TV kampány helyett izgalmas online kampánnyal indította az évet a Decathlon: téli sportokhoz kapcsolódó termékeit youtuberek bevonásával hirdette.
A youtuber-ekkel történő promótálás önmagában nem is jelentene nagy újdonságot, a megvalósítása azonban újszerű, mivel egy versenyhelyzetre épült. A 13 youtuber 2 csapatba került, 48 órájuk volt, hogy egy 15-60 sec közötti pre-roll-t forgassanak a Wed’ze márkáról. Az elkészült videókat a Decathlon egy microsite-ra töltötte fel, ahol szavazás útján választották ki a nyertes munkát, melyet végül a cég fizetett hirdetéseiben használt fel.
„A Wed’ze márkánk ismertségének növelése érdekében idén egy radikális lépéssel a TV kampányunkat teljes egészében kiváltottuk online együttműködésekre, aminek egy jelentős pillére a vlogger kihívás volt és ehhez a youtuber-eket különböző szempontok szerint válogattuk és szerveztük össze a Special Effects Média segítségével. A célcsoport és a téli sportok témaköre is abszolút indokolttá tette ezt az irányt. Nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a kampányról, ezért a content alapú megközelítést a jövőben is szeretnénk alkalmazni a kampányainknál. A nyertes videó eddig nagyon jól szerepelt, több mint 492 ezer megtekintésnél tart jelenleg illetve további 625 000 megtekintést hoztak a táborban készült vlogok” – mondta Lovas Tamás, a Decathlon marketingkommunikációs igazgatója.