- Hirdetés -

Non-spot trendek nyomában a BrandMania

|

Bár még mindig csak a teljes tévés reklámpiac kis szeletét adják a non-spot megjelenések, folyamatosan nő az erre költött összeg. A BrandMania stábja utánajárt, hogy mi áll a termékelhelyezés, műsorszponzoráció növekvő népszerűségének hátterében és azt is megmutatja, hogy a nagy márkák hogyan élnek ezzel a lehetőséggel.

A múlt évben 9 százalékkal, 3,7 milliárd forintra nőtt a hazai tévés non-spot reklámbevétel a MEME és az EY közös jelentése szerint. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt években tapasztalt bővülés folytatódott, és egyre nagyobb szerepet kap a hirdetők marketing stratégiájában ez az eszköz.

A BrandMania stábjának nyilatkozva Kovács Krisztián, a MEME elnöke elmondta, hogy nyilván jóval többet igényel egy ilyen kampány megrendelése, mint a hagyományos félperces reklámoké, hiszen több fél együttműködéséről van szó, azonban többet is hoz vissza, mivel más minőségű kötődés alakulhat ki a márka és a fogyasztó között.

Tulik Ágnes, a Törley Pincészet marketing és kommunikációs vezetője arra hívta fel a figyelme, hogy a nagy reklámzajban megjelenő klasszikus spotokkal az ismertség növelése a cél, a non-spottal azonban ennél több lehetőség is van. Kelemen-Tűz Gabriella, a Renault Hungária marketing menedzsere szerint a non-spot megjelenésekkel a tényleges, mindennapi életben tudják megmutatni a márkák, mire képes, amit eladnának.

A hirdetők akár hajlandóak versenyezni is ezekért a felületekért, ez régebben elképzelhetetlen volt – mondta el a BrandMania stábjának Bakcsy Szilárd, az RTL Magyarország non-spot és digitális igazgatója. Hozzátette, hogy míg korábban az volt a jellemző, hogy egy hirdető szerette megvárni az első évadot és a következőhöz csatlakozott, addig ma már erre nincs idő.

Kijelenthető, hogy egyszerűbb út a 30 másodperces klasszikus reklámspotot használni, de sokan úgy készülnek már egy kampányra, hogy elkészítik a műsortámogatói spotot – jelezte Baron Ágnes, a Discovery Networks brand partnership coordinator-a.

Mottl-Molnár Orsolya, a Heineken Hungária senio brand menedzsere szerint a sör szerencsés kategória non-spot szempontból. Tavaly nagyon jól működött a cégnek A mi kis falunk című sorozatban való megjelenés, mivel a termékük organikusan illeszkedett a környezetbe.

Oláh Kornél, az Opel Magyarország marketingigazgatója is elmondta, hogy nőtt a non-spot aktivitásuk tavaly, az utolsó negyedévben például benne voltak az X-Faktorban, mint autós támogató partner.

Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy jelen pillanatban a Cápák közt című show-t támogatják, együttműködésben a produceri irodával és tévés csatornával. Hangsúlyozta, hogy a kulcsszó a relevancia, olyan műsorhoz kell kapcsolni a márka nevét, ami releváns számára. Hozzátette azt is, hogy fontos a közös építkezés, nem elég csak odadobni az ötletet a produkciós irodának és a tévécsatornának, hogy valamit hozzon létre, a megrendelőnek is aktívan szerepet kell vállalni ebben.

A műsor második felében pedig egy igen örvendetes trenddel és annak reklámpiacra gyakorolt hatásaival foglalkozott a stáb. A saját gyártású sorozatok száma nőtt, ami természetesen pozitívan hat a non-spot költésekre is.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt 11:45-kor az RTL Klubon, vagy ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...