- Hirdetés -

Felfordulás a celebvilágban – Hosszú Katinka az élen

|

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a bulvárnapilapok és heti magazinok címoldalain szereplőkből a celebek rangsorát. Az egy évvel korábbi rangsorhoz képest a lista majdnem fele kicserélődött, Hosszú Katinka toronymagasan végzett az élen, a tavalyi győztes Sarka Kata pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből.

Úgy tűnik, a tavalyi trend ismétli magát, ugyanis az előző évi rangsorhoz hasonlatosan az idén is a lista majdnem fele kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest. A két bulvárnapilap (Blikk, Bors) és négy heti magazin (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) tavalyi címoldalain szereplőkből az idén már nyolcadik alkalommal összeállított top 25-ös listán tizenkét új név található. Közülük a legelőkelőbb, az ötödik helyen Várkonyi Andrea végzett, aki Bochkor Gábortól való szakításával került a címlapokra, és története leginkább a Bors szerkesztőinek volt érdekes, hiszen 21 címlapszerepléséből a bulvárnapilapnál kilenc alkalommal is a borítón kapott helyet, ráadásul ebből hétszer róla szólt a vezető anyag.

Páros szereplések

Mivel a Várkonyi Andreáról szóló történetek egy részének Bochkor Gábor is a főszereplője volt, így érthető, hogy ő is sokszor, egészen pontosan hússzor kapott helyet a borítókon. Ha végignézünk a listánkon, abból úgy tűnik, hogy a tavalyi a párosok éve volt, azaz ha egy celebpárnak volt valami érdekes sztorija (esküvő, gyerekszületés, válás, botrány), akkor vagy mindketten, vagy külön-külön, de jó néhány alkalommal felkerültek a borítókra. Erre a már említett Várkonyi, Bochkor kettős mellett jó példa Majka és Curtis, akik utóbbi drogproblémái, illetve a zenekarból való kirúgása miatt kerültek sokat a címlapokra. Aztán ott van Pécsi Ildikó és a menye, Pártos Csilla, akiknek a viszálykodása évek óta tart a bulvárlapokon keresztül is, ám az idei lista volt az első, amelyben mind a ketten szerepelek. Rajtuk kívül szintén most először kapott helyet rangsorunkban a Korda György, Balázs Klári páros.

Ellenfél nélkül

Hosszú Katinka, csakúgy, mint a medencében, tavaly a bulvárlapok címlapján sem talált legyőzőre, és medencehosszal verte a mezőnyt. Hogy a 98 borítós szereplése mennyire sok, arra jó példa, hogy a 2011-es év volt az első, amikor megnéztük a bulvármédia címlapsztárjait, és 2012 óta most először fordult elő, hogy valakit ilyen sokszor tegyenek ki a címoldalra. Rangsoraink összeállítása óta az eddigi abszolút rekorder Alekosz, a Való világ negyedik szériájának győztese, aki 2011-ben 154 alkalommal szerepelt a borítókon. 2016-ban a lopási botrányának köszönhetően Galambos Lajos 91 szereplést hozott össze, de általában 50–70 címlapszerepléssel már rangsorunk élén lehetett végezni. Sőt, a tavalyi öszszeállításunkban megdőlt a „negatív” rekord, Sarka Kata ugyanis mindössze 51 címlapszereplést „hozott össze” (a második helyezett Hajdú Péter 54-et), és csupán a súlyozott pontszámításnak köszönhetően nyerte meg az öszszeállításunkat.

Liptai Claudia az, aki az állandóságot képviseli rangsoraink élbolyában. Az idén nyolcadik alkalommal összeállított celeblistánkon kétszer (2013-ban és 2014ben) az élen végzett, kétszer második, egyszer harmadik, háromszor pedig negyedik lett. Hogy mennyire izgalmas és érdekes személyiség a lapok főszerkesztői, illetve az olvasók számára, azt jól bizonyítja 54 borítós szereplése, amiből 33 alkalommal róla szólt a vezető anyag. Tavaly az esküvőjének előkészületei, illetve maga a nagy nap szolgáltatott témát a magazinok számára. Ezek közül is élen járt a Story, amely exkluzív riportban számolt be az esküvőről.

Visszafogott éllovas

Az természetesen sokszor előfordult már rangsoraink összeállításakor, hogy egy-egy celeb egyszer csak „eltűnik a süllyesztőben” és a következő évben már kevesebbet szerepel a címlapokon, majd szépen-lassan kikopik, és már nem szolgáltat témát a magazinoknak. Erre jó példa Alekosz, aki a 2012-es listánkon utcahosszal végzett az első helyen, és bár azóta néha-néha feltűnt a borítókon, tavaly már egyáltalán nem találkozhattunk a nevével. Ugyanez igaz a korábbi valóságshow-szereplőkre is, tavaly egyre kevesebb VV előtagú figura jelent meg a címlapokon.

Listánk készítésekor épp ezért is okozott meglepetést, amikor a Kiskegyednél a TV2 2002-es első Big Brotherjének győztese, BB Évi kétszer is fel tudott kerülni a borítóra. Az természetesen többször előfordult, hogy a korábbi győztes a következő évben nem fér fel a dobogóra, sőt, esetleg a top 25-be sem kerül be, de azért jó néhány alkalommal visszaköszön a címlapokról. Ehhez képest a 2017-ben 51 címlapos szerepléssel a legutóbbi összeállításunkat megnyerő Sarka Kata tavaly szinte alig került címlapra. Összesen hat alkalommal találkozhattunk vele a borítókon, háromszor a Kiskegyednél, kétszer a Storynál és egyszer a Hot!-nál. Ez a visszavonulás lehet, hogy tudatos döntés volt a részéről, mégis meglepő, ha visszatekintünk az elmúlt évek címlapos szereplőire.

Felemás számok

Ha végigböngészszük a Matesz adatait a lapok 2018. III. negyedévi értékesített példányszámáról, felemás érzéseink lehetnek. Egyfelől folyamatos a csökkenés, például 2017. III. negyedévében a Blikk még százezer feletti értékesített példányszámmal büszkélkedhetett, majd egy évvel később meg kellett elégedniük alig több mint 81 ezerrel.

De ugyanez a tendencia érvényesül a többi általunk vizsgált lap esetén, a Bors és Hot! például közel áll ahhoz, hogy 50 ezer alá csökkenjen az értékesített példányszámuk. Ami miatt mégis lehet némi ok az örömre, az az, hogy ezekkel a csökkenő példányszámokkal mindegyik általunk szemlézett lap bent van a tizenöt legtöbbet értékesített sajtótermék között. Továbbra is a tavalyi év III. negyedévét vizsgálva a Nők Lapja 205 ezer értékesített példányával a listavezető, mögötte pedig a 172 ezres Kiskegyed, majd a 155 ezres Story következik. A Színes RTV és az Észak-keleti Napló (a Matesz három lap, az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló és a Kelet-Magyarország összeadott példányszámadatát közli ezen a néven) után pedig a hatodik helyen található a Blikk. Ezzel továbbra is a Ringier Axel Springer által kiadott újság a legnagyobb példányban értékesített napilap. A napi újságok közül a Bors a második 50,7 ezer értékesített példánnyal.

 

Az idei Top25 rangsor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...