakmai igazgató
Kun Miklós: MediaCom, stratégiai vezető
M. László Ferenc: Mediapiac, főszerkesztő
Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató
Nika Ágota: Sanofi, marketing igazgató
Óhidi Zsuzsanna: Marquard Media, ügyvezető igazgató
Ördög Ibolya: British Automotive Hungary, kommunikációs vezető
Rosenkranz Klaudia: Saatchi & Saatchi, társ-kreatívigazgató
Rusvai Richárd: CM Sales, sales digitális és értékesítési igazgató
Samu Zsófia: Samsung Electronics Magyar Zrt., PR és CSR menedzser
Sasdi Helga: Saatchi & Saatchi, managing director
Schiwert-Takács László: RTL Magyarország, marketing-kommunikációs igazgató
Szabó Béla: Magyar Telekom, csoport kommunikációs igazgató
Tantics Viktória: Sberbank, retail marketing menedzser
Vágvölgyi Mihály: DeepInsight, ügyvezető
Varga Renáta: LHBS, senior consultant
Vida Eszter: SentiOne Magyarország, pr- és kommunikációs vezető