- Hirdetés -

Új lehetőség a Vaterán

|

Minőségi probléma esetén már pénzvisszatérítést is kérhetnek a vaterázók. Hazánkban egyedülálló vevővédelmi programot indított az online piactér.

Minden kereskedő elsődleges célja, hogy vásárlói elégedetten távozzanak. Ez különösen komoly kihívást jelent, ha az adásvétel egy online piactéren vagy apróhirdetési oldalon történik, ahol sok eladó és sok vevő találkozik egymással. Ezért vezette be a Vatera a hazánkban egyedülállónak számító BVP (Biztonságos Vásárlás Program) Pluszt, melynek keretében már minőségi probléma esetén is kompenzációt kérhetnek a felhasználók 30 000 forintig. A program bevezetése nem is történhetett volna jobbkor, hiszen az adventi-karácsonyi időszakban még gyakoribb és égetőbb probléma, ha a vásárló nem a megfelelő terméket kapja, vagy nem olyan minőségben, mint elvárta volna.

A Vaterán jelenleg is elenyésző a problémás esetek száma, az új BVP Plusz azonban még magasabb szintre hivatott emelni a vásárlói elégedettséget: az online piactér mostantól nem csak akkor kompenzálja a vevőt, ha nem érkezett meg a termék, hanem abban az esetben is, ha minőségi probléma merül fel a termékkel kapcsolatban. Ilyen tipikus eset, ha például nem pontosan azt a terméket kapja, amit rendelt, vagy épp rosszabb minőségben, mint ahogy a képen vagy a leírásban szerepelt, esetleg az megsérült a szállítás során.

Amennyiben minőségi kifogás merül fel a kézhez kapott termékkel kapcsolatban, és a vásárlónak nem sikerült közvetlenül az eladóval megegyeznie, igényelheti a Vatera segítségét a BVP Plusz program keretében. Ehhez elegendő a megfelelő űrlapot az ügyfélszolgálat felé továbbítani. Ezt követően az online piactér kivizsgálja az esetet, és az eladót is bevonva próbál mindkét fél számára elfogadható megoldást találni. Ha az ügy ekképpen sem rendezhető, ám a panasz megalapozottnak bizonyul, illetve vélelmezhető a vásárló jóhiszeműsége, a Vatera egyezteti a vevővel, hogy mi lenne számára megfelelő kompenzáció. A termék ára és az esetlegesen felmerülő további (pl. szállítási) költségek figyelembevételével a maximálisan megítélhető pénzvisszatérítés összege 30 000 forint. Egy vevő évente legfeljebb öt alkalommal élhet ezzel a lehetőséggel, ami az előforduló problémás esetek alacsony arányát ismerve még a legtöbbet vaterázók esetében is több mint elégséges.

A hasonló nemzetközi „Buyer protection” programokkal ellentétben azokban az esetekben, amikor a Vatera úgy dönt, hogy pénzvisszafizetést nyújt a vásárló számára, annak költségét az online piactér magára vállalja, és nem terheli tovább az eladóra. Ugyanakkor a későbbi hasonló esetek elkerülése érdekében mindkét oldal figyelmét felhívja az adott tranzakció során felmerült hibákra, pontatlanságokra. Sőt, ha egy eladónál ennek ellenére is visszatérően és nagy arányban merülnek fel minőségi kifogások, akkor korlátozásokat is életbe léptethet vele szemben annak érdekében, hogy a piactéren a bizalmat és magas szintű vásárlói elégedettséget fenntartsa. Hogy a felhasználók könnyebben eldönthessék, milyen esetekre vonatkozik a program, a Vatera segítségképp esettanulmányokat is bemutat a blogján. A piactér nem csak a bejelentett vásárlói minőségi kifogásokra reagál, hanem proaktívan figyeli azokat az eseteket, ahol átlag alatti, illetve rossz értékelés születik az eladóval szemben, és indokolt esetben maga is felveszi a kapcsolatot a vásárlóval, felajánlva közreműködését.

„Hogy az új program indulását minél alaposabban előkészítsük, és képet kapjunk a valós vásárlói igényekről, a hivatalos bevezetést két hónapos tesztidőszak előzte meg. Ennek során azt tapasztaltuk, hogy egy hónapra vetítve csupán 4-5 olyan problémás eset fordul elő, amit a vevő és az eladó nem tud közösen megoldani és a Vaterának kell segítséget nyújtania ahhoz, hogy a vásárló jó szájízzel távozzon az oldalról. Emellett felmérés keretében is megkérdeztük felhasználóinkat: a vaterázók 99 százaléka érthető módon örömmel fogadta a kezdeményezést, és számos pozitív visszajelzést kaptunk azoktól, akik igénybe vették a program nyújtotta előnyöket” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Az online piactér eddig is több eszközzel gondoskodott a vásárlás biztonságáról: a felhasználói értékelések alapján a vásárló pontos képet kaphat az eladóról, illetve algoritmusok szűrik ki az esetleges csalásgyanús viselkedésmintákat, szükség esetén pedig egy külön erre célra létrehozott Biztonsági Csoport teszi meg a további védelmi intézkedéseket. 2014 óta már a Biztonságos Vásárlói Program is működik az oldalon, amelynek lényege, hogy ha a felhasználó nem kapta meg a terméket és rendőrségi feljelentést tesz, a Vatera 100 000 Ft-ig kifizeti a kárt. Ezt a programot természetesen továbbra is változatlan feltételekkel vehetik igénybe a vásárlók, ennek a kiegészítése a mostani BVP Plusz, amely immár a minőségi problémákra is kiterjeszti a védelmet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...