A múlt évben 55,1 milliárd euró volt a digitális reklámpiac az IAB Europe által vizsgált 28 piacon, ez 13,9 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A közösségi médiás hirdetésekre költött összeg harmadával nőtt, de 30 százalék fölötti fejlődést mértek a mobilos szegmensben is.
A tavalyi volt a leggyorsabb növekedés 2011 óta, és a szektor gyors fejlődését mutatja, hogy 2018-ban már kétszer annyit költöttek digitális reklámra Európában, mint 2012-ben. Az IAB Europe elemzése alapján a legnagyobb kategória továbbra is a keresésekhez tartozó hirdetéseké, amelyek 25 milliárd eurót hoztak a múlt évben, ez éves összevetésben 12,5 százalékos növekedést jelentett.
Ennél jóval látványosabb volt a fejlődés a közösségi médiás reklámköltésben, ami éves szinte 33,7 százalékkal nőtt és a teljes display szegmens 49 százalékát adta. A mobilos hirdetésekre 22,8 milliárd eurót költöttek a múlt évben Európában, ami 31,4 százalékkal múlta felül a 2017-es értéket és ez a platform már a teljes digitális reklámpiac 41 százalékát adta.
A leggyorsabban fejlődő piac egyébként Ukrajna volt, ahol majdnem 27 százalékos növekedést mértek, míg Oroszországban 24,9 százalékosat. Az európai országok közül továbbra is az Egyesült Királyságban költik a legtöbbet digitális reklámra, ez az összeg tavaly 18,4 milliárd euró volt, vagyis a teljes európai piac harmadát adta a szigetország. Fölényét jól mutatja, hogy a második német piacon csak 7,2 milliárd euró volt a digitális reklámköltés.
Magyarországon az IAB Hungary adatai alapján a múlt évben 90,3 milliárd forintos volt a digitális hirdetési piac, ez 13,7 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest.