Az idén várhatóan több mint negyedével nő az online videós hirdetésekre költött összeg, megközelítve a 30 milliárd dollárt. A legtöbb pénz az olyan közösségi oldalakhoz áramlik majd, mint a Facebook és a YouTube.
A tavalyihoz képest várhatóan 27,5 százalékkal nő majd az online videós hirdetésekre költött összeg idén, és elérheti a 29,8 milliárd dollárt – derül ki a legújabb WARC tanulmányból. Az elemzés szerint a hagyományos, lineáris tévés platformon megjelenő reklámok esetében mindössze 1,1 százalékos bővülésre lehet számítani ebben az évben, így a teljes videós hirdetési piacon az online csatorna részesedése 17,5 százalékra nő.
Vannak azonban olyan piacok is, ahol ennél sokkal nagyobb arányban részesedik a net a videós hirdetési pénzekből. Az Egyesült Királyságban például a prognózis szerint 38,2 százalék lesz a részesedése idén, Kínában 24,7, míg az Egyesült Államokban – ami messze a legnagyobb piac – 19,3 százalék.
Mivel az online videómegtekintések jóval több mint 60 százaléka mobileszközről történik, a hirdetési pénzek is főleg a mobilra optimalizált közösségi platformokhoz érkeznek majd. Az elemzés a YouTube-ot és a Facebookot említi a folyamat legfőbb nyerteseiként.