- Hirdetés -

Jövőt formáló trendek a BrandFestivalon

|

A BrandFestival trendLAB második alkalommal publikálja a hazai marketing- és kommunikációs szakterület trendjeivel kapcsolatos prognózisát. A piaci és technológiai trendek mellett az életminőséggel és munkakörnyezettel is foglalkozik az ügynökségi, a média és a megrendelői oldal képviselőinek bevonásával készült dokumentum. 2019 legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: a growth mindset, a fulfilled lifestyle, a cyberbullying, az employee love branding, az intuíció a vezetésben, a service design, az influencer marketing, a visual storytelling, az e-sport, a mesterséges intelligencia, a branded content, a személyre szabott ügyfélélmény, a virtual reality, a neuromarketing, a programmatic és a brand safety.

A BrandFestival trendLAB több, mint 30 szaktekintélyből álló grémiumának segítségével a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki. A BrandFestival trendLAB a 2018. október 18-19-én megrendezésre kerülő BrandFestival szakmai esemény programalkotási folyamatának is alapjául szolgál.

A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 550 márkáról szóló, 812 előadást, közel 10.000 résztvevő követte.

„Az elmúlt évi hagyományainkból kiindulva, széles megkérdezésre helyeztük a hangsúlyt, hogy valóban azokra a problémákra keressünk válaszokat, amelyek az egész szakmánkat érintik. A SuperNow és Alfa-generációt érintő kihívások közül a cyberbullying az egyik legjelentősebb. Akik a közösségi média intenzív használata nélkül szocializálódtak, azoknak talán nehéz megérteniük a cyberbullying jelentőségét, de ettől függetlenül egy rendkívül komoly problémáról van szó. Az online zaklatás, nyilvános megszégyenítés a tinik között számít igazán veszélyesnek, s mára már olyan méreteket ölt, hogy az UNICEF is készített egy kampányfilmet és egy többlépéses akciótervet, amelyek a cyberbullying kockázataira hívják fel a figyelmet.” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.

Az összesen 35 trend azonosítására és összegyűjtésére a Gartner piackutató cég Hype-ciklusát használtuk. Ez a grafikon azt az aktuális állapotot ábrázolja, hogy egy-egy új trend/technológia melyik fejlődési szakaszánál tart. A trendek pillanatnyi érettsége és további útjának ismerete igen fontos a vállalati marketing és kommunikációs stratégiák megtervezésénél. Azokra a trendekre fókuszáltunk, amelyek a legmagasabb üzleti és társadalmi értéket teremtve, a „termelékenység fennsíkján” vannak, vagy jó eséllyel oda juthatnak, azaz a rájuk irányuló figyelem és bizalom hosszú ideig egyenletes marad.

A Programalkotó grémium tagjai:

Ágoston László: DDB, digital & business transformation director

Ambruszter Géza: Gemius Hungary, ügyvezető

Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

Bene Nikolett: Spar, marketing vezető

Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

Dudás Krisztina: Provident Pénzügyi Zrt., marketing igazgató

Faludi Péter: Havas Media, Trading Director, Head of Middle Office

Farkas Dániel: Starnetwork, szakmai vezető

Farkas Zsolt: 7Digits Growth Agency, ügyvezető & social media specialista

Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

Györke Zoltán: Lapcom, marketing és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes

Heiter Anita: Ferrero, marketing igazgató

Kozarek Andrea: Sakkom Interaktív, szakmai igazgató

Kun Miklós: MediaCom, stratégiai vezető

M. László Ferenc: Mediapiac, főszerkesztő

Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató

Nika Ágota: Sanofi, marketing igazgató

Óhidi Zsuzsanna: Marquard Media, ügyvezető igazgató

Ördög Ibolya: British Automotive Hungary, kommunikációs vezető

Rosenkranz Klaudia: Saatchi & Saatchi, társ-kreatívigazgató

Rusvai Richárd: CM Sales, sales digitális és értékesítési igazgató

Samu Zsófia: Samsung Electronics Magyar Zrt., PR és CSR menedzser

Sasdi Helga: Saatchi & Saatchi, managing director

Schiwert-Takács László: RTL Magyarország, marketing-kommunikációs igazgató

Szabó Béla: Magyar Telekom, csoport kommunikációs igazgató

Tantics Viktória: Sberbank, retail marketing menedzser

Vágvölgyi Mihály: DeepInsight, ügyvezető

Varga Renáta: LHBS, senior consultant

Vida Eszter: SentiOne Magyarország, pr- és kommunikációs vezető

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...